21°C bezchmurnie

Jak to jest z tym żłobkiem?

Informacje o Grodzisku, żłobkiem - zdjęcie, fotografia

Czy jedyny prywatny żłobek w Grodzisku to oferta wystarczająca? Tak wynika z tekstu opublikowanego na stronie internetowej gminy. „Nie ma kolejki oczekujących” - mówi gminnemu portalowi właścicielka żłobka. Warto zadać pytanie, czy nie ma na to wpływu wysoka opłata za pobyt dzieci w tej placówce.


Od listopada ubiegłego roku gmina dotuje prywatne żłobki. Rodzice mogą liczyć na dopłatę 400 zł. Płacą więc 790 zł za miesiąc. Aktualnie pod opieką żłobka pozostaje 20 dzieci.

[reklama] Z czego wynika tak mała liczba chętnych? Z artykułu opublikowanego na stronie grodzisk.pl („Gmina dotuje pobyt grodziskich dzieci w żłobku przy ul. Waryńskiego”) wynika, że po prostu nie ma większego zapotrzebowania. Wniosek z tego ma wynikać jeden - żaden publiczny ani kolejny prywatny żłobek nie jest już potrzebny.

Popierając z całej duszy działalność istniejącego prywatnego żłobka w Grodzisku, odczuwam jednak niesmak z powodu takiego ujęcia sprawy przez autorów tekstu na stronie gminy. Po pierwsze może on zniechęcić innych inwestorów do budowania kolejnych żłobków, po drugie odebrać entuzjazm mieszkańcom Grodziska, którzy sami z siebie zaangażowali się w akcję zbierania podpisów pod wnioskiem o budowę publicznego żłobka. Jakby nie było, prywatna placówka pozostaje jednak prywatnym przedsięwzięciem, którego gminie nie wypada ostentacyjnie reklamować, czyniąc w ten sposób afront wobec innych potencjalnych inwestorów, którym mogły po takim tekście całkiem opaść ręce. Po drugie, dziwi mnie, że samorząd nie chce wpierać spontanicznych, ważnych inicjatyw swoich mieszkańców, którzy jednak dostrzegają potrzebę budowy gminnej placówki. Przypomnijmy słowa Julii Piwowarczyk, mieszkanki Grodziska, która jest inicjatorką powstania publicznego żłobka w naszym mieście:

 

„Jeśli Grodzisk nadal ma przyciągać nowych mieszkańców, to poza ofertą mieszkaniową i zapowiadanym parkiem rozrywki powinna zachęcać również zapleczem socjalnym. Przedszkola są, przychodnie i nowoczesny szpital również. Atrakcje dla dzieci w każdym wieku są dostępne i dla bogatszych i dla biedniejszych. I tylko w tej palecie żłobka brak...”.

Przytacza też liczby. „Wg moich obliczeń przy ledwie 5% zainteresowaniu żłobkiem co roku będzie starało się o 1 miejsce 2 dzieci. Powtarzam - przy 5% zainteresowaniu!

 

Działania Gminy są dla mnie nielogiczne, bo NIEpracująca Mama nie tylko "wypada" z rynku pracy siedząc 3 lata w domu, ale również przez ten czas nie wpłaca do kasy Gminy ani złotówki z podatków” - napisała Julia w swoim artykule dla naszego portalu.

 

A może autorzy teksty na stronie internetowej gminy zechcieliby i to stanowisko zacytować? Zamiast pytać właścicielkę jedynego prywatnego żłobka? Jak oczekiwali, co ona miała im powiedzieć? „Drodzy inwestorzy, budujcie kolejne żłobki, może będzie taniej i mniej zarobię?”

Nie trzeba wielkiej wyobraźni, by uznać, że powstanie każdego kolejnego prywatnego żłobka może wpłynąć na obniżenie cen w już istniejącym i w tych kolejnych, które potencjalnie powstaną. Może warto, by samorząd do tego zachęcał?

 

Monopoliści nigdy jeszcze w historii się nie sprawdzili. I warto o tym pamiętać.

Zachęcam internautów do dyskusji na ten temat na naszym portalu!

Edyta Żyła

Jak to jest z tym żłobkiem? komentarze opinie

  • Mamuśka - niezalogowany 2012-01-27 18:04:25

    No tak, co to za pytanie : co z tym żłobkiem? Jest sobie prywatne, za które rodzic ma zapłacić, bagatelka, 700 zł, albo i więcej. Twierdzenia, które ukazały się na stronie urzędowej Grodziska, że : nie ma więcej chętnych na ten żłobek, to jakaś paranoja. No pewnie, że nie ma, za tą kasę??? Przecież chodzi o żłobek samorządowy, czyli tzw. publiczny, gdzie, tak jak w przedszkolach państwowych, opłata nie przekroczy 400 zł. Teraz nie ma chętnych do prywatnego, bo koszty są niebotyczne. Władze Grodziska chcą upchnąć temat, najlepiej pod dywan. Jednak jest już zbyt wielu rodziców czekających na przychylne podejście do tego tematu, że chyba spokój władz zostanie naruszony. Pani Julio, jest Pani wyrocznią dla nas i ogromnym wsparciem w tym temacie! Co Pani myśli o tym? My, rodzice, jesteśmy gotowi walczyć o nasze maleństwa! Mama dwulatka z Książenic

  • Kamila - niezalogowany 2012-01-27 18:17:28

    Mam córeczkę w wieku 2 lat. Od nie tak dawna mieszkam na terenie gminy Grodzisk Maz. Szukałam żłobka, wiem o tym, o którym wspominacie. Niestety, nie stać mnie na coś takiego. Sprowadzając się tuttaj, szukałam jakiegoś miejsca przyjaznego młodym rodzinom. Wyczytałam, że Grodzisk jest inicjatorem karty 3+, że dba o młodych, że zaprasza do zamieszkania, że warunki są super. A jak się okazuje, muszę zrezygnować z pracy, bo jak zarabiam 1900 zł, a na prywatny żłobek mam wydać około 700-800 zł, to wolę siedzieć w domu z moim szczęściem i mieć lepszy wpływ na jego rozwój niż żłobek. Co to za "Przyjazna Gmina", która nie potrafi zadbać o młode małżeństwa z malutkimi dziećmi? Myślą, że dzieci wyrosną za dwa-trzy lata i problem zniknie? Otóż nie. Nie zniknie. Albo władze wezmą się do roboty i spełnią oczekiwania nowych mieszkańców, albo oni nie będą tu się meldować. Będą podatki nadal płacić w stolicy i ościennycjh gminach. Tu będą jedynie spać. Bo wieczorami też nie ma co tutaj robić. Jestem rozczarowana. Mogłam zamieszkać w Lesznowolil. Tamtejsza Wójt ma więcej pomysłów dla nowych mieszkańców. A ja uwierzyłam w slogan Najlepszej Gminy w Polsce. No i się zawiodłam.

  • wściekła - niezalogowany 2012-01-27 18:56:35

    To już nie pierwszy raz takie obiecanki na stronie urzędowej. Ja mam dość, a Wy?

  • Kpiny jakieś - niezalogowany 2012-01-27 19:02:12

    Po co Benkowi żłobek? Tu nie ma medialnego PR. Park Skarbków, Stawy Goliana, Radogodszcz - to jest TO. Potem powie się, że Najlepsza Gmina Dbająca o Zabytki. Żłobek? To nie jest medialne

  • Panie Burmistrzu - niezalogowany 2012-01-27 19:03:18

    Rozumiem, że jest Pan za stary na malutkie dzieci, ale może Pan się zastanowi co Pan robi?

  • Pani Julio, - niezalogowany 2012-01-27 19:23:42

    Co Pani na to?

  • Żłobek? Jaki Żłobek? - niezalogowany 2012-01-27 20:03:10

    Park Skarbków, Stawy Goliana, Willa Radogogoszcz. To są priorytety, a żłobek? Funta kłaków nie warta sprawa.

  • Przepraszam - niezalogowany 2012-01-27 20:13:17

    ale pan Benedykciński nie ma pojęcia o czym mówi. Tak jak nie wie o czym wolno mu mówić lokalnej prasie "zależnej" o np. wykupie parku w Kraśnoiczej Woli. Niech Pan Burmistrz weźmie się za to, za co Mu płacimy, MY mieszkańcy! To w końcu z naszych podatków pan Benedykciński ma doskonałą pensję (daj Boże każdemu) i powinien na nią zarobić uczciwie. Panie Burmistrzu! Niech Pan wreszcie zacznie być przedstawicielem Mieszkańców, a nie pajacem mediów. MY na Pana głosowaliśmy i oczekujemy spełnienia obietnic wyborczych!!!!

  • mamuśka - niezalogowany 2012-01-27 23:53:49

    Statystyki...badania, , zapytania do Burmistrza, itd. wszystko wskazuje na potrzebę ( i to pilną ) budowy żłobka. Tylko władze naszego miasta jakoś tego nie zauważaja.Pomijając pana burmistrza( mężczyzna) może nie rozumie, nie czuje potrzeby, dzieci ma chyba dorosłe, ale nasze kobiety u władzy- pani v-ce burmistrz, lprzewodnicząca rady toż to kobiety, matki, pracujące, może nawet wnuki mają. To one pierwsze powinny wyjść z inicjatywą., wesprzeć nas. My matki młodego pokolenia nie mamy lekko.Studia skończone, pierwsza praca, dziecko i albo siedzimy w domu z maleństwem( byłoby miło gdyby nie ten stres jak sobie poradzić)...albo niania lub od niedawna prywatny żłobek. Myślę i liczę , co za ile i ile zostanie. Wiem , im też nie było lekko , więc tym bardziej powinny rozumieć. A może one tak po złości.... bo czemu niby nam ma być lepiej

  • Page - niezalogowany 2012-01-28 11:23:52

    Na stronie grodzisk.pl nie ma tekstów, tylko komunikaty PR. Problem ze żłobkiem jest taki, że ludność musi pokazać, że pilnie potrzebuje. Nie będą brać pod uwage głosu kilkadziesięciu osób, więc tumią budzące się zapędy w zarodku. 1000 mam z wozkami pod urzedem z demonstracją - to by było coś...

  • Iwona Stawicka-Matela - niezalogowany 2012-01-28 17:37:28

    TO NAPISAŁAM KANDYDUJĄC W WYBORACH 2010r.(GRODZISZCZANIE) NIESTETY PRZESZŁO BEZ ECHA A SZKODA już wtedy chciałam zbierać podpisy, ale słyszałam po co pani to jak pani dziecka nie ma, co to panią obchodzi. ŻŁOBEK A RACZEJ JEGO BRAK Nie od dziś wiadomo że „dzieci to przyszłość narodu” a młodym osobą jest ciężko, chyba nawet ciężej niż naszym rodzicom 30 lat temu . Kiedyś były mieszkania zakładowe, stałe miejsca pracy , przedszkola i żłobek w Milanówku. Dziś młodzi ludzie borykają się z brakiem mieszkań, nie ma stałej pracy szczególnie teraz kiedy odczuwalny jest kryzys , ta ciągła niepewność czy starczy do 1-go . Na dodatek nasze miasto przegapiło bardzo ważną o ile nie najważniejszą sprawę, aby pomóc pracującym rodzicom, jest nią żłobek. Nie wiem kto i dlaczego zlikwidował żłobek w Milanówku, bo tłumaczenie że przeszedł niż demograficzny lat 90 tych i się nie opłaca jest po prostu nie na miejscu . Wiadomo, że raz jest wyż raz jest niż a dzieci będą się rodzić tak jak i ludzie umierają. Państwo i władze miast przegapiły bardzo ważną sprawę WYŻ LAT 80 TYCH . Te straty są już nie odrobi, ale można choć trochę jeszcze powalczyć lokalnie w POWIATCH I GMINACH . Szwecja , Francja postawiły na rozwój i pomoc w postaci żłobków, przedszkoli i mają efekt 3-4 dzieci w każdej rodzinie. Mieliśmy najwyższy wyż demograficzny w Europie i zaprzepaściliśmy tą szanse za kilka lat będzie problem z emeryturami, bo kto będzie na nie pracował. Młodzi ludzie nie mają perspektywy w naszym kochanym Grodzisku Mazowieckim, przedszkola tego nie załatwią a wiadomo, że pracodawca nie będzie czekał na nas 3 lata, bo do przedszkola nie odda się półrocznego malca ,wyjściem z sytuacji jest żłobek. Nie każdy ma babcie lub pieniążki na profesjonalną opiekunkę , zresztą przez wydłużanie wieku emerytalnego nasze mamy są jeszcze aktywne zawodowo. A więc młodzi ludzie zamiast mieć 2-3 dzieci mają 1 ,bo na więcej ich nie stać. Gdyby miasto pomogło wiele osób zdecydowało by się na jeszcze jedno dziecko. Nasza Gmina powinna się nad tym bardzo poważnie zastanowić, bo od 2018 lub wcześniej w prognozach o przyroście naturalnym w Polsce mówi się że będzie on tylko ujemny . A więc będzie więcej ludzi umierać niż się rodzić co spowoduje wyludnianie się małych miast i braku rąk do pracy i tylko przetrwają miasta z zapleczem umożliwiającym młodym rodzicom godne warunki życia. Wiadomo, że ta sytuacja nie stanie się za 5 lat, ale za jakieś 10-20 lat, ale jeśli teraz przyciągniemy młodych ludzi do miasta i damy im możliwości wychowywania swoich pociech to zaprocentuje to w przyszłości. Jeśli teraz postawimy na młodych aktywnych ludzi i damy im możliwość szybkiego powrotu do pracy lub rozwoju to nigdy w naszym mieście nie zabraknie rąk do pracy, bo przyjdą do nas inni młodzi ludzie którzy mają gorsze warunki w swoich miastach i tym ich przyciągniemy do siebie już dziś , bo za kilka lat może już być za późno i ci ludzi którzy osiedli by u nas pójdą w inne bardziej atrakcyjniejsze miejsca dla rodzin. Jesteśmy bardzo mądrym narodem a więc inwestujmy w to co mamy najlepsze . Nasze mądre dzieci, bo nie od dziś wiadomo, że POLACY to mądry , pracowity naród , a więc stawiajmy na dzieci , bo to będzie procentować na przyszłość. Iwona Stawicka

  • Julia Piwowarczyk - niezalogowany 2012-01-28 18:56:40

    To co zostało opublikowane na stronie UM Grodzisk to więcej jak kłamstwo. Z moich (nieoficjalnych) informacji wynika, że od momentu uchwalenia dopłat znacznie wzrosło zainteresowanie umieszczeniem dziecka w ELMO. Pomijam kwestię reklamowania marki poprzez oficjalny komunikat Gminy... Zauważmy również, że o liczby p.Maria Grabowska pokusiła się jedynie w przedziale wiekowym 3-6. A co z 0-3? Przecież istnieją i w tym przedziale statystyki. Ale czemu? Ano temu, że PRowo artykuł nie brzmiał by już tak idealistycznie. Czytanie komunikatu na grodzisk.pl nie tylko sprawił mi przykrość, podniósł ciśnienie we krwi, ale również pokazał jak bardzo groźną okazała się moja inicjatywa tak silnie wspierana przez p.Edytę i media. A to bardzo dobra informacja. Również z nieoficjalnych źródeł wiem, że w samej Gminie nastąpił nie mały podział w tej sprawie. Pan Burmistrz celowo temat chce uciąć gdyż zbyt głośny się już staje. Nie pozwolę mu jednak na to i liczę, że WY - kochane Mamy - również mi pomożecie! Zima lekko przystopowała zbieranie podpisów, ale jak tylko zrobi się cieplej, obiecuję, że będę zbierała ich jak najwięcej. Może jak Burmistrz zobaczy 1000 podpisów, to uświadomi mu jak wielkim kłamstwem jest artykuł na Jego stronie. A jeśli jest tak bardzo pewny siebie, to proszę, niech opublikują również dane statystyczne popierające ich tezę o BRAKU POTRZEBY utworzenia kolejnych miejsc żłobkowych dla naszych pociech DO 3 lat. Jestem jednak przekonana, że tego nie zrobią. Czemu? Bo takowych danych nie ma, a ich "dane" zostały zwyczajnie wyssane z palca. Żenada, Panie Burmistrzu, żenada...

  • Julia Piwowarczyk - niezalogowany 2012-01-28 21:12:37

    W artykule niepokoi mnie kilka nieścisłości: 1- Z moich nieoficjalnych informacji wynika, że zainteresowaniem umieszczenia dziecka w żłobku ELMO zwiększyło się bardzo po ujawnieniu informacji o dofinansowaniu. Niestety ów żłobek nie może przyjąć więcej niż 20 dzieci ze względu na metraż. Jest więc pełen :) 2- Zgadzam się z komentarzami mówiącymi, że kolejka nigdy nie będzie duża ze względu na próg cenowy, który nie każdy może przekroczyć. 3- Jest jasne, że osoba będąca monopolistą w Gminie nie będzie zachęcała inwestorów do zakładania podobnych placówek. Stanowisko Burmistrza jest więc niejako "na rękę" właścicielce Monice Kowalik. 4- Stanowisko Marii Grabowskiej (zastępca Burmistrza) nie dotyczy w żadnym stopniu poruszanej w artykule kwestii. Mowa jest o opiece nad dziećmi DO lat 3, a tymczasem Pani Maria powołuje się na dane dotyczące dzieci w przedziale wiekowym 3-6. Zapewne dlatego, że w tej dziedzinie może pochwalić się odpowiednimi placówkami. Dane dotyczące grupy 0-3 byłyby zapewne zbyt zatrważające i Gmina ukazana by była wówczas w mniej korzystnym świetle, a nie to było celem owego artykułu na stronie Gminy. Dziękuję serdecznie za miłe słowa pod moim adresem. Zapewniam, że mój zapał nie zmaleje. Im więcej nas będzie, tym lżej i skuteczniej będzie nam walczyć :) Po przeczytaniu artykułu na stronie Gminy uświadomiłam sobie natomiast jak wielkim jest on dla mojej inicjatywy komplementem. Przecież gdyby moja inicjatywa (poparta przez wielu dobrych ludzi) była nic nie warta i bezcelowa nikt z Gminy by się nią nie przejął. A tymczasem w przeciągu ostatnich 2 miesięcy już 2 razy była umieszczana informacja na stronie Gminy. Dodatkowo mogę pochwalić się nieoficjalną informacją, że wewnątrz UM nastąpił rozłam w kwestii potrzeby utworzenia żłobka. Zatem skoro jest o żłobkach tak głośno i sam Burmistrz włącza się w temat, oznacza to, że mamy wielką siłę! Kochani rodzice i przyjaciele akcji - cieszmy się! Skoro Gmina tak bardzo chce wpłynąć na świadomość mieszkańców przed akcją zbierania podpisów, oznacza to, że się boją naszej siły, bo wiedzą, że potrzeba istnieje. I że z Waszą pomocą uda nam się wygrać tę walkę o żłobek. A do tego nie chce dopuścić nasza Gmina.

  • ### - niezalogowany 2012-01-29 16:12:56

    Szanowna Pani Julio! Burmistrz wcale nie musi się godzić - burmistrz ma wykonać to co Rada przegłosuje. Dlatego trzeba przygotować OBYWATELSKI PROJEKT UCHWAŁY. Do projektu należy dołączyć zebrane podpisy( min 100, ale więcej to lepiej) Projekt Uchwały z podpisami przedłożyć do przewodniczącej rady i czekać na rozpatrzenie. Jeżeli Rada zaakceptuje Wasz pomysł i wyrazi to głosowaniem na sesji RM, to szanowny pan Burmistrz musi zająć się wykonaniem tej uchwały. Proszę pamiętać, że Gmina nie jest prywatną własnością tegoż pana i to nie on podejmuje ostateczne decyzje.

  • legalista - niezalogowany 2012-01-29 17:09:46

    ### mądrze mówi. Korzystajmy ze swoich praw. Nie tylko Burmistrz ma inicjatywę uchwałodawczą - patrz Statut Gminy (opublikowany na www.bip.grodzisk.pl).

  • WPR - niezalogowany 2012-01-29 18:25:22

    Artykuł na www.gazetawpr.pl w sprawie budowy żłobka. -Nikt u mnie nie był...rozpętano negatywną kampanię......jeżeli mieszkańcy lub radni wyjdą z taką inicjatywą to wyjdę na przeciw. Zrozumcie inicjatorzy, to nie będzie łatwa sprawa... Na przeciw - czyli kategorycznie przeciw?, czy może za?

  • Krzysztof Kowalczyk - niezalogowany 2012-01-29 19:00:57

    W 2011 roku radni Kubu PIS złożyli wniosek o powstanie (budowę) żłobka Gminy Grodzisk Maz. Entuzjazmu u Burmistrza nie stwierdziłem. Oznajmił, że jest wolny rynek i na pewno jak będzie zapotrzebowanie to żłobki powstaną. Uważam, że żłobek gminny w Grodzisku powinien powstać. Pozdrawiam czytelników portalu

  • mamuś - niezalogowany 2012-01-29 21:34:10

    Pani Julio, pani Edyto, Państwo Radni Klubu PIS .... Pan Burmistrz na WPRze zapewnia , że wyjdzie naprzeciw inicjatywie budowy żłobka- od tego jest ( zapewnia). Wykorzystajcie to .Myślę że aktywni mieszkańcy przy wsparciu Radnych ( PIS i Grodziszczanie) mogą wreszcie coś w tej sprawie osiągnąć. Ciekawe co skłoniło Pana Burmistrza do zmiany stanowiska? Szkoda , że nie pamięta o inicjatywie Radnych ( wniosek na piśmie złożony rozumiem?)

  • Julia Piwowarczyk - niezalogowany 2012-01-29 21:51:35

    Dziękuję za wszystkie rady. Na szczęście od strony prawnej i urzędowej mam bardzo dobrą pomoc Pani Edyty Żyły. Ja jestem jedynie czynnikiem społecznym :) oraz energią dla całej inicjatywy. Co do komentarza nr 15: Nie rozumiem co autor ma na myśli? Zdania są dla mnie niezrozumiałe :) Nie wiem o jakim artykule mowa, o jakiej negatywnej kampanii i o jakiej inicjatywie? Ostatnie zdanie zawierające pytania jest dla mnie zagadką. Prościej proszę i bardziej jasno :) Pozdrawiam!

  • Julia Piwowarczyk - niezalogowany 2012-01-29 22:31:47

    Szanowna Pani "mamuś" w którym numerze przeczytała Pani te słowa?

  • do Julii - niezalogowany 2012-01-29 22:37:37

    Chodzi chyba o wypowiedź pana burmistrza na stronach WPR w ostatnim wydaniu. Można poczytać w necie na stronie WPR24 i wybrać wersję papierową w PDF

  • mamuś - niezalogowany 2012-01-29 23:26:08

    Wiadomości WPR24.....29.01 "Na facebooku apelują o żłobek" Tam znajdziecie Państwo tę wypowiedż Burmistrza Grodziska Maz... a ostatnie zdanie nawiązuje do komentarza p. Krzysztofa Kowalczyka , który przypomina o inicjatywie ranych Pisu, a dotyczącą budowy żłobka. Wtedy jeśli się nie mylę Burmistrz "nie wyszedł naprzeciw"

  • 15 do Juli - niezalogowany 2012-01-29 23:49:00

    W komentarzu jest link.Kliknięcie w link wyświetla stronę.Na stronie w lewym górnym rogu są wiadomości. Wybierając wiadomości 3 artykuł dotyczy żłobka. W komentarzu 15 są wybrane z tego artykułu stwierdzenia pana GBi.

  • Julia Piwowarczyk - niezalogowany 2012-01-30 08:23:38

    Serdecznie dziękuję za wszystkie informacje. Już sprawdzam i czytam. Trzeba być na bieżąco :)

  • Julia Piwowarczyk - niezalogowany 2012-01-30 08:35:16

    W nawiązaniu do wiadomości przeczytanej na stronie WPR rzeczywiście zastanawiający jest fakt, że sprawa żłobka była poruszana przez Radnych PiS. Wówczas temat został zamieciony pod dywan. Przykro jest czytać, że nikt nie zjawił się u Burmistrza w tej sprawie, bo "wyszedł by naprzeciw". Chętnie spotkałabym się z Burmistrzem jednak dzwoniąc już w poniedziałek nie mam szans dostać się na spotkanie czwartkowe. A próbuję już 3 czy 4 tydzień... Może tym razem się uda :) Trzymajmy kciuki!

  • Julia Piwowarczyk - niezalogowany 2012-01-30 08:38:53

    Udało się tym razem. czwartek 12:20. Będę miała tylko 10 minut, ale może uda się cokolwiek przedstawić Burmistrzowi. Trzymajmy kciuki!

  • Iwona Stawicka-Matela - niezalogowany 2012-01-30 21:50:51

    rozmawiałam o tym pomyśle z PIS i Grodziszczanami , pan Krzysztof Kowalczyk podjął się próby . Niestety po raz kolejny bardzo dobry projekt tych 2 opci(Grodziszczanie i Pis ) przepadł, bo Ziemia Grodziska ma większość. Były różne ciekawe pomysł np. SKM do Grodziska, niestety wszystkie przepadły a szkoda.

  • Iwona Stawicka-Matela - niezalogowany 2012-01-30 22:32:06

    prawdą jest że rozmawiałam z Pis i Grodziszczanami o projekcie żłobek, pan Krzysztof Kowalczyk zajął się sprawą , Grodziszczanie i Pis byli za budową żłobka, niestety te 2 siły są w mniejszości na sesjach, już nie raz dobry pomysł tych 2 opcji upadł a szkoda np. SKM do Grodziska Maz. Szkoda również, że mało czytana jest GAZETA GRODZISKA ona często te tematy porusza. Gazeta wychodzi raz na 2 tyg. i warto ją kupić 1,50 to nie majątek a są tam naprawde świetne i rzetelne informacje z naszego Powiatu . Ostatnio wychodzi cykl o Żołnierzach Wyklętych ;) Pozdrawiam gorącą i trzymam za panią Julię i innych kciuki, przynajmniej pani nikt nie powie co to panią obchodzi przecież pani nie ma dzieci tak jak mi powiedziano.

  • Mela - niezalogowany 2012-01-30 23:05:23

    Pani Julio, próbujcie Państwo zainteresować sprawą żłobka Komisje Rady, ( Komisja Oświaty ..., Kom. polit. społ) Burmistrz to jedno, Rada Miejska to drugie i mam wrażenie , że ten drugi organ , znaczy więcej w tej kwestii. To oni zdecydują

  • Julia Piwowarczyk - niezalogowany 2012-01-31 10:00:50

    Pani Melo. Do każdego dojdziemy z tematem. Wszystko jest kwestią czasu. Pomału, pomału wydrążymy dziurę w skale :)

  • +Do pani Julii - niezalogowany 2012-02-02 21:10:55

    Proszę coś napisać o spotkaniu, czy sprawa budowy żłobka się przybliża, czy burmistrz był miły, czy może skarcił Panią za pomysł.

  • GB - niezalogowany 2012-02-02 22:05:37

    temat wrażliwy, sprawa medialna , Pani Julia aktywna, więc musiał być miły. , A NIEBAWEM DOWIEMY SIĘ ze wszech stron , że zawsze był za, a nawet namawiał do tego typu inicjatywy,

  • teresa - niezalogowany 2012-02-03 16:45:50

    żadnego żłobka nie będzie , skoro radni z ZIEMI GRODZISKIEJ tego nie poparli nie ma o czym mówić. Mogą być tylko prywatne placówki z dofinansowaniem, TO I TAK DUŻO. Żaden żłobek nie powstanie dopóki tak na górze RZĄD nie uchwali ustawy, aby w każdym mieście powatowym był żłobek na min. 50 dzieci (tak powinno być od dawna) Pruszków chyba nie był" najlepszą gminą ani powiatem na świecie " a ma żłobek od lat ,dużo lepszy i tańszy basen, piekny park i wiele innych inwestycji. Zwykły człowiek nic nie zdziała już nie jedna osoba próbowała.

  • pysio - niezalogowany 2012-02-03 17:33:13

    Do Teresy. W NAJ, pieniądze są na promocję NAJ / b.dyr pegeru/ Naj wg Gazety Grodziskiej zarabia prawie tyle co Prezydent Wa-wy, Czy NAJ chce zostać Prezydentem ? Komendant Straży Miejskiej /b. milicjant/ zarabia ok 9 tys zł + renta 3 tys zł. Ciekawe czy córka komendanta /sędzia SR/ ma wyższą pensje ? /dlaczego młody po studiach nie jest komendantem/ Naj dotuje Związek Emerytów by na niego głosowali - małe dzieci nie mają praw wyborczych. W Naj mamy podatki jak w Wa-wie. Na rozwieszonych plakatach, komediowy aktor chwali się, że ON płaci, widocznie coraz mniej osób je płaci. Napewno wszyscy zalegający będą płacili mając takie dochody jak aktor. Patrząc na tego aktora zastanawiam się - mówi serio czy żartuje. Na koniec, ile to nawoływanie do płacenia podatków kosztowało podatników ?

  • Drogi Pysiu - niezalogowany 2012-02-03 22:39:46

    Według Gazety Grodziskiej Naj ma wynagrodzenie o 175zł wyższe od Prezydent Warszawy. Naj - 12540zł miesięcznie Prezydent Warszawy - 12365zł. Możliwe, czego nie wiemy, ?? że pani Prezydent ma samolot do własnej dyspozycji, a pan Burmistrz tylko samochód.

  • pilot - niezalogowany 2012-02-03 23:05:02

    tak być nie może, proponuje lotnisko( w okolicy aquapark"u) i bezwzgędnie coś do latania dla pana burmistrza. Będziemy wtedy absolutnie naj naj!!!!

  • do Julii - niezalogowany 2012-02-04 02:52:58

    Pani Julio, czekamy niecierpliwie na sprawozdanie z rozmowy z burmistrzem!!!!!!

  • pysio - niezalogowany 2012-02-04 11:30:34

    Do pilota. Może NAJ potrafi już latać na drzwiach od stodoły ?

  • Iwona Stawicka-Matela - niezalogowany 2012-02-04 17:01:50

    Musi za pewnie sprawy wziąć się Rząd i samorządy nie można dłużej udawać że nie ma problemu. Problem jest w całej Polsce, nie stawiamy na rodzinę i dzieci. To rodzina powinna być wartością i powinno stworzyć się młodym ludziom warunki do posiadania potomstwa. Becikowe 1000zł. nie załatwia sprawy. Muszą być ogromne ulgi podatkowe dla rodzin wielodzietnych, ale nie patologii. Ludzi którzy uczciwie pracują i płacą podatki. Musi być system od żłobka do końca szkoły średniej który umożliwi rodzicom i nauczycielom wykształcenie młodego człowieka. Moim zdaniem książki powinny być te same na kilka lat , tak aby można było korzystać z nich wiele razy(tak jak kiedyś było),jeśli by się udało książki powinno częściowo dopłacać państwo. Powinny być zlikwidowane gimnazja, nie sprawdziły się, jeśli chodzi o edukację. Młodzi ludzie mają bardzo złe wyniki i poziom nauczania bardzo spadł. Nie rozumiem również kwoty becikowego 1000zł. nie załatwi sprawy i nie pomoże, musi być system rozliczania inny i dużo wyższy, albo coś w rodzaju zwolnienia z podatku na rok przy urodzeniu dziecka dla rodziców, albo wykazanie fakturami zakup towaru czy to będzie łóżeczko czy wózek. Nie może być tak jak teraz, że to patologia rodzi i dostaję 1000zł i tato idzie za 1000zł. pić. Koniecznie musi być zniesiony VAT na ubranka, bo to delikatnie mówiąc jest chore. Nie zyskują na tym ani sklepy z dziecięcymi ubraniami ani państwo. Po prostu ludzie mniej kupią a więc państwo na tym nie zarobi, jedyna kwota VAT na którą można się zgodzić to 5% nie więcej. Na pewno wzrośnie zakup ubranek i ludzie chętniej pomyślą o następnym dziecku. Państwo nigdy na tym nie straci , bo małe dzieci to nasz kapitał na przyszłość. Nie może być również takiej sytuacji, że mamy tzw. „samotne” dostają żłobek lub przedszkole w pierwszej kolejności. A małżeństwa są dyskryminowane i bardziej opłaca się żyć w konkubinacie niż w małżeństwie. Odsetek tych dzieci, które wychowują się naprawdę bez ojca jest znikomy. Dziecko ma mamę i tatę a to, że ludzie się nie dogadali i rozstali nie zobowiązuje to prawa pierwszeństwa do żłobka czy przedszkola. Związek małżeński powinien być wyróżnieniem a nie karą a niestety teraz promowane są inne wartości niż te. A wystarczy poczytać lub posłuchać słów JANA PAWŁA II, który mówi, że rodzina jest najważniejsza. Niektórzy pewnie mogą myśleć skąd na to wszystko brać. Dam tylko kilka przykładów. Uważam, że trzeba zmodyfikować system opieki, znam ludzi, którzy pobierają składki a później przepijają i znam ludzi, którzy nie dostali pieniążków a na pewno by im się przydało. W niektórych krajach, dostajesz z opieki robisz coś dla miasta, nie wykonana praca(np. sprzątanie, remonty, malowanie itp.) nie dostajesz. Nie może być tak, że ktoś dostaje całe życie i się „ślizga”. Trzeba również zlikwidować lenistwo w więzieniach, każdy musi zarobić na jedzenie. Z lekkimi wyrokami i panowie, którzy nie płacą alimentów do autostrad, do łopaty nie potrzeba kwalifikacji ,nie potrzeba chińczyków ani innych, ustawić zarządzających i niech robią, państwo wiele by zaoszczędziło. Ciężkie wieloletnie wyroki , szycie ubrań, obuwia i innych rzeczy więziennych w zakładach karnych , zamiast siłowni, boisk itp. A jak nie robisz nic chleb i woda. Nie może być tak jak teraz że mają za mało miejsca albo nie mogą się im powtórzyć posiłki przez 2 tyg. , my zwykli ludzie pracy nie raz jemy obiad wczorajszy i bardzo często nie jemy obiadów 2 daniowych, a oni to mają. Przydział na więźnia to koszt ok. 2500zł. a dzieci w domu dziecka mają mniejszy.I niech nikt nie mówi o łamaniu praw człowieka, bo to śmieszne. Dzieci w domu dziecka głodne a byki leżą, ogładają telewizorek, siłownia itp. TO JEST CHORE !!! Skończyć z odwykami narkomanów, alkoholików itp. Nikt im na siłę nie wlewał do gardła ani nie prosił o branie narkotyków, ich wybór niech leczą się za swoje. Oni bawili się przez długie lata a teraz leczą się za nasze podatki. Uciąć tylko te kilka przywilejów i zreformować, a znalazły by się pieniążki na wszystko, nie może być tak, że my płacimy podatki a inni całe życie bawią się naszym kosztem.

  • Iwona Stawicka-Matela - niezalogowany 2012-02-04 17:36:27

    Rozumiem, że nie ma pieniążków na żłobek , a może panowie z zakładu karnego w Grodzisku by go wybudowali. Wkońcu oni nie siedzieli by bezczynnie ( no chyba że gdzieś pracują dla kogoś) a miasto miałoby żłobek. Wkońcu kawałek placu napewno mamy (przecież miasto posiada swoje grunty) i na materiały to by się już pieniążki znalazły.Do tego dołożyć niepłacone mandaty , odrobić to w czynie społecznym za minimalne stawki albo zapłacić mandat, dać taki wybór i mamy żłobek dla naszych pociech.

  • pysio - niezalogowany 2012-02-04 17:44:14

    Do Iwony. Popieram, lecz na pierwszy ogień pieniędzy należy szukać u b Komunistów. Dawniej robotnik pracował za śledzia budując przemysł. Wiesz co się stało z zakładami ? Kto sobie napakował kieszenie ? Pamiętam jak obiecywano świetlaną przyszłość - kto ją ma ? Kiedy robotnik podniósł glowę z głodu - kto kazał strzelać ? Dzisiaj nadal w wielu miastaqch rządzi kolektyw wywodzący się z ZSMP i ZMW - "sojusz robotniczo chłopski" Władza mówi o młodych a pieniądze daje emerytom na balangi. W Milanówku przewodnicząca emerytów zdefrałdowała 39 tys zł. Ile takich przypadków może być w Polsce ? Dlaczego młodzi nie skrzykną się razem i nie przyjdą na sesję. Na co czekacie ?

  • Grodziszczanka - niezalogowany 2012-02-04 21:11:18

    To jest nasze miasto i to my powinniśmy wziąć sprawy w swoje ręce. Radni opozycyjni czy Edyta Żyła sami nic nie zdziałają bez naszej pomocy. Wszystkie ich projekty są odrzucane. Jeżeli ich nie wesprzemy w działaniach to niczego nie osiągniemy. Dotyczy to wszystkich spraw, żłobka, likwidacji przedszkola w" dwójce" czy braku akceptacji rozbudowy "jedynki". Władza totalnie lekceważy te tematy. W zamian będziemy mieli parki. Proponuje przyprowadzić wszystkie dzieci , które się nie dostały do przedszkola i nie mają szans na żłobek do gabinetu pana Burmistrza. Niech się zajmie maluchami choć przez chwilkę! Jak by miał jednocześnie tylko 20 maluchów, to myślę, że szybko by skapitulował.

  • Iwona Stawicka-Matela - niezalogowany 2012-02-05 18:50:37

    Ja już nawet myślę o akcji budowania przez mieszkańców takiej placówki. Już jedną taką mamy, dla przypomnienia akcja ruszyła w latach 70tych. Każdy, kto pracował w zakładach na terenie Grodziska Mazowieckiego np. takich jak POLFA, TARCZE ŚCIERNE, PB ROL i inne ze swojej wypłaty miał potrącane na budowę szpitala. W rezultacie to dzięki mieszkańcom w surowym stanie stanął nasz piękny szpital. Może niech miasto da grunt, rada uchwali zerowy podatek od budynku a my mieszkańcy wybudujemy żłobek sami. Przecież to będzie budynek z 4-5 pomieszczeniami, zawsze każdy dołoży a to materiał a to swoją pracę, skoro tak wiele firm dość niedawno np. budowlanych pomogło naszym czworaczkom w Grodzisku, to myślę że każdy obywatel chętnie coś dołoży do takiej inicjatywy. Opłata za żłobek w wysokości 300-500zł. placówka dla 50 dzieciaczków , starczy na wypłatę dla pań do pilnowania i na jedzenie dla naszych pociech.

  • Julia Piwowarczyk - niezalogowany 2012-02-06 09:31:54

    Niezwykle trudno jest mi napisać jak przebiegła rozmowa z Burmistrzem. Wiele słów padło, kilka ustaleń, kilka obietnic. Nie wiem jednak jak mam odebrać tę rozmowę. Nie mam jej jeszcze ułożonej w głowie. Jestem osobą młodą i z jednej strony widzę silną potrzebę powstania żłobka. Z drugiej jednak kilka klapek mi się otworzyło, kilka zagrożeń zauważyłam. I sama nie wiem, co myśleć. Bez względu jednak na moje nieuporządkowane myśli nadal jestem zdania, że opieka nad dziećmi do 3 roku powinna być w znacznie szerszym zakresie i powinna być dostępna dla każdego, kto jej potrzebuje. Fakt, że należy jeszcze przemyśleć kwestię pierwszeństwa, wyższych dopłat itp. Nie każdy zarabia tyle samo. Dla jednych wysłanie dziecka do żłobka jest koniecznością, aby zarobić na chleb, dla innych to fanaberia, aby pójść na aerobik, czy do SPA. I tu należy temat dobrze przemyśleć. Aby fanaberia stała w kolejce za koniecznością, a nie odwrotnie. Znając wariactwo naszego kraju jest wysoce prawdopodobne, że fanaberia będzie pierwsza. Stąd mój chaos i ciągłe zastanawianie się JAK to zrobić żeby było dobrze... Cierpliwości, drodzy mieszkańcy. Coś wymyślę. Dajcie mi tylko trochę czasu.

  • genowefa - niezalogowany 2012-02-06 22:49:00

    nie rozumiem pani Julio komentarza chyba się pani nie wycofuje z projektu? Ja też byłam w urzędzie i wielu moich znajomych również w róznych sprawach i nic. Po mieście krąży od wielu lat takie dowiedzenie cyt: " nikt ci tyle nie da co benek ci obieca).

  • Julia Piwowarczyk - niezalogowany 2012-02-07 08:45:12

    Wycofać się nie wycofam, bo potrzeba opieki nad maluszkami jest ogromna. Muszę jednak przemyśleć, czy nie zreorganizować inicjatywy aby realnie pomóc tym, którym ta pomoc jest potrzebna najbardziej. I żeby była jasność: to nie Burmistrz mnie "zbałamucił", a ja poddałam się refleksjom :)

  • P&K - niezalogowany 2012-02-13 17:43:26

    A mogła by Pani podzielić się tymi refleksjami ? :)

  • Rela - niezalogowany 2012-02-13 20:49:37

    Jak to jak...? Pan Burmistrz nie jest zwolennikiem żłobków i żłobkoego wychowania. Jeżeli jednak jest taka potrzeba to wyjdzie naprzeciw naszym oczekiwaniom. W piątkowym wystąpieniu w radiu Bogoria powiedział otym. Więc teraz wszystko w naszych rękach. Jeśli nie będzie konkretnej inicjatywy i jasnych sygnałów ze strony mieszkańców uzna, że nie ma takiej potrzeby. Podobno Grodzisk żłobek ma i nie ma różnicy między prywatny a aństwowy.

  • PIOTR - niezalogowany 2012-02-19 20:05:37

    jeśli pan BURMISTRZ nie widzi różnicy między prywatnym żłobkiem a państwowym to faktycznie nie ma o czym mówić. Państwowy powinien kosztować max ok.500zł.a prywatny 1200zł. FAKT RÓŻNICA ŻADNA. Jeśli prywatny żłobek bedzie dofinansowany i będzie kosztował ok.500zł. a nie 1200zł. czy z dofinasowaniem (cofniętym) 800zł. chętnych bedzie zdecydowanie więcej.

Dodajesz jako: Zaloguj się