List mieszkańców Kozer do Burmistrza - zalane posesje i drogi

14/06/2013 08:22
Listy czytelników, mieszkańców Kozer Burmistrza zalane posesje drogi - zdjęcie, fotografia

W liście (który złożono w gminie 13.06.2013) mieszkańcy proszą Biurmistrza o interwencję i pomoc w sprawie udrożnienia/naprawienia melioracji oraz wykopania rowów przy drogach. List podpisało 59 mieszkańców.


 

Panie Burmistrzu,

 

zwracamy się do Pana z prośbą o pomoc i interwencję w sprawie osuszenia gruntów, na których stoją nasze domy oraz w sprawie wyrównania i osuszenia drogi gminnej (ulica Edukacyjna).

 

Pierwszy problem – zalewanie posesji przy ulicach Edukacyjnej oraz Głównej, co spowodowane jest brakiem drożnych urządzeń melioracji wodnej. Po większych opadach deszczu lub w trakcie roztopów jesteśmy sukcesywnie zalewani. Problem nasilił się po położeniu asfaltu na części ulicy Głównej.


Z naszych obserwacji wynika, że została uszkodzona rura melioracyjna, która przecinała drogę i odprowadzała wodę do rowu. W tej chwili dookoła domów utworzyły się zbiorniki z wodą, a na działce przy ul. Głównej nr 72 powstało rozlewisko, które przelewa się na drugą stronę ulicy. Woda nie ma możliwości jakiegokolwiek ujścia, brak jest rowów melioracyjnych na ulicy Głównej na całej długości asfaltu. Domy, które mają piwnicę są zalewane w trakcie opadów i roztopów. Stwarza to wręcz zagrożenie dla życia, ponieważ w piwnicach znajdują się piece grzewcze oraz urządzenia elektryczne.


Biorąc pod uwagę wysoki poziom wód gruntowych konieczne jest wybudowanie bądź uzdatnienie istniejącej melioracji. Gmina przeznaczając grunty pod działki budowlane powinna dostosować infrastrukturę pod potrzeby przyszłych mieszkańców. Problem dotyczy prawie wszystkich mieszkańców Kozer.


Druga sprawa – brak rowów na ulicy Edukacyjnej. Wystarczy parę godzin intensywnego deszczu i na wysokości czterech posesji tworzy się rozlewisko. Zgodnie z warunkami umowy Wykonawca, który świadczył roboty związane z utwardzeniem drogi płytami żelbetonowymi miał również w zakresie prac wykopanie rowów odwadniających oraz krawężników – co nie zostało wykonane. Ponadto ulica nie została prawidłowo wypoziomowana.


Niestety mieszkańcy nie mieli wpływu na jakość prac. Jest to droga gminna i za nadzór odpowiadał Zarząd Dróg Gminnych. Prosimy o wyjaśnienie, dlaczego droga została odebrana pomimo błędów wykonawczych oraz dlaczego Wykonawca nie wywiązał się z całości prac. Brak rowów przy drodze oraz utwardzenie nawierzchni gruntowej pod płytami jeszcze bardziej utrudniło wsiąkanie wody. Od końca maja do chwili obecnej mamy na ulicy basen! Domagamy się wybudowania rowów odwadniających przy ulicy Edukacyjnej.

 

Prosimy Pana o interwencję w celu osuszenia terenów. Wykopanie rowów nie wymaga przecież dużych nakładów finansowych, wystarczy tylko odrobina dobrej woli i nakładu siły roboczej.

Oczekujemy z Pana strony pomocy i kompleksowego rozwiązania problemu. Prosimy o pilne wyznaczenie terminu spotkania i zapraszamy do złożenia nam wizyty. Proponujemy zabrać ze sobą kalosze.

 

Liczymy na zrozumienie i szybką reakcję!

 

Z poważaniem
Mieszkańcy Kozer
Do wiadomości:
1) Pan Henryk Tuszyński, Radny
2) Gminna Spółka Wodna, Grodzisk Mazowiecki, ul. T. Kościuszki 32A,
Do listy załączono zdjęcia zalanych posesji oraz drogi.
List podpisało 59 mieszkańców.

 

[reklama]

 

List mieszkańców Kozer do Burmistrza - zalane posesje i drogi komentarze opinie

  • Brawo - niezalogowany 2013-06-14 11:31:56

    Brawo mieszkańcy ul. Edukacyjnej w Kozerach. DOŚĆ PRZYTAKIWANIA I PUSTYCH OBIETNIC!!!!!!!!!!

  • Współczuję - niezalogowany 2013-06-14 11:40:25

    jednak problem wody jest znacznie poważniejszy. Gdy na potęgę budowały się osiedla domów jednorodzinnych pod Grodziskiem na odralnianych polach, nikt nie zwracał uwagi (właściciele), że budują domy na mokrych terenach. Wiem jak to wyglądało, bo sam szukałem działek do kupna na przełomie lat 90/00. A teraz, gdy mamy sytuację pogodową taką jaką mamy, problem ten odezwał się u wszystkich. No cóż, można współczuć tylko takich inwestycji dla właścicieli, którzy nie zdawali sobie sprawy z problemu, który może nastać. Woda w tym roku stoi wszędzie, w całej Polsce, nie tylko na działkach w naszej gminie.

  • Lenka - niezalogowany 2013-06-14 12:13:02

    Ja zaś mieszkam w wielorodzinnym przy Rusałki od lat zalewane piwnice gdyż teren zupełnie nie został przygotowany pod budowę. Ciekawi mnie jak będzie w nowej inwestycji przy Rusałki, z podziemnymi garażami o ile ta inwestycja zostanie zrealizowana.

  • mieszkanka - niezalogowany 2013-06-14 13:05:30

    Ten rejon nie od dziś ma problem z " wodą". jeżeli jednak podejmuje się prace drogowe- budowa, remont dróg trzeba wiedzieć jakie są potrzeby. Nie można tak poważnych inwestycji traktować niepoważnie. Zrobić byle zrobić, żeby mieszkańcy nie naciskali. Taka chwilowa cisza przed burzą- tak mogę nazwać roboty które wykonano w zeszłym roku. Oczekujemy konkretnych właściwie i z odpowiednim nadzorem wykonywanych zadań. Drogi to priorytet mówią nam radni, urzędnicy, burmistrz. okazuje się, że te priorytety to byle jakie wykonanie. Ostatnio słyszy się wiele o brakach- nowa ulica, na oko piękna, po deszczu ku rozpaczy mieszkańców rzeka.

  • sylwek - niezalogowany 2013-06-14 13:09:01

    Żal patrzeć.Nie pamiętam tak trudnych sytuacji w tym rejonie. Kto odpowiada za inwestycje.

  • Zainteresowany - niezalogowany 2013-06-14 13:21:02

    ale to nie miasto buduje domy, często podpiwniczone, wiadomo na jakim terenie. Ile domów stoi wokół Grodziska w polach, mieszkańcy kupują ziemię, albo gotowe domów od developerów byle gdzie, a później mają pretensję o wodę i inne niedogodności do władz. Oczywiście nie dotyczy to drug, ale woda stoi tez w piwnicach, na działkach..a to już problem właścicieli nieruchomości.

  • Jestem_z_Kozer - niezalogowany 2013-06-14 13:49:50

    Edukacyjną w Kozerach zrobiono tak naprawdę "na odczep się", rzucając po prostu środkiem kilkanaście płyt, nie wykonując nawet tzw. rowków odparowujących, o których była mowa w warunkach przetargu. Nota bene rowki odparowujące może sprawdzają się w krajach leżących nad Morzem Śródziemnym, ale na Mazowszu i w polskim klimacie niestety nie. W efekcie woda zalewa nas tak samo jak wcześniej, z tą tylko różnicą, że jadąc środkiem drogi nie ryzykuje się ugrzęźnięcia, ale iść trzeba nadal w wysokich kaloszach. A przecież mieszkańcom chodziło o trwałą poprawę warunków życia oraz zahamowanie ponoszonych strat materialnych związanych z powtarzającymi się podtopieniami. Władze chętnie i w pierwszej kolejności zwalają winę na samych mieszkańców, ale teraz nie chodzi o tracenie czasu na szukanie winnego, a o zaradzenie tej trudnej sytuacji. Ciekawe czy tym razem władze staną na wysokości zadania. Wybory już coraz bliżej...

  • Od lat... - niezalogowany 2013-06-14 14:11:04

    słyszymy, że drogi to priorytet. Jaki to priorytet widać na załączonym obrazku. Takich dróg jest w Gminie kilkadziesiąt Kiedy można liczyć na poprawę sytuacji aż strach pomyśleć. Dla gospodarza są sprawy dużo ważniejsze prasa, radio,telewizja. To jest to co władza lubi i czym się zajmuje.

  • EKSPERT - niezalogowany 2013-06-14 14:32:02

    Współczuję mieszkańcom Kozer i wielu innym podtopionym miejscowościom Powiatu ale wiele złego sami sobie tworzymy. Zanim coś zrobimy - pomyślmy chwilę i podejmujmy mądre decyzje. Podchodząc merytorycznie do problemu: 1. Nie budujmy domów z podpiwniczeniem chyba że chcemy mieć wcześniej czy później w piwnicy basen - nasz teren ma bardzo wysoki pozoim wód gruntowych nie pokonamy wody, 2. nie budujmy się przy rzekach i rowach merioracyjnych - wcześniej czy później mogą wylać i nas podtopić, 3. Nie zasypujmy rowów - cała woda nigdy nie wsiąknie i nie wyparuje; skoro były kiedyś wykopane to znaczy że były potrzebne, 4. Nie betonujmy całej powierzchni naszej działki, dróg, chodników - woda nie wsiąknie w beton, kamień czy asfalt (tzw. powierzchnia biologicznie czynna), 5. nie róbmy "świństwa" sąsiadom i nie budujmy na swoich działkach nielegalnych nasypów z gruzu i ziemi; z naszej "wyspy" woda spłynie ale za to zaleje sąsiadów a gdy sąsiad powiadomi Ochronę Środowiska i Nadzór Budowlany nie będzie wesoło - mogą posypać się kary i wnioski o odszkodowania; 6. przed zakupem działki sprawdzajmy i nie dawajmy się nabić w butelkę - kupując tanią działkę przy rowie czy rzece albo podmokłą ale nasypaną gruzem i ziemią - może to nas dużo kosztować w przyszłości - ściany naszego nowego domu mogą pękać a za kilka lat nasze dzieło życia będzie nadawało się do generalnego remontu lub nawet do zburzenia, 7. nie wycinajmy drzew i krzewów rosnących nad rowami i rzekami i na terenach podmokłych - one umacniają swymi korzeniami brzegi cieków wodnych i zabezpieczają przed ich rozmyciem i uszkodzeniem podczas powodzi oraz przyczyniają się do obniżenia poziomu wody w gruncie czy w rzece a ponadto oczyszczają wodę z chemicznych i mineralnych zanieczyszczeń, 8. Nie spuszczajmy na działkę sąsiada wody z dachu czy parkingu - jest to nielegalne, 9. nie budujmy samowolnie gdzie popadnie stawów i wałów ziemnych - ta ostatnio powszechna modna powoduje niekształcenie naturalnego ukształtownaia terenu i zatrzymuje naturalny powierzchniowy spływ wód i jest też pozaprawne, 10. sami przestrzegajmy tych zasad (wszystkie wynikają z obowiązującego prawa) i żądajmy aby inni ich przestrzegali; Jeśli będziemy przestrzegać tych 10 PRZYKAZŃ - będzie lepiej: - mniej podtopień, - mniejsze straty i szkody.

  • do kom 2 - niezalogowany 2013-06-14 14:52:49

    Czy twoim zdaniem wszyscy powinni stawiać domy na placu przed Centrum Kultury? Gmina wydając pozwolenie na budowę i najpierw odralniając te grunty przyjmuje pewne zobowiązania. Mieszkańcy płacą podatki i z nich można robić meliorację terenu. W naszej gminie standardem jest brak kanalizacji deszczowej - odpowiedż ze strony urzędasów brzmi - bo jest droga. Nieprawda. W normalnej gminie jeśli buduje się kanalizację ,jednocześnie robi się kanalizację deszczową. Dodatkowy koszt to rury i studzienki. Ot i wszystko. U nas wszystko jest inaczej.Same prowizorki.Aby dziś. Nie myśli się przyszłościowo. Ważniejsze są inwestycje na pokaz. A mieszkańcy niech płacą i płaczą.

  • pysio - niezalogowany 2013-06-14 17:23:01

    Jak przyłączą tych z Kuklówki to napewno się poprawi. Nadmiar Wody z Grodziska zostanie skierowany do ich zalewu.

  • do kom. 10 - niezalogowany 2013-06-14 18:06:27

    w 100 % zgadzam się z ekspertem. Ludzie nie myślą, a później najłatwiej szukać winnych u władz. A jeżeli chodzi o krytykę inwestycji przeciwdeszczowych, to komentator nr 10 rozumiem zrobił by porządek od reki z wodą, nie tak jak ci nieudacznicy z Grodziska, ale jak wiemy i połowy Europy, zalanej przez nadmiar wody. A co mają władze do domów, które prości ludzie dorwawszy kredyt hipoteczny budowali na potęgę gdzie popadnie...trochę opamiętania. O właśnie, wysokie odsetki tych kredytów wraz z wysoką wodą to wina władz gminy;-). Co jeszcze wymyślimy?

  • mieszkanka - niezalogowany 2013-06-14 18:28:56

    Jak to naprawdę wygląda można zobaczyć tutaj: https://docs.google.com/file/d...edit?pli=1

  • Pytanie - niezalogowany 2013-06-14 19:53:48

    Na Edukacyjnej akurat domy bez podpiwniczenia. Wydając pozwolenia na budowę czy warunki zabudowy Gmina bierze na siebie pewne zobowiązania.To po pierwsze. Po drugie kto kontroluje te zmiany ukształtowania terenu. Kto wydaje pozwolenia n wycinki drzew, na betonowe płoty i wszystko to o czym pisze Ekspert. Co z melioracją? Gdzie specjaliści od wsi i ochrony środowiska?

  • Meszkanko - niezalogowany 2013-06-14 20:23:16

    te zdjęcia tylko potwierdzają to co pisał ekspert. Jak ktoś na podmokłych terenach wybudował podpiwniczony dom, to do kogo teraz pretensja. A czy w tzw. suche lata Państwo też pisaliście do władz takie listy? No właśnie, każdy kto ma dom na terenach nizinnych lub tak, gdzie wysokie wody gruntowe ma ten problem. U mnie też woda stała na działce, u moich sąsiadów też. Nie tylko w u mieszkańców Kozer, ale w całej Polsce!

  • Do kom 14 - niezalogowany 2013-06-14 20:29:03

    No niestety taką odpowiedzialność bierze na siebie inwestor, a nie gmina. To nie gmina budowała 10-15 lat domy na odrolnionych polach mokrych jak gąbka. Ludzie masowo budowali i wpadli jak żaba do stawu, a teraz pretensja, bo niestety przy tak deszczowych latach jak obecne lub dwa lata temu, muszą się do takich sytuacji przyzwyczaić. Przykro...

  • Uczciwie - niezalogowany 2013-06-14 22:58:56

    Tu nie o wodę na działce chodzi . Proszę Państwo diabeł tkwi w decyzjach dotyczących budowy dróg. Jacy inżynierowie specjaliści w grodziskim urzędzie nad tym pracują. Rok temu ktoś zdecydował: położono płyty, poniesiono koszta , droga niby zrobiona awoda jak stała tak stoi i nie ma to nic wspólnego z obecną syt. w kraju czy Grodzisku ... Moim zdaniem jak już się czegoś podejmą niech robią to dobrze. Nie byle jak .Gmina się rozbudowuje. Kiedyś pola, dziś osiedla domów. Nie tylko na Kozerach mokro. W mieście także. Ale nie należy zwalać winy na brak rozwagi mieszkańców. Dzieli się ziemie na działki w konkretnym celu. Ziemie PGRu są dziś zabudowane domami. Zaprasza się ludzi do osiedlania w Gminie Grodzisk to trzeba o nich zadbać. Nie festyny ale infrastruktura - drogi z odwodnieniem porządnie wykonane. Tego nam trzeba. Każdy z nas chce tego samego. Problem w tym , że Ci co już suchą nogą do swoich domów docierają szybko zapomnieli jak to jest grzęznąć w błocie.

  • do 12 ! - niezalogowany 2013-06-14 23:02:16

    Jeżeli chodzi o drogi to w Grodzisku rzeczywiście nieudacznicy ! Nie panuje nad tym już chyba nikt.

  • Andrzej - niezalogowany 2013-06-14 23:05:05

    W Grodzisku drogi to priorytet. W telewizji nawet słyszałem. Jak tu wierzyć?

  • Luka - niezalogowany 2013-06-14 23:09:46

    Zacznijcie sadzić ryż. Benek wyeksportuje go do Chin.

  • Zbyszek - niezalogowany 2013-06-14 23:15:08

    wszyscy mieszkańcy Kozer ( jednych i drugich) powinni wspólnie działać i się wspierać. Nie dopuśćmy do tego, żeby nikt z władz nie interesował się tym rejonem.

  • Halo, halo eksperci - niezalogowany 2013-06-15 08:41:42

    gmina Grodzisk nie leży na terenach zalewowych. Ktoś zresztą wydaje ludziom pozwolenia na budowę domów i zatwierdza konkretne projekty. Brak kanalizacjii burzowej, brak właściwego odwodnienia i na efekty nie trzeba długo czekać. Budowanie na polach? To przejedźcie się Państwo na pola dawnego PGR Książenice... infrastruktura taka,że po obfitych deszczach i drogi w bardzo dobrym stanie i działki nie pozalewane. Drogi prywatnego osiedla deweloperskiego wykupione przez gminę i robione jeszcze przed wybudowaniem domów na działkach przy nich leżących. Żaden opis nie oddaje rozmachu z jakim gmina Grodzisk inwestuje w tamtym rejonie. I na polach powstało osiedle , że ho, ho... Wyrazy współczucia i wsparcia dla Państwa z Kozer, ik

  • żaba - niezalogowany 2013-06-15 08:48:14

    Lubisz mieć bagno kolo domu? Płać podatki i delektuj się tym. Masz także prawo uważać, że to normalne. Po co zabierasz głos w dyskusji, z ludźmi którym to nie odpowiada, a odwodnienia traktują jako normalną zdobycz cywilizacji. Tak, w suche lata też domagaliśmy się od gminy kanalizacji. Takie mamy fanaberie :)

  • do Zaby - niezalogowany 2013-06-15 09:52:35

    Ja się wybudowałaś żabciu na mokradłach, to teraz cierp. Informacji o terenie nie było? Ekspert ma rację!

  • TK - niezalogowany 2013-06-15 09:56:35

    Zasypujcie stawy, wycinajcie drzewa i zakrzaczenia. Brukujcie podwórka. Potem się dziwicie, że jest woda wokół.

  • do 16 - niezalogowany 2013-06-15 10:31:41

    A czy w Książenicach po PGR byłeś? Tam były pola i bagna i jest osiedle, tyle ze tam gmina ładuje miliony aby developer czerpał zyski. Niech Benek zainwestuje tyle samo pieniędzy w każdą wieś , a problemy znikną.Tyle tylko ze on sam nie jest tym zainteresowany.

  • Żabko - niezalogowany 2013-06-15 11:13:26

    A gdzie były te postulaty jak ludzie sobie chałupy budowali w szczerym polu. Czy ktoś wtedy się domagał od władz tego o co nalegają dziś. Czy ktoś z nich odstąpił od budowy tam domu? Więc dlaczego ludzie budowali właśnie tam domy, wiedząc, że nie mają kanalizacji burzowej, dróg...to był ich wybór. Czy Burmistrz zmuszał ich, do budowy domów w nieprzygotowanym terenie. W każdym mieście w Polsce tak jest (w naszej Stolicy również), że ludzie budują drogi, developerzy osiedla bez stosownej infrastruktury. I wiesz co. ludzie rzucają się ta to bez opamiętania, wykupują wszystko w pień. A później za rok, dwa, trzy ...stękają, w jakich warunkach przyszło im żyć. Trzeba współczuć ludziom, których zalało, ale w większości tych pięknych osiedli pod Grodziskiem powstałych na odrolnionych polach, to ten system właśnie działał...cóż...widziały gały co brały!

  • spółdzielca - niezalogowany 2013-06-15 12:23:52

    No proszę ! Burmistrz wykupuje drogi od deweloperów - a od spółdzielców bierze za darmo ? Czy NAJ będąc członkiem spółdzielni działa na szkodę jej członków - czy dla ich dobra ? Z ostatniego sprawozdania GSM wynika, że przekazanie terenów miastu przyniosło stratę ponad 100 tys zł. Spółdzielcy są dojeni na potęgę. Komu brakuje na opłaty tego pozbawiają mieszkania. Nieświadomi spółdzielcy sonsorują też miejskie imprezki i wybrane /swojskie/ organizacje. Spółdzielcy to największa dojna krowa tego miasta.

  • Paweł - niezalogowany 2013-06-15 15:45:57

    Zbyszek(kom 21) ma rację. Zacznijmy wreszcie domagać się realizacji podstawowych zadań. Zapomina się o obietnicach. Plany zagosp. dla tego terenu nie wiadomo kiedy. Gminie nie opłaca się inwestować bo nas za mało, czyli nieekonomicznie, Nam też trzeba dać szanse rozwoju .

  • Pytanie - niezalogowany 2013-06-15 20:06:38

    A dlaczego do tej pory, przez tyle lat, nie doprowadzono do uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego? Wydaje się mi, (może się mylę, więc proszę urzędników z miasta o sprostowanie) że łatwiej wtedy o uznaniowe , selektywne przyznawanie decyzji o budowie ...

  • fred - niezalogowany 2013-06-15 20:12:44

    w tej Gminie a nawet w samym mieście nie trzeba budować na mokradłach żeby mieć bagno na ulicy. Warunki zabudowy - kto je wydaje ? Komentujący 24 zapewne nie wie. Kto wydaje pozwolenia na te wycinki i betonowanie" podwórek. W mieście też wszędzie kostka bo jakże inaczej.

  • Krystyna - niezalogowany 2013-06-15 20:14:45

    ulice z odwodnieniem to powinna być norma. W Grodzisku wszystko buduje się byle jak. Nie tylko Kozery to odczuły

  • TT - niezalogowany 2013-06-15 23:34:40

    ul. Edukacyjna to nie osiedle developerskie. Ta okolica zaszczytu takiego nie dostąpiła. Chociaż pojawiają się ogłoszenia kupię ziemię. Zamiast " wiedziały gały co brały" powiedzmy : wiedzieli co trzeba zrobić ale widocznie nie wiedzieli jak i spartaczyli. To o specjalistach którzy podjeli decyzje o budowie tej drogi rok temu

  • Obserwujący - niezalogowany 2013-06-16 01:02:58

    Mieszkańcy wzieli sprawy w swoje ręce. Prośby na nic jak widać. Bez szacunku dla ludzi. Ładze miasta nie widzą problemów.Może korowód władz miasta po tych niezrobionych drogach gminnych by się przeszedl.

  • mieszkanka - niezalogowany 2013-06-16 12:28:32

    Tak się składa,że mieszkam tu już 30 lat,wcześniej mieszkali tu moi rodzice i dziadkowie.Sytuacja z zalaną działką czy piwnicą zdarzała się sporadycznie,raz na kilkanaście lat.Teraz problem od trzech lat jest ciągły od wiosennych roztopów ciągle stoi woda,więc nie pisz,że pobudowaliśmy się na podmokłych terenach.Wcześniej tą sprawę załatwiała sprawna melioracja obecnie przepusty zostały powyrywane i pozasypywane przy budowie drogi,a rowy melioracyjne są w takim stanie,że za dwa,trzy lata będziemy mieć tam las a pieniądze na spółkę wodną płacimy co roku...więc czyje to jest zaniedbanie?

  • FACEBOOK Kozery Gmina Grodzisk - niezalogowany 2013-06-18 07:53:14

    ZEBRANIE MIESZKAŃCÓW KOZER Z PRZEDSTAWICIELEM GMINY I SPÓŁKI WODNEJ W dn. 2013.06.24 poniedziałek o godz. 19.00 odbędzie się kolejne spotkanie z wiceburmistrzem Galińskim, przedstawicielem Spółki Wodnej oraz Zarządu Dróg. Miejsce spotkania Kozery, skrzyżowanie Główna / Edukacyjna. Zgodnie ze złożoną przez wiceburmistrza obietnicą na zebraniu w dn. 2013.06.17, mają być przedstawione propozycje rozwiązań odwodnień i stanu dróg oraz termin ich wykonania. Zapraszamy WSZYSTKICH mieszkańców do wzięcia udziału i zaangażowania się w sprawy naszej społeczności, nawet jeśli omawiane problemy aktualnie Państwa bezpośrednio nie dotyczącą. Chcemy rozwiązać je kompleksowo DLA CAŁEJ SPOŁECZNOŚCI KOZER! Zapraszamy na poniedziałek 24 czerwca.

  • Do 15. - niezalogowany 2013-06-18 10:02:46

    To może wreszcie należałoby rozwiązać ten narastający problem zamiast siedzieć dalej z założonymi rękami i mówić, że bywają lata suche i mokre, a w mokre to woda i tak u wszystkich stoi, tak było, jest i ma być. Tak jak mówisz problem zaczyna dotyczyć całej Polski, bo to 40 lat zaniedbań. Większość terenów zmeliorowano w latach 70-tych i koniec, potem nikt tego nie konserwował, nie remontował, więc się sypie. Ponieważ mieszkamy w Kozerach, domagamy się właśnie od lokalnych władz właściwej reakcji, bo wielu z nas wiąże się z tym miejscem na resztę życia. Nie wytykajcie nam, że sami jesteśmy sobie winni. Chcemy to zmienić, TERAZ!

  • No niestety, - niezalogowany 2013-06-18 10:10:01

    Ale my właśnie nie chcemy się przyzwyczajać.

  • Wodnik - niezalogowany 2013-06-18 11:11:04

    Nie musicie ściągać specjaslistów od sadzenia ryżu z Chin czy Wietnamu, wystarczy pojechać do Wólki Kosowskiej. Wszystkie zalane tereny w NAJlepszej gminie należy obsadzić ryżem. Będzie to jedyna gmina znana w całej Europie z uprawy ryżu i szczotek ryżowych. Na NAJ spłyną zaszczyty i nagrody - specjalista od wody. Jak będziecie często jadać ryż to będziecie mieli bardziej skośne oczy. Nazwę Kozery zamieńcie na Ryżowo.

  • Iwona - niezalogowany 2013-06-19 08:17:41

    Kolejne spotkanie z członkami gminy (jak już pisała sąsiadka) w nastepny poniedziałek. Mają przedstawić konkretne rozwiązanie "naszego problemu"... zobaczymy... chyba że wcześniej zjedzą nas komary-zombi i zaleje plaga żab, których wieczorny skrzek nie ma nic wspólnego z romantycznym rechotem!

  • Iw2 - niezalogowany 2013-06-19 16:45:49

    Szanowna Imienniczko, to właśnie żaby zjadają komary, m.in. Plaga żab nam nie grozi, to wymierający najszybciej gatunek. Dlatego są pod ochroną. Pozdrowienia!

  • nie tylko - niezalogowany 2013-06-24 22:19:58

    nie tylko Kozery mają problemy z wodą . Każde sołectwo ma te same problemy, a władza gminna i powiatowa udaje że nic nie widzi. Najlepiej jak mieszkańcy sami rozwiążą swoje problemy/ A PO CO TAM KUPOWALIŚCIE DZIAŁKĘ? Taka odpwiedż ze strony urzędników to codzienność.Tylko kto płaci podatki na nich , to o tym już nie myślą.

  • Stefek, Batorki - niezalogowany 2013-06-25 21:06:45

    Cały grodzisk ma te problem. A kozery chciały tam asfaltu sami, dostali, a teraz narzekają. Zrobią im melioracje, będą narzekać na brak wody. Sami powinniście się zebrać, wpłacić po 500 zł, ile kasy byłoby! Napewno by starczyło na koparkę i operatora.

  • pytanie - niezalogowany 2013-06-27 08:28:25

    Jakie ustalenia ze spotkania? Czy znów deklaracje bez pokrycia? A może generalny system odwodnienia gminy? Chyba najwyższa pora aby takowy powstał.

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Wczasy, wycieczki, kolonie,

Biuro Podróży TAKT działająca od 1990 r. oferuje wyjazdy zagraniczne i krajowe : wczasy, kolonie , wycieczki, pielgrzymi oraz sprzedaż biletów..


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez tugrodzisk.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Biuro Obsługi Turystów TAKT z siedzibą w Grodzisk Mazowiecki 05-825, Żwirki i Wigury 9

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"