6°C bezchmurnie

Mieszkańcy grodziskiej kamienicy krzyczą: pomocy!

Mieszkańcy budynku przy ul. 1 Maja 35 błagają o pomoc: ich dom w każdej chwili może się zawalić! Jest przeznaczony do rozbiórki, zarządzono eksmisję. - Tylko gdzie mamy się udać? Kiedy gmina zapewni nam inne lokale? – pytają lokatorzy kamienicy.


 

Mieszkańcy budynku przy ul. 1 Maja 35 w Grodzisku Mazowieckim pukają do wszystkich drzwi: gminy, radnych, dziennikarzy. Zaalarmowani o ich trudnej sytuacji udajemy się na miejsce. To, co widzimy, jest przerażające.

 

Popadająca w ruinę kamienica, pozbawiona drzwi wejściowej i połowy okien, bez jakichkolwiek mediów – wody czy toalety. Odrapane tynki, powyrywane rynny, woda z hydrantu, a łazienka…w toi-toiu po drugiej stronie ulicy. W takich nieludzkich warunkach mieszka od lat kilka rodzin, łącznie dziewięć osób. Jak mogą, starają się dbać o zrujnowany budynek. Niewiele jednak mogą poradzić – dom nadaje się tylko do rozbiórki.

 

Po wojnie budynek został odebrany prywatnym właścicielom i przeznaczony na dom komunalny. Zamieszkało tu więc kilka rodzin, po nich mieszkania dziedziczyły ich dzieci. Od kilkunastu lat budynek ulegał stopniowej dewastacji. W ostatnich latach sytuacja skomplikowała się jeszcze bardziej.

 

- Decyzją nadzoru budowlanego dom został przeznaczony do rozbiórki, a wobec nas zarządzono eksmisję – mówią mieszkańcy budynku, Adam Gołębiewski i Ewa Wojtysiak. – Zgodnie z orzeczeniem sądu, gmina powinna zapewnić nam lokale komunalne. Tak się jednak nie stało – mówią.

 

Na dowód swoich słów udostępniają dokumenty w sprawie. W decyzji Nadzoru Budowlanego w Powiecie Grodziskim czytamy między innymi: „Stwierdzono niepokojące osiadanie (zapadanie się) domu. (…) Stwierdzono brak poziomów na drewnianych stropach budynku. Konstrukcja dachowa całkowicie zużyta – miejscami zarwana.(…) Budynek zagraża zawaleniem”. Nadzór nakazał też jak najszybsze opuszczenie budynku przez lokatorów.

 

Jak relacjonują mieszkańcy, swoje kroki nie raz kierowali i do burmistrza, i do radnych, i do szeregowych urzędników. Wszystko na nic. Gmina nie ma lokali zamiennych i kropka.

 

W sprawie mieszkańców budynku zwróciliśmy się do Urzędu Miasta. Oto odpowiedź, jaka do nas nadeszła od Katarzyny Górskiej, naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami: „Odpowiadając na Pani zapytanie w sprawie zapewnienia lokali zamiennych mieszkańcom budynku przy ul. 1-go Maja 35 w Grodzisku Mazowieckim uprzejmie informuję, że w ciągu najbliższych trzech miesięcy Dyrekcja Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w imieniu gminy przedstawi oferty przydziału lokali. Informacja o propozycjach przydziału lokali zostanie przekazana w formie pisemnej poszczególnym lokatorom, właścicielom budynku oraz Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego”.

 

Przesłana odpowiedź daje nadzieję, że sytuacja mieszkańców w końcu się poprawi. – Nasza redakcja na pewno będzie sprawie się przyglądać i wspierać mieszkańców kamienicy – zapewnia wydawca gazety TuGrodzisk Extra Andrzej Gryżewski. -  Nie może być tak, że w XXI wieku ludzie żyją w warunkach urągających ich godności – dodaje.

 

Edyta Żyła

 

[reklama]

 

Komentarz

 

czyli kilka przypadkowych skojarzeń....

 

Jestem świeżo po obejrzeniu serialu „Dom”. Dla wszystkich, którzy nie mieli okazji poznać tej znakomitej produkcji Jana Łomnickiego wyjaśnię, że opowiada ona historię warszawskiej kamienicy przy ul. Złotej, od momentu zakończenia wojny, aż do lat 80., wpisując losy poszczególnych lokatorów w ważne wydarzenia Polski powojennej. Serial zaczyna się obrazem zrujnowanej stolicy, walących się kamienic, których nawet nie próbowano odbudowywać, bo były zbyt zdewastowane. Ten obraz stanął mi przed oczami, kiedy zobaczyłam z bliska kamienicę przy ul. 1 Maja 35 w Grodzisku Mazowieckim.

 

Walący się budynek, wyrwane drzwi, załatane dyktą okna. Brak wody, nie ma odprowadzania ścieków. W takich warunkach mieszkają ludzie, całe rodziny.

 

Sytuacja ta stoi w rażącym kontraście z propagandą sukcesu, rozgłaszaną przez grodziskie władze wszem i wobec. Z licznych publikacji i kiełbaskowych imprez dowiadujemy się, jakie to wspaniałe życie dane nam jest wieść, a wszystko dzięki jednej osobie, która nieprzerwanie od ponad 20 lat stoi na czele urzędu.

 

Nie odbieram burmistrzowi osiągniętych sukcesów, bo takie też się znajdą. Ale nie wyobrażam sobie tak doskonałego samopoczucia, jeśli ma się świadomość w jakich warunkach przychodzi żyć mieszkańcom. I to w samym sercu miasta, które powinno być jego wizytówką!

 

Jest mi przykro, że taki los spotyka mieszkańców Grodziska. Tym bardziej, jeśli idąc po wodę do hydrantu na ulicy albo do toi-toia na gminnym parkingu widzą transparent o najlepszej gminie w Polsce.

 

Jeśli tak jest najlepiej, to jak jest źle?

 

Tu znowu wrócę do serialu „Dom”. Znajdujemy w nim wiele obrazów, które pokazują hipokryzję komunistycznej władzy i siłę jej propagandy.

 

Z góry bardzo przepraszam za te skojarzenia. Były one zupełnie przypadkowe.

 

 

Edyta Żyła  

Mieszkańcy grodziskiej kamienicy krzyczą: pomocy! komentarze opinie

  • Beza - niezalogowany 2014-10-18 11:29:25

    To jest nieprawdopodobne. To urąga ludzkiej godności. Ludzie przychodzący do burmistrza na rozmowy dobrze wiedzą jak sprawy się mają. Słyszą: rozumiem, współczuję, trzeba panu,państwu pomóc, tak nie może być. Potem pojawia się naczelnik wydziału, urzędnik jest dyspozycja, czasem pokrzykiwanie na urzędnika. Wychodzisz z nadzieją, a potem ? Potem cisza i nic się nie robi. W pobliżu za to zaraz powstanie nowy park za duże pieniądze. No ładnie tylko, jakoś mieszkając w sąsiedztwie nie wiem czy on powstanie dla takich jak ja mieszkańców rejonu Bałtycka, czy bardziej dla atrakcyjnej oferty dewelopera.Bo otoczenie, sąsiedztwo to w deweloperce ważna rzecz. Co jest ważne?

  • Wyborca - niezalogowany 2014-10-18 11:31:13

    Pani Edyto , jak się cieszę że Pani kandyduje. Takie tematy czekają.

  • Brawo TuGrodzisk - niezalogowany 2014-10-18 13:07:31

    brawo Edyta. Nareszcie blisko spraw ludzi. Spraw, które trzeba rozwiązywać i Ludzi, którym trzeba pomagać! Pozdrawiam, Mariusz;-)

  • Do Pani Redaktor - niezalogowany 2014-10-18 14:07:52

    Budownictwo komunalne. Od lat nierozwiązany problem. Pewno z powodu małego przełożenia na zachwyt mieszkańców. Bo kto by dziękował władzy. Potencjalni mieszkańcy... Tylko . Grodzisk woli wielkie medialne inwestycje. Pokazać się to priorytet. Teraz na szczęście Wy pokazaliście to co wstydliwe w tym mieście. Więcej troski o zwykłych, bywa biednych, czasem z problemami ludzi- współmieszkańców.

  • Do 4 - niezalogowany 2014-10-19 01:41:09

    To prawda,że budownictwo mieszkaniowe leży, ale to jest wina radnych. Burmistrz może robić to co ładnie wygląda i daje przełożenie na wybory, a rada nie rozlicza i w tym tkwi problem.

  • Tonia - niezalogowany 2014-10-19 10:14:57

    W pobliżu niebawem powstanie park, nowe osiedle to was wyprowadzą, a kamienice wyburzą. Mogliby wynająć obecnym mieszkańcom tymczasowo mieszkania a w tym miejscu wybudować ładny budynek komunalny. Tylko wątpie czy toodpowiadałoby wizji burmistrza.Ale moim zdaniem to byłoby sprawiedliwe.

  • tomasz - niezalogowany 2014-10-19 18:20:08

    Mam pytanie do mieszkańców kamienicy, kto zdewastował ten budynek???, WŁAŚCICIEL któremu go zabrano ???? czy lokatorzy którzy całe lata niszczyli sobie dach nad głową a dziś ,,,, komu zabrać następny dom by mogli w nim zamieszkać i dalej dewastować nie swoją własność!!!! a może do pracy rodacy i zbudować własny, dlaczego podatnicy muszą was utrzymywać, stać was na samochody i wczasy ,, czas skończyć z nadopiekuńczym państwem ,, nie dbasz nie masz !!!! Jedno jest niebo dla wszystkich i mogą pod nim zamieszkać .

  • Gość - niezalogowany 2014-10-19 20:13:53

    Jak może rozliczyć Burmistrza Rada w której przeważają Radni z ugrupowania Ziemia Grodziska. Gdyby nasz Naj wpadł dzisiaj na pomysł, że od jutra wszyscy mieszkańcy mają pomalować się na niebiesko, Ci nie pytali by z jakiego powodu, tylko zapytali by na jaki odcień i posłusznie przegłosowali stosowną uchwałę. Takie wnioski można wyciągnąć po lekturze protokołów z sesji Rady obecnej kadencji.

  • Antonov - niezalogowany 2014-10-19 22:57:26

    Wytłumacz mi proszę na czym polega sprawiedliwość w której olbrzymia większośc społeczeństwa ze wspólnich podatków miejskich "funduje" (bo tak w praktyce to wygląda) mieszkania pozostałej garstce? Większość młodych ludzi w Grodzisku (i całej Polsce) jest zmuszona się zadłużać na wiele lat aby móc zamieszkać we własnym mieszkaniu lub wynajmować je za ponad tysiąc złotych miesięcznie.

  • Antonov - niezalogowany 2014-10-19 22:59:42

    I bardzo dobrze że burmistrz nie ładuje kasy w budownictwo mieszkaniowe. Dlaczego jedni mają dostawać mieszkania właściwie za darmo a pozostali mają się zadłużać na wiele lat aby móc zamieszkać na "własnym", lub wynajmować za ponad tysiąc złotych miesięcznie? To niemoralne.

  • Hej Tomaszu - niezalogowany 2014-10-19 23:35:34

    szalenie dowcipny człowieku sukcesu! Pozwól, że Cię zacytuję: " Jedno jest niebo dla wszystkich i mogą pod nim zamieszkać " . Zdaje się, ze należysz do tych, którzy zbudowali własny domek? A może odziedziczyłeś albo kupili Ci go rodzice? Nie mów hop... bo los bywa złośliwy i czasem daje łupnia i majątek diabli biorą. No ale jakby co , to pamiętaj: "Jedno jest niebo..."

  • Do kom 9 i 10. - niezalogowany 2014-10-20 00:35:47

    Samorząd ma pewne obowiązki wobec mieszkańców. Ustawa Samorządowa wyraźnie te obowiązki wyznacza. Mieszkania ma obowiązek zapewnić i trudno z tym dyskutować. Dla wielu młodych ludzi jest to niesprawiedliwe, ale czy sprawiedliwe jest, że wiele takich mieszkań zajętych jest przez ludzi, których stać na mieszkanie. Moja kuzynka, która mieszka i pracuje w Niemczech po trzech latach mogła wynająć mieszkanie i stać ją by za wynajęcie zapłacić i jeszcze normalnie żyć. Ilu ludzi ma takie możliwości u nas. I jeszcze jedna sprawa - trzeba odpowiednio zarabiać, żeby pozwolić sobie na wynajęcie mieszkania. Czy ludzie pracując na umowach śmieciowych, lub za najniższą krajową mają takie szanse? Czy ludzie których los dotknął chorobą, kalectwem mogą startować z tymi dla których los jest bardziej przyjazny - nie, nie mogą i w takim celu między innymi istnieje samorząd.

  • pysio - niezalogowany 2014-10-20 06:45:16

    Kolega partyjny Burmistrza wyraził sie jasno mówiąc na kim zależy jego partii. Brak ci pięknej willi, konta w banku, nie jesteś deweloperem, nie posiadasz hektarów to jesteś FRAJER. Oto prawdziwe oblicze partii LUDOWEJ. Ile mieszkań komunalnych i socjalnych wybudowano w NAJ gminie za panowania NAJ ? Ile pieniędzy podatników poszło na reklamę, gadżety i festyny ? Ile za te pieniadze można wyremontować mieszkań ? Czy to, że ktoś jest biedny i z problemami - to znaczy gorszy ? Dla psów są schroniska a co z ludzmi ? Niewierny Tomaszu! gdy zabraknie człowieka, będziesz całował jego ślady. Każdemu należy pomóc wyjść z sytuacji w której się znalazł. Ilu odnalazło się w NASZYM kraju po przemianach, ile zakładów pracy pozostało ? Czas otworzyć oczy na rzeczywistość.

  • Uczciwy Karol - niezalogowany 2014-10-20 09:04:01

    Przecież Burmistrz miał budować blok na osiedlu Jaśminowa, to właściciele okolicznych budynków żywo protestowali co w konsekwencji wstrzymało budowę. Jednocześnie zapomnieli, że większość z nich do niedawna było mieszkańcami lokali komunalnych. Jestem mieszkańcem Grodziska od 50 lat, przez ten okres czasu z moich obserwacji wynika, że rozwój budownictwa komunalnego i socjalnego od co najmniej 10 lat ruszył z kopyta. Faktem jest że osoby otrzymujące te nowe lokale w większości przypadków nie potrafią docenić prezentu od Gminy. Wystarczy obejrzeć stan niektórych lokali zasiedlonych 4 lata temu.Dlatego uważam, że złośliwe opinie na temat gospodarki mieszkaniami na terenie Gminy za rządów obecnego Burmistrza są po prostu subiektywne.Jednocześnie zaznaczam że osobiście nie jestem w żaden sposób nie jestem związany z ugrupowaniem Władzy i moja ocena jest całkowicie obiektywna. Wracając do lokatorów budynku 1 Maja 35, to jedna z rodzin nie mieszka od lat, wynajmują dom w okolicy Grodziska ,stać ich na to? czyli nie potrzebują pomocy gminy gdyż żona tego Pana pracuje za granicą.

  • Uczciwy Karol - niezalogowany 2014-10-20 14:54:59

    Witam! Czy do tego artykułu to tylko można było dodać 13 komentarzy, bo ja napisałem z 6 godzin temu i do 15.00 nie został opublikowany? Czyżby był niewygodny?

  • aktualna fraszka - niezalogowany 2014-10-20 15:31:32

    Wiejskie gęsi i gąsiory trafiły do miasta stając się sępami - choć sami uważają, że są orłami

  • do 11 - niezalogowany 2014-10-20 18:20:52

    To nie dowcip, to żałosny ryk nowobogackiego. Taki nie wie, że trzeba pomagać, bo przyjął postać przetrwalnikową. W związku z tym mózg i inne organy w ilościach śladowych, a więc czucie, odczuwanie i współczucie u takich osobników nie występują. "Tomaszu" "Antonovie", Jaka to ogromna niesprawiedliwość, że Bóg dał wszystkim jedno niebo, a was pozbawił tego co w życiu najpiękniejsze - człowieczeństwa. Nawet zwierzęta pomagają sobie nawzajem

  • Uczciwy Karol - niezalogowany 2014-10-21 11:31:53

    Przecież Burmistrz miał budować blok na osiedlu Jaśminowa, to właściciele okolicznych budynków żywo protestowali co w konsekwencji wstrzymało budowę. Jednocześnie zapomnieli, że większość z nich do niedawna było mieszkańcami lokali komunalnych. Jestem mieszkańcem Grodziska od 50 lat, przez ten okres czasu z moich obserwacji wynika, że rozwój budownictwa komunalnego i socjalnego od co najmniej 10 lat ruszył z kopyta. Faktem jest że osoby otrzymujące te nowe lokale w większości przypadków nie potrafią docenić prezentu od Gminy. Wystarczy obejrzeć stan niektórych lokali zasiedlonych 4 lata temu.Dlatego uważam, że złośliwe opinie na temat gospodarki mieszkaniami na terenie Gminy za rządów obecnego Burmistrza są po prostu subiektywne.Jednocześnie zaznaczam że osobiście nie jestem w żaden sposób nie jestem związany z ugrupowaniem Władzy i moja ocena jest całkowicie obiektywna. Wracając do lokatorów budynku 1 Maja 35, to jedna z rodzin nie mieszka od lat, wynajmują dom w okolicy Grodziska ,stać ich na to? czyli nie potrzebują pomocy gminy gdyż żona tego Pana pracuje za granicą.

  • Jaśmin - niezalogowany 2014-10-22 08:18:23

    Burmistrz to niech zacznie myśleć planując budowy mieszkań komunalnych. Nie wystarczy pomysł pt. tu wybudujemy. Mieszkaniec Grodziska od 50 lat? Gdzie zauważa się ten rozwój budownictwa komunalnego? Ile wybudowano? A wracając do mieszkańców osiedla Jaśminowa- większość z nas to ludzie zachęceni przez burmistrza do zamieszkania w Grodzisku, więc grubo przesadziłeś z tym gdzie zamieszkiwaliśmy wcześniej. Więcej " uczciwości" Karolu i sprawdzania informacji.

  • Moja ocena: - niezalogowany 2014-10-22 08:29:53

    Gospodarki mieszkaniowej w tej gminie nie ma . Poprostu nie ma. Pod żadnym względem. Jak wygląda budynek oddany 4 lata temu - gdzie jest administracja, kto tak buduje mieszkania dla biednych ludzi? A lokalizacje budynków komunalnych pozostawiają wiele do życzenia. Najpierw bez zastanowienia działki gminne sprzedaje się deweloperom a potem nie ma gdzie budować komunalnych. Tereny pod takie zadaniowe inwestycje powinny być zabezpieczone wcześniej. To także zadanie dla przyszłych radnych!!

  • A dlaczego - niezalogowany 2014-10-22 08:39:25

    tam gdzie mają być wyburzane kamienice nie będzie nowych komunalnych kamienic? Nie można sukcesywnie wyburzyć i w to miejsce postawić buynku socjalnego z ludzkimi warunkami do życia dla obecnych mieszkańców?.Obrońców Getta można wyburzyć. Tymczasem zabezpieczyć mieszkania zastępcze , wybudować blok taki jak te obok i już mieszkania dla nich by się znalazły.

  • bonia - niezalogowany 2014-10-22 09:25:14

    Uczciwy Karolu jestem mieszkanką Grodziska od urodzenia i muszę się nie zgodzić z Twoim zdaniem. Burmistrz zarządza gminą od 20 lat, ale nie remontuje starych kamienic tylko je wyburza i sprzedaje ziemie bo tak jest bardziej opłacalnie.Pieniądze ze sprzedaży gruntu powinny zasilić konto ZGM i być przeznaczone na budowę remonty pozostałej "masy" lokalowej.P. Burzyk - ja tylko zarządzam w imieniu burmistrza. Mieszkania w budynkach w dobrym stanie zostały sprzedane. Zostały te które stoją na działkach o nie uregulowanym gruncie lub takie w które nie opłaca się ładować" pieniędzy.Dlatego według mojej oceny za mało się buduje. Ok. 14 lat temu był przygotowany terminarz remontów ale oczywiście plany nie zostały wprowadzone w życie. Według mojej oceny "władza" nie ma chęci na pomoc najuboższym . Nastąpił zanik empatii na szczycie władzy. Może czas na duże zmiany.

  • Kacper - niezalogowany 2014-10-22 21:39:29

    Przedstawiona kamienica jest mieniem pożydowskim. Historię tej kamienicy powinna znać W posłanka Alicja Olechowska i ona powinna jako reprezentantka parlamentu mieszkająca w swoich latach młodzieńczych i dorosłych w tej bliskiej okolicy zająć się problemem ludzi , którzy tam "zawiśli" w systemie jedynym i sprawiedliwym PO+PZPR+ PSL=Ziemia Grodziska. Pani poseł uciekając od przeszłości sąsiedzkiej zamieszkała w Milanówku. Pani poseł czas na powrót do korzeni, przecież znani są Pani dawni właściciele tej kamienicy, czy jestem w błędzie? Większość kamienic w tej okolicy należała do rodzin żydowskich, których następcy prawni jeszcze żyją i mają roszczenia. Skoro mieszkańcy tych kamienic ponieśli nakłady na remonty to przecież mogą zasiedzieć te rejony???? czy jest inaczej niech sprawiedliwi, zarządzający odpowiedzą !!!

  • Mira - niezalogowany 2014-10-23 00:43:16

    Nie ma się co dziwić. Nie bali się mówić co im się nie podoba. Bylli zjednoczeni. Mieli racje i wsparcie. Trochę zazdroszczę tej jedności bo u nas na osiedlu trudno o taką a nie jest dobrze. Będziemy wybierać radnych, może i u nas to coś da.

  • Staszek - niezalogowany 2014-10-23 10:27:43

    Jacy mieszkańcy - takie remonty, a płatnicy czynszu?. Dobrze powiedziane gdyby mieszkańcy w jakikolwiek sposób dbali to by tak budynek nie wyglądał. W sumie to tylko jeden lokal jest jeszcze zasiedlony, bo pozostali to już powyprowadzali się, lub dostali mieszkania gminne dzięki zasłudze Pani Bu...

  • Bogdan - niezalogowany 2014-10-23 11:06:27

    Więc Panie Burmistrzu proszę buduj blok dla nas, tam gdzie jest już projekt zrobiony to jest w okolicach ulicy Jaśminowej czekamy na mieszkania od lat bezskutecznie, bo zawsze przydział mieszkania mnie omija mimo że jestem na liście a inne osoby to dostają mieszkania bez listy i czekania

  • Mieszkaniec osiedla - niezalogowany 2014-10-23 20:28:59

    A może my zwrócimy się do burmistrza o spłatę naszych kredytów? Jakie projekty na Jaśminowej? Poczytaj trochę informacje dotyczące budownictwa socjalnego. w Grodzisku, planowano budowę na Traugutta i u nas. Tylko, że nikt nie rozmawiał o tym z mieszkańcami. W porę powiedzieliśmy o swoich oczekiwaniach co do zagospodarowania terenu, o problemach z wysokim poziomem wód gruntowych, o wadliwych planach zagospodarowania, o braku badań geotechnicznych gruntu. My także mamy argumenty na obronę swojego stanowiska. Nam też nic łatwo nie przychodzi. też nie jesteśmy bogaci .Mieliśmy szczęście, że interweniowaliśmy w pore. Nie pozwolimy się skrzywdzić.

  • f - niezalogowany 2014-10-23 21:42:15

    To my z okolic jasminowej bedziemy domagac sie odszkodowan za zalewanie nam domow od urzedu, jesli powtanie blok. kazdy nowy budynek w tych okolicach powoduje , ze woda nie ma gdzie splywac przy naturalnym spadzie gruntu,przypominam ze w tym miejscu jest bardzo nisko i kazdy budynek to wigoc, przejdzcie sie i zobaczcie jak wygladaja bloki i ga.raze prxy jasminowej, o domach nie wspominamy. Do tego nie ma miejsca w dla nowych ucznow w szkole, kazdy kolejny blok to ogromny problem dla podstawwki i gimazjum, tam jest po 5-7klas z jednego rocznika i zajecia do poxna na kilka zman w szkole. Ta szkola miesci ucznow z kopernika, bairda, teligi, piaskowej i domow przy jasminowej. Tu jest najwieksze skupisko blokow i chyba juz wystarczy. Moja propozycja to 2-3bloki na ksiazenicach , szkola nie jest przepelniona, miasto ma tam dzialki, dodatkowo poza grodziskiem, nizsze oplaty, same korzysci. przy obecnym braku miejsc w szkolach i remoncie szkoly nr.1, to najlepsze wyjscie z blokami dla mieszkancow i miasta.

  • wk: - niezalogowany 2014-10-24 06:50:00

    No cóż typowe polskie piekiełko. My mamy, nam się należy a reszta won. Ktoś tu chyba zapomniał,że nie jesteście właścicielami ani szkoły ani działki na której miał powstać blok. Najpierw wykupcie cały teren wokół a dopiero potem o nim decydujcie.To chyba właściciele gruntu a nie sąsiedzi decydują o budowie. Jest mi za was wstyd. Muszę przyznać, że nie wszyscy mieszkańcy Jaśminowej myślą tak jak wy czyli tyko o sobie.

  • UK - niezalogowany 2014-10-24 08:56:55

    Tak szczególnie dla tych, którzy nie płacą, demolują swoje mieszkania. wystarczy przejść koło budynku przy ul. Hynka i co widzimy?. Radzę uważać na głowę bo można dostać butelką. Takim lokatorom szczególnie należy się mieszkanie w nowym bloku !!!.

  • UK: - niezalogowany 2014-10-24 10:18:16

    No cóż możemy oceniać działalność Burmistrza na przestrzeni tych 20 lat, jednak Ci którzy przy okazji każdych wyborów nagle dostają zrywu, angażują się bardzo w pojedyncze sprawy mieszkańców chcąc zaistnieć lecz gdy nie zostają wybrani ich zapał natychmiast gaśnie - nie są oceniani. Takie sytuacje miały miejsce przy poprzednich wyborach kiedy to nagle sprawa mieszkańców dzielnicy Łąki a bliżej ul. Ułańskiej i Żeromskiego znalazły się na łamach prasy. Po wyborach przestały być ważne.Czy o takie zmiany Ci chodzi?

  • Bogdan - niezalogowany 2014-10-24 13:08:22

    Drogi Mieszkańcu osiedla to jesteś w dobrej sytuacji mogąc wziąć kredyt.Niestety mi bank odmówił udzielenia kredytu, gdyż nie jestem dla niego klientem z moimi dochodami, pracując w Grodzisku w jednej ze spółek z o.o, a Gmina jest zobowiązana do pomocy osobom o niskich dochodach!!!!

  • Z osiedla - niezalogowany 2014-10-24 13:49:57

    Oczywiście budynki komunalne muszą powstawać. Ludzi w kłopotliwej , trudnej sytuacji życiowej także u nas w Grodzisku nie brakuje. Ale też nie jest to nowy problem. Wieloletnie zaniedbania, brak planowania. Na etapie uchwalania planów zagosp. trzeba było określić lokalizacje takich inwestycji. Każdy miałby możliwość wyboru. Sprzedano działki deweloperowi, powstało osiedle a teraz co mamy zrobić? Tak jakby władze nie wiedziały od czego zależy wartość mieszkania, jak ważne jest sąsiedztwo, otoczenie. Ten rejon Grodziska ma chyba najwyższy procent zaludnienia. Zróbcie wreszcie coś dobrego dla nas. Pozdrawiam Panią Radną , która mam nadzieje zawsze będzie dla nas wsparciem. Pani najlepiej wie jak wygląda nasza sytuacja. Prosimy przeanalizować mape Grodziska i sprawdzić gdzie są działki gminne. Ogłoszeń o sprzedaży przez gmine nie brakuje.

  • ?? - niezalogowany 2014-10-24 23:38:27

    Prosze bardzo , w każdym rejonie po jednym budynku kilkunastorodzinnym. A nie tylko Łąki i Jaśminowa władzom w głowie. A jak mówisz o właścicielach i decydowaniu to skoro " gminna" działka tzn. że wszyscy jesteśmy jej właścicielami . Jako mieszkańcy mamy PRAWO decydowač, wyrażać niezadowolenie lub akceptować decyzje władzy. Biorąc pod uwagę tworzone plany zagospodarowania to właściciele nie zawsze wszystko mogą- !!! Nikt nie mówi nie pomagać ludziom. Pomagając nie szkodzić innym.

  • Robert - niezalogowany 2014-10-24 23:46:20

    Gmina ma obowiązek pomagać. Czytam wpisy i w zasadzie wszyscy się z tym zgadzamy . Zaniedbania są widoczne jeżeli chodzi o budynki socjalne ale dlaczego przez tyle lat nie zaplanowano tu i tu powstaną. Dlaczego nie planuje się sukcesywnie wyburzania kamienic w centrum i budowy w miejsce starych chociaż jednego socjalnego. Bo lepiej atrakcyjnie sprzedać? Bo nikt w centrum nie chce takich budynków?

  • Anka W. - niezalogowany 2014-10-24 23:59:43

    Budownictwo komunalne to duży problem. Po pierwsze ciągle za mało kasy żeby gmina budowała, po drugie utrzymanie tego co wybuduje. Ważna też jest lokalizacja ponieważ lokatorzy takich mieszkań bywają różni . Są i tacy których los dotknął chorobą , biedą, brakiem pracy ale są też niestety kłopotliwi lokatorzy, a nawet bardzo kłopotliwi. Dlatego za błąd uważam budowanie bloków komunalnych dla zbyt dużej ilości rodzin. Na pewno bardziej służyłoby społeczeństwu i integracji środowisk gdyby to były małe budynki. Byłoby i spokojniej i bez konfliktowania mieszkańców.Dlatego chociaż mieszkam przy Kopernika popieram Jaśminową. No i dodam bloków ci u nas dostatek. A ilu nas mieszka w tej dzielnicy czy ktoś wie?

  • Desperat - niezalogowany 2014-10-25 00:17:01

    Współczuje, ale nam też nie jest łatwo. Mamy dach nad głową i 30 lat kredytu. Do tego praca i to ciężka. Wiele wyrzeczeń. Bez urlopów, bez przyjemności , w ciągłym stresie, modląc się żeby nie było nieprzewidzianych wydatków, choroby. Życie na granicy. I jeszcze teraz ta historia,a miało być cicho, spokojnie, bezpiecznie w dobrej lokalizacji. Inwestycja w przyszłość i na całe życie.A tu z " frankiem" awaria a inwesycja traci w oczach walory gdy słyszymy o takich planach. Ufam jednak że dane nam obietnice będą dotrzymane

  • pysio - niezalogowany 2014-10-25 14:07:26

    Oj Karol ! To co napisałeś mija się z prawdą i rzeczywistością - czas na spowiedż u księdza i zdrowaśki na pokutę. Po dojściu do władzy kierownika z PGR remonty zasobów komunalnych stanęły i stoją. Pieniądze poszły na uzbrojenie terenów Książenic, dlaczego ? Kto na tym zrobił i robi biznes - FRAJERZY ? Kamienice w większości poszły do rozbiórki - historia. Prawdziwy gospodarz remontuje a nie rujnuje. Może czas policzyć rzeczywisty majątek NAJ i z czego powstał. Mam nadzieję, że "układ" nowobogackich dorobkiewiczów z dawnych służb zostanie rozliczony - nie sieli, ale zebrali. Bloki na osiedlu Kopernika powoli stają się slumsami, ale całą winę za to ponoszą mieszkańcy- nie dbający o swoje. To zaniedbanie zawdzięczamy radnym Ziemi Grodziskiej (PSL) i PO zachwyconym bajecznymi parkami rozrywki, nie mówiąc o obwodnicy. Szkoda, że nie zainteresowali się utratą miejsc pracy przy wywozie śmieci - dlaczego ZGM przegrał przetarg ? Wszem i wobec wiedomo, że wywóz śmieci to złoty interes - dlatego mafia w nim siedzi. Może czas najwyższy włączyć logiczne myślenie i dokonać zmiany wycięczonych /dorabianiem/ koni, w zaprzęgu do lepszego jutra.

  • do desperata - niezalogowany 2014-10-25 16:38:00

    Zaciągając kredyt na 30 lat miałeś chociaż zdolność kredytową . Zapewne ci ludzie takiej zdolności nie posiadali. Możesz za kilka lat skończyć tak jak oni. To nie twoja wina jak również tych ludzi . To wina systemu i aparatczyków zgromadzonych w PSL-u. Poczytaj co to było ZSMP, ZSMW. To właśnie te sieroty po PZPR dorwały się do kasy i to właśnie one decydują o ludziach i ich majątkach.

  • Do UK - niezalogowany 2014-10-25 18:42:10

    Przechodzę często przez ul. Hynka. Idąc od os. Bałtycka po lewej stronie jedna skromna posesja, po prawej prywatny właściciel. O co tak naprawdę chodzi i komu. Której kamienicy dotyczy problem?

  • Darek - niezalogowany 2014-10-25 20:59:08

    Jak wygląda planowanie w Grodzisku wszyscy wiemy.Jaśnie Pan robi co zechce i gdzie chce. Pomiędzy domami jednorodzinnymi nagle wyrasta blok.Wykorzysta każdy kawałek tylko zapomina, że trzeba zabezpieczyć tereny pod szkoły, przedszkola , zieleń, place zabaw itp. Nam ma się żyć przyjemnie a nie jak te sardynki w puszce. Okno w okno. Koniecznie ze dwa bloki powinny powstać w okolicy zamieszkania burmistrza. Innym pomiędzy domami jednorodzinnymi to funduje to niech i o sobie w tym przypadku nie zapomina. Pokrzywdzonym przez los współczuje, ale "urzędowi" podpowiem że w trosce o tych ludzi i ich rodziny wybudowałby żłobek,dzieciom dał miejsce w przedszkolach a rodzicom pomógł znależć prace. Może to odmieniłoby ich życie i dało szanse. Kilka budynków na terenie gminy można wybudować i to w różnych miejscach. Wcale nie musi to być tylko obszar miasta.

  • Ona - niezalogowany 2014-10-25 21:06:44

    Przykre i niesprawiedliwe jest to, że większość musi harować i zyły sobie wypruwać, zacignąć kredyt, by mieć własne mieszkanie. A pozostała część liczy na gest ze strony państwa. Rozumiem, że należy pomagać, ale nie rozumiem dlaczego takim, których jedyna czynność w ciągu dnia to piciei. Cżęsto przechodzę w okolicach os Bałtycka i widzę budynki komunalne znajdujące się za Dentiką. Budynki zdemolowane, okna powybijane, brak drzwi. Ten kto doprowadza budynek do takieggo stanu, wie o tym, że prędzej czy później i tak dostanie nowe mieszkano od burmistrza czyli od nas wszystkich. Dlaczego kogoś takiego nalezy wspierać i pomagać mu? Może ktoś taki powinien zapracować sobie na takie mieszkanie - nawet w taki sposób, by iść na odwyk i podjąć jakąkolwiek pracę......

  • do Onej - niezalogowany 2014-10-25 21:44:32

    No właśnie masz rację jest taki budynek, w którym nawet papierosy na sztuki sprzedają i różne inne ekscesy pijackie tam się odbywają. Pozostaje pytanie co na to radna Śliwińska zamieszkująca w tym rejonie?

  • Ona do 41 - niezalogowany 2014-10-26 15:33:13

    Radna Śliwińska ma to w głębokim poważaniu, tak samo jak nasz Nadburmistrz. Gdyby los tych ludzi często zagubionych nie był im obojętny (radnym i naszemu Nad) to już na początku kadencji problem z takimi budynkami i ich mieszkańcami zostałby rozwiązany......

  • do kom. 42 - niezalogowany 2014-10-27 16:00:13

    Pozostaje pytanie dlaczego ta Radna ma to gdzieś. Przecież jako była nauczycielka zna problemy szczególnie dzieci wywodzących się z takich środowisk. Może czas coś zmienić podczas wyborów. Dziwi mnie, że obok jest wspólnota Bałtycka 10A, w której mieszka wiele mądrych osób. Między tymi dwoma posesjami stoi tzw. transformator wokół którego gromadzi się wiele osób szemranego pokroju plus młodzież ze szkoły przy Żwirki i Wigury. Szanowni Państwo przyjmowanie nagród za najlepszy ogródek to pryszcz wobec tego z czym borykacie się na co dzień. Wojsko chyba coś jeszcze potrafi ?

  • gość 2014-10-27 20:59:46

    Dobrze, każdy ma swoje zdanie, ale te rodziny mieszkają ponad 30 lat w tej kamienicy.. św. pamięci mieszkający tam starsi ludzie, chorzy, nie mający jak się wykąpać.. bez wody.. bez niczego.. jak mieli sobie radzić ? po wodę chodzić.. przecież kobieta 90 coś lat ma siłę na to by ja nosić ? wylewać z wiadra ? raczej nie.. a te komentarze że żona pracuje zagranicą, a mąż wynajmuje mieszkanie w okolicach Grodziska są zbędne.. nie wiem czy to prawda.. ale nawet jeżeli to nie wyobrażam sobie jakbym miał mieszkać w takiej kamienicy i nie sądzę abyś chciał podzielić ich los i nawet jeżeli mieszkałbyś tam to byś jak najszybciej chciał sie stamtąd wyprowadzić.. najbogatsza gmina.. a tym zająć się nie może od tylu lat.. + to co wiem Ci ludzie mieszkają przez zasiedlenie i mieszkania im się należą

  • gość 2014-10-27 21:01:54

    do "Uczciwy Karol" Dobrze, każdy ma swoje zdanie, ale te rodziny mieszkają ponad 30 lat w tej kamienicy.. św. pamięci mieszkający tam starsi ludzie, chorzy, nie mający jak się wykąpać.. bez wody.. bez niczego.. jak mieli sobie radzić ? po wodę chodzić.. przecież kobieta 90 coś lat ma siłę na to by ja nosić ? wylewać z wiadra ? raczej nie.. a te komentarze że żona pracuje zagranicą, a mąż wynajmuje mieszkanie w okolicach Grodziska są zbędne.. nie wiem czy to prawda.. ale nawet jeżeli to nie wyobrażam sobie jakbym miał mieszkać w takiej kamienicy i nie sądzę abyś chciał podzielić ich los i nawet jeżeli mieszkałbyś tam to byś jak najszybciej chciał sie stamtąd wyprowadzić.. najbogatsza gmina.. a tym zająć się nie może od tylu lat.. + to co wiem Ci ludzie mieszkają przez zasiedlenie i mieszkania im się należą

  • Roman Ignasiak do 42 - niezalogowany 2014-10-30 18:43:23

    Nie wszyscy radni mają sprawy mieszkańców w "głębokim poważaniu". Dwukrotnie składałem interpelację w sprawie mieszkańców budynku przy ul. 1 Maja 35, byłem tam i rozmawiałem kilka razy z Mieszkańcami. Na moje zapytanie o możliwość wynajęcia przez Gminę mieszkań dla lokatorów z sądowym orzeczeniem eksmisji (na koszt Gminy) - uzyskałem opinię prawną, będącą w posiadaniu Urzędu Miejskiego, że jest to możliwe. Ze strony władzy wykonawczej miasta nie ma jednak woli politycznej, aby to zrealizować. Mam nadzieję, że nacisk medialny spowoduje wreszcie - jeszcze przed zimą - interwencję Urzędu burmistrza w tej sprawie.

  • do p. Ignasiaka - niezalogowany 2014-10-31 09:45:06

    Wiem że są radni którzy przejmują się losem innych, ale ja patrzę na własne podwórko, gdzie mój radny tylko bywa i pokazuje się z Burmistrzem. Nie słyszałam aby się zainteresował i pomógł osobom opisanym w tym artykule. Chyba że jestem w błędzie, i nie wszystko wiem.

  • Odp. do 47 - niezalogowany 2014-11-02 00:03:01

    W radzie kończącej się kadencji jest spora część radnych, którzy niewiele się przejmują sprawami mieszkańców. Jest też radny (być może jego ma Pani na myśli), który w ogóle nie reprezentuje mieszkańców tylko burmistrza, nawet przed samą radą... RI .

  • do pana Ignasiaka - niezalogowany 2014-11-02 20:17:13

    Tak, tego radnego mam na myśli. Mieszka w mojej okolicy i nie widzę skutków jego działalności jako radnego, nie licząc informacji o zainteresowaniu pana Radnego tematem odwodnienia os Kresowa i zrobieniu nawierzchni ulic Głogowej, Fabrycznej i Żytniej. W tym roku miało to być zrobione na tych ulicach co wymieniłam, jak na razie nie widać, by cokolwiek się w tym temacie działo.Jak zwykle skończyło się na obietnicach, tak jak zawsze. Cieszę się, że nadszedł czas rozliczenia tego co zostało dokonane przez poszczególnych Radnych. Nie mam zamiaru głosować na kogoś kto nie reprezentuje mieszkańców tylko samego Burmistrza lub wąskie grono znajomych.

  • Piotr Mergner - niezalogowany 2014-11-03 07:13:02

    Szanowny UK. jeśli wyciąga Pan/i sprawy Ułańskiej i Żeromskiego w taki sposób, to widać jak bardzo nikłą posiada Pan/i wiedzę. Pisałem w tej sprawie interpelacje, wykłócałem się na sesjach, pisałem apel do pozostałych radnych, było głośno w mediach o tej sprawie (inna rzecz, iż tylko kilku radnych mnie wspierało) . Sprawa była na tyle nagłośniona, że podjęto kroki, aby powstałe nowe budynki komunalne i socjalne. Budynki będą budowane na przestrzeni kilku lat. Wiem doskonale, jakie panują tam warunki i współczuję szczerze- szczególnie rodzinom z dziećmi. Proszę również wejść na moją stronę, która jest ogólnie dostępna i można zobaczyć moje działania. www.facebook.com/radnymergner Pozdrawiam Piotr Mergner. "Z apelem o pomoc dla mieszkańców budynków socjalnych podczas XIX sesji Rady Miejskiej, która odbyła się 28 marca, wystąpił radny Piotr Mergner (Grodziszczanie). Jego zdaniem, w tak patologicznych warunkach nie powinny żyć rodziny z małymi dziećmi, tym bardziej że za czynsz muszą płacić grubo ponad 200 zł miesięcznie (opłaty licznikowe są regulowane osobno). „Nie są istotne przyczyny, z jakich powodów ścieżki życiowe tych ludzi spowodowały ich byt w socjalach. Chciałbym, aby państwo zainteresowali się takimi miejscami w Grodzisku Mazowieckim. Mamy tu prawdziwe slumsy bez bieżącej wody i kanalizacji oraz ogrzewania na zimę. Z cieknącymi dachami, grzybami na ścianach, »toaletą« na podwórku. Trzeba to zobaczyć, nie da się tego opisać słowami. Mieszkają tu rodziny z dziećmi, dla których czas się zatrzymał i zaczyna powoli brakować sensu życia. Oni widzą, jak zmienia się świat wokół nich, jak powstają piękne osiedla, parki, a ich sytuacja jest ciągle taka sama” – zaapelował do radnych Mergner. To nie pierwsza jego interpelacja w sprawie polepszenia warunków życia mieszkańców budynków przy ul. Ułańskiej. Wcześniejsze pozostawały bez odzewu ze strony władz Grodziska."

  • Rodzic - niezalogowany 2014-11-03 10:50:03

    No właśnie! Brawo Panie Piotrze. Gdzie reszta tych wspaniałych radnych Od burmistrza. 19 sesja czyli początek kadencji( 2 rok) . Gdzie ich poparcie ? Teraz wszyscy oni będą się starać, będą pilnować realizacji. Wcześniej gdzie były ich wnioski i uwagi? O tym powinno się mówić i pisać. Teraz ich deklaracje śmieszą. Dlatego nigdy już nie popre mojego radnego , fajnego nauczyciela ale niestety niezbyt udanego radnego .

  • Olek - niezalogowany 2014-11-03 15:00:33

    "To komedia.Nie należę, i nie chcę należeć do półświatka ludzi w tym mieście, którym się wydaje że są bezkrytyczni,zajmujac społeczne stanowiska. Takich jest cała masa w mieście.Są wszędzie.Wydaje im się że są wszechwiedzący i mogą robić co im sie podoba.Jak się dokładnie obserwuje,nie wolno nawet zwrócić uwagi że to co uprawiają jest chore i kosztowne.Półświatek tych ludzi,otoczył się klakierami, którymi się wysługuje.Klakierzy ci demokratycznie klaszczą i popierają swojego szefa. I tak utrzymują się sitwy wszędzie w tym mieście. I broń boże, nie wolno o tym nikomu mówić,ani pisać, bo to jest sianie niepokoju i podjudzanie. Półświatek ten bezkarnie może zatem pasożytować, popierając siebie nawzajem. Wszystko dzieje się przecież zgodnie z prawem,dopuki płaci za wszystko podatnik nie mający innego wyjscia.Jak braknie kasy, to podniesie się podatki. Żałosna komedia"- czy dotyczy to też Grodziska?.

  • nemo - niezalogowany 2014-11-07 11:05:39

    O socjal to burmistrz dba, ale tylko swój i swoich "piesków" w radzie. Ponoć ma powstawać w przyszłej kadencji nowy Ratusz i może miejsca władza szuka pod nowy budynek? Reasumując: socjal - leży, szkolnictwo - leży, za to PR rozrasta się w kosmicznym tempie. To nie ta kolejność panie burmistrzu!!!!!

  • Klima - niezalogowany 2014-11-07 12:28:45

    Rada Miejska kupiła do urzędu klimatyzatory za ok 400 000 PLN, więc na potrzeby mieszkańców już zabrakło kasy.

  • AAA - niezalogowany 2014-11-07 15:58:01

    Na spotkaniu z mieszkańcami os Kresowa, które miało miejsce 6.11.2014 Burmistrz powiedział że niie zmienia się koni podczas przeprawy przez rzekę. Jestem pełna obawy że większość społeczeństwa posłucha się Burmistrza. i go wybierze.

  • Mieszkaniec. - niezalogowany 2014-11-08 00:58:39

    Budynek zostal rozkradziony przez ludzii poszukujacych zlomu,drewna.Nie mozna zniszczyc czegos co od 30 lat nie mialo remontu.Odpowiadajac na twoje nastepne pytanie dotyczace "utrzymywania nas".Jako mieszkaniec tej kamienicy moge powiedziec Ci,ze w tej kamienicy mieszkaja 3 rodziny i zadna nie ma problemow z alkoholem jak zapewne myslisz,malo tego wszyscy pracuja.Lecz w chwili obecnej nie stac nas na wynajecie czegos na wolnym rynku.Z drugiej strony ciekaw jestem czy Pan dostajac propozycje mieszkania od Gminy pisalby to samo..;).Czemu nie wykorzystac szansy na mieszkanie od gminy? to malo logiczne.Podsumowujac nie wiem czy wiesz,ale przy takich lokalach co rok trzeba aktualizowac swoje dochody,wiec nic nie jest na zawsze a tylko na te gorsze czasy.Jesli bedziesz mial jeszcze jakies pytanie zapraszam do kontaktu.

  • GRODZISZCZANKA - niezalogowany 2014-11-11 18:12:44

    DO UCZCIWY KAROL.Ciekawe gdzie ty mieszkasz,z kąt pochodzisz,opisując rodowitych grodziszczan,mieszkających w budynku przy ul.1-go Maja35.Musisz dobrze znać tę rodzinę co że komo jego żona wyjeżdża za granice do pracy,a jeśli nawet to zarobi 500 000zł na kupno mieszkania.Na to trzeba lat.Jak zazdrościsz to wyślij swoja żonę,może tobie zarobi 500 tyś.Ludzie nie mają pracy w Polsce to wyjeżdżają gdzie mogą zarobić-proste. Nie daleko mieszkam tego budynku,znałam już nie żyjącą matkę tego lokatora.RODOWITA GRODZISZCZANKA biedna kobieta z bardo ciężką chorobą tam w tych nieludzkich warunkach mieszkała do śmierci.Jej syn z synową starali się o mieszkanie dla matki,żeby chociaż ona do śmierci pożyła w godnych warunkach.Nie raz rozmawiałam z tą kobietą-nie doczekała się.Ten budynek jak wiele innych pamiętam z lat65-70 w tym budynku był sklep społem i rybny.W tamtych latach już nadawał się do kapitalnego remontu lub zburzenia i postawienia nowego do użytku mieszkalnego.Problem mieszkańców mieszkań komunalnych jest taki że są brani za niską społeczność,myślę że mają niskie dochody i biedę,nie wszyscy są alkoholikami,awanturnikami,nie umiejący żyć w społeczności,bo na prywatnych posesjach też dochodzi do awantur między sąsiadami kończąc w sądzie.Więc wszystko zależy od nas samych jak żyjemy w społeczności,jak traktujemy drugiego człowieka.Więc UCZCIWY KAROLU zastanów się kim jesteś, co zrobiłeś dobrego dla drugiego człowieka.CO DAJESZ TO SAMO DOSTAJESZ.ZRÓB COŚ DOBREGO LEPIEJ SIĘ POCZUJESZ.

  • Sygnalista - niezalogowany 2014-11-11 19:29:33

    Fajnie by było poznać nazwiska radnych, do których udali się mieszkańcy po pomoc, i jej nie uzyskali.

  • brąz - niezalogowany 2014-11-11 19:36:28

    Dziękuję za kulturę wypowiedzi.

  • Moroz - niezalogowany 2014-11-11 19:38:42

    Gratuluję riposty.

  • Sygnalista - niezalogowany 2014-11-11 19:43:55

    Może jakiś radny nas czyta i zapyta się w urzędzie o liczby związane z budownictwem komunalnym. I tak na przykład: Ile oddano mieszkań w roku 1984, 1989, 1994, itd. (skok co pięć lat). Nie wiem Karolu jaki z Ciebie jest obserwator. Czy umiesz wyciągnąć prawidłowe wnioski, nie wiem.

  • Pytek - niezalogowany 2014-11-11 19:52:42

    Ojejku ! Terminarz remontów jest od 14 lat i nie wprowadza się ich w życie, dlaczego? Takie zaniechanie bardzo obciąża bilans Burmistrza Grodziska Mazowieckiego p. Grzegorza Benedykcińskiego.

  • Maska - niezalogowany 2014-11-11 19:57:14

    Radzę Ci poważnie, idź z tą wiedzą do Prokuratury w Grodzisku Maz. Zaznaczam - z wiedzą, a nie podejrzeniami, przypuszczeniami itp.

  • Sygnalista - niezalogowany 2014-11-11 20:05:55

    Proszę podac imie i nazwisko pozdrawianej p.Radnej. Czy te pozdrowienia to wyraz aprobaty do Radnej? A może sarkazm?

Dodajesz jako: Zaloguj się