-2°C rozproszone chmury

Listy Czytelników: O Naj burmistrzu i Naj gminie…

Listy czytelników, Listy Czytelników burmistrzu gminie… - zdjęcie, fotografia

W czwartek 8 maja po południu mam telefon od znajomego: „przeczytaj artykuł w dodatku do dzisiejszej Wyborczej o perłach !” Pierwszy problem to znalezienie w Grodzisku Gazety Wyborczej, ale udało się.


Szukam i faktycznie w magazynie reporterów DF znajduję artykuł. „ Dzień dobry,  ile za perłę?"

Cytat wprost z gazety: ,, Za publiczne pieniądze dyrektorzy szpitali, wójtowie, burmistrzowie i prezydenci kupują sobie Perły, Orły i Rzetelne Samorządy". Cały dość obszerny artykuł opisuje, ile płaci się za nagrodę i w jaki sposób można ją dostać.

Artykułu nie będę streszczała, jest dostępny w Internecie pod linkiem http://wyborcza.pl/duzyformat/1,137937,15916662,Dzien_dobry__ile_za_perle_.html

 

Zwrócę jednak uwagę na kilka drobiazgów.

Na rynku działa firma, która daje (czytaj: sprzedaje)  różne tytuły za pieniądze.  W ubiegłym roku nadano 150 tytułów. Cytat: „Do tych 150 laureatów trzeba dodać dwie Gminy Atrakcyjne Turystycznie (Kurnik i Człuchów), dwie Gminy Przyjazne Przedsiębiorczości (Grodzisk Mazowiecki i Lesznowola), jednego wójta (Maria Jolanta Bartycka - Wąsik z Lesznowoli) i jednego burmistrza (Grzegorz Benedykciński z Grodziska Mazowieckiego)”.

Kwoty jakie trzeba wpłacić za te „zaszczytne” wyróżnienia, oscylują w granicach od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.[reklama]

 

Firma w ramach pakietu pomaga w wypełnieniu ankiety,  nadaje tytuły, organizuje uroczyste gale i wręcza statuetki. Odznaczeni mogą oblepiać dyplomami swoje gabinety i ustawiać otrzymane posążki.  Co z tego ma przeciętny mieszkaniec, który za to wszystko płaci? W zasadzie nic oprócz tego, że może opowiadać wszem i wobec, że właśnie ma zaszczyt mieszkać w Najlepszej Gminie z Najlepszym Burmistrzem.

Kto tak naprawdę zyskuje?

Cytat  za Gazetą Wyborczą: ,,Menager do Menagera, Gmina do Gminy, Orzeł do Perły, Przyjazny do Turystycznego. Suma? Prawie 2,6 mln złotych na konto firmy w 2013 roku."

 

Po przeczytaniu tego artykułu poczułam się jakby ktoś mi napluł w twarz. Jak mogłam przez wiele lat wierzyć w takie bzdury. Ile tych odznaczeń było i ile na nie wydano? Trudno powiedzieć.

Wściekła zaczęłam szukać w Internecie tytułów, jakie otrzymał nasz Burmistrz. Jest ich wiele. Przy okazji odkryłam stronę Współczesna.pl na której ogłoszono kolejny plebiscyt na najlepszego burmistrza i wójta!

Cytat:  „Dobry gospodarz gminy to podstawa. Oceń, doceń lub skrytykuj. Czas wystawić cenzurkę burmistrzom i wójtom.”

Niestety, do tego plebiscytu zgłosiło się tylko 39 burmistrzów z całej Polski. Z województwa mazowieckiego nie ma kandydata. Czyżby  Najlepszy Burmistrz Grodziska Mazowieckiego Grzegorz Benedykciński coś przeoczył?

 

I na koniec: jak ktoś chce, ma pieniądze i dobrze poszpera w ogłoszeniach, to może sobie kupić także tytuł szlachecki . Bądźmy więc przygotowani, że dla „nobilitacji” Grodziska i gminy, nasz wspaniały burmistrz zakupi i ten tytuł.

Nazwisko i adres do wiadomości redakcji.

Listy Czytelników: O Naj burmistrzu i Naj gminie… komentarze opinie

  • @ - niezalogowany 2014-05-13 23:45:40

    a to heca... król jest nagi !

  • Mieszkaniec Najlepszej Gminy - niezalogowany 2014-05-13 23:50:16

    No proszę....... Jaja jak burmistrza tytuły.

  • mieszkaniec PGR Grodzisk Maz. - niezalogowany 2014-05-13 23:54:46

    Teraz już wiadomo po co ZACHĘCAJĄ aby się meldować w Grodzisku. Po prostu potrzeba coraz więcej kasiory na kolejne tytuły.

  • To ja Jarząbek - niezalogowany 2014-05-13 23:56:57

    No wreszcie ktoś się odważył nazwać rzeczy po imieniu. Balon powoli zaczyna pękać.

  • Ratownik - niezalogowany 2014-05-14 00:30:54

    Szkoda tylko, że my naiwnie wierzymy, że oto zauważono nasz Grodzisk , działania naszych władz, że u nas takie wszystko naj a to sie okazuje że to jedna wielka ściema. Dziś kupić można wszystko.

  • prawda - niezalogowany 2014-05-14 06:39:53

    Wreszcie szydłowyszło z worka. Stare powiedzenie się sprawdziło. Czekamy jak nasi Radni wytłumaczą się z kontroli realizacji budżetu gminy- NA CO IDĄ NASZE PODATKI I KTO NA TYM ZYSKUJE. Jak można udzielić absolutorium za coś takiego ? Wstyd i hańba, aby w ten sposób sięgać po tytuły. Czuję się zniesmaczona. Może wreszcie mieszkańcy gminy zrozumieją na czym polega fenomen Burmistrza . Mnie już nic nie zdziwi. Tak jak tu ktoś pisał - NIECH TEN KULT JEDNOSTKI SIĘ JUŻ SKOŃCZY, bo my tylko na tym tracimy.

  • Iri - niezalogowany 2014-05-14 06:51:57

    a ludzie myślą, że za darmo nadawane są tytuły. Niestety to za wasze i moje pieniądze promują się cwaniaki i kupują statuetki.

  • Piotr Mergner - niezalogowany 2014-05-14 08:00:35

    Niestety postkomunistyczny trend do nadawania odznaczeń i tytułów jest ciągle aktualny. Jak widać socjotechnika przynosi efekty, gdyż wyborcy nadal wierzą w obłudę i zakłamanie. Wielu „aparatczyków”, którzy na początku transformacji weszło w układ rządzący zostało posłami, naczelnikami, burmistrzami lub właścicielami „folwarków” i z nich żyją, a jak to chyba wszyscy widzimy – nie posiadając prawie nic, nagle stali się bogaczami – „uczciwą pracą...:)”. Przychylność różnego rodzaju mediów jest kupowana za nasze pieniądze, czyli podatników. W jaki sposób?, to bardzo prosty i bezpieczny dla władzy mechanizm; otóż w zamian za dawane do odpowiednich gazet ogłoszenia np. gminne. Żadna z nich nie napisze negatywnego zdania na swego „chlebodawcę”, „ba”, nawet będzie schlebiać na jego temat w różnych informacjach i artykułach. My przykładowo, mamy kilka okolicznych wydawnictw tzw., darmowych pism, które zarabiają w tym mechanizmie i dlatego stać je na rozdawnictwo „propagandy”. Niestety ludzie wolą czytać łatwe do przyswojenia „piękne hasełka i laurki”, niż zaprzątać sobie głowę pewnymi sprawami, angażować się. Dlatego kliki stojące na czele władz dobrze o tym wiedzą i z tej bierności korzystają. Zobaczcie tylko ile pieniędzy na tzw. marketing wydaje się w naszym mieście – na przestrzeni ostatnich lat oficjalnie, jest to średnio około 1.5 mln, rocznie. To są pieniądze wydawane dla kupienia sobie głosów podczas wyborów. Jedyny problem jest taki, że to są nasze pieniądze, nie osoby reklamującej, promującej – te pieniądze powinny służyć nam, a nie żądnym władzy „kacykom”. Ktoś, kiedyś mądrze powiedział – „my dajemy im pieniądze i czas, aby pracowali dla nas, a oni mogą wykorzystać to przeciwko nam” - czy tak robią?. Dobrze, że ktoś wreszcie poruszył ten temat.

  • Andrzej - niezalogowany 2014-05-14 09:29:11

    No nie wierzę, perełka. Tego się nie spodziewałem.

  • No, no - niezalogowany 2014-05-14 13:00:59

    Drogi czytelniku, Twój artykuł staje się bardziej popularny niż sławny fanpage" najlepszego" burmistrza, kandydata do europarlamentu. A na tym fanpagu :) na prośbę czytelniczki pojawiła się nawet lista tytułów i wyróżnień jakie otrzymał Benedykciński. Ciekawe , za ile??

  • Do autorki tekstu - niezalogowany 2014-05-14 13:22:41

    WPR donosi, że samorządowcy z woj. mazowieckiego przyznali naszemu Burmistrzowi tytuł Menagera roku 2013. Gala dopiero się odbędzie.

  • Parafianin - niezalogowany 2014-05-14 14:44:12

    Prośba do Urzędu Miasta Grodzisk Mazowiecki: ""Wychodząc naprzeciw akcji "Zamelduj się w Grodzisku" chciałbym kupić meldunek przy ul. Miłej w Grodzisku. Już niedługo będzie to zapewne "strefa wolna od cła i podatków". Proszę o skontaktowanie mnie z ową firmą nadającą wszelkie możliwe tytuły i dokumenty".

  • Rysiu - niezalogowany 2014-05-14 15:58:35

    bilbordy z naszym naj nagradzanym tytułami burmistrzem już się pojawiły( chociaż nie w gminie Grodzisk) Mam nadzieję że to PSL za nie płaci??

  • Klięt nasz Pan. - niezalogowany 2014-05-14 17:46:20

    Oferuję wszelkie tytuły i odznaczenia po przystępnych cenach. Oferty z zamówieniami realizujemy z zleżności od oprawy uroczystości. W związku z wyborami do Brukseli czas oczekiwania na wręczanie nagród i wyróżnien przez celebrytów jest wydłużony. Posiadamy też tytuły dla NAJlepszych mieszkańców, urzędników, pracowników. sprzątaczy, strażników, chycli itp. Mieszkańcy miasta otrzymają zniżki. Zapraszamy do firmy "krzak"

  • bilbord - niezalogowany 2014-05-14 17:53:49

    Za bilbordy płaci kandydat , a nie partia.

  • Taka prawda - niezalogowany 2014-05-14 18:33:55

    Ja w to nie wierzę, że płaci kandydat. Może sponsorzy.

  • Tadeusz - niezalogowany 2014-05-14 18:52:57

    Ten artykuł o Naj Burmistrzu i Naj Gminie, powinien być rozpowszechniony we wszelkiej prasie, portalach i mediach na terenie Mazowsza, aby społeczeństwo dowiedziało się jak otrzymuje się te nagrody i wyróżnienia i to jak najszybciej, jeszcze przed wyborami.

  • i - niezalogowany 2014-05-14 19:05:00

    do 17 panie Tadeuszu, w jakich mediach pan chce to rozpowszechniać, 95% jest w rękach NAJ, tylko ten portal to napisze.

  • rada - niezalogowany 2014-05-14 19:47:05

    A może tak nasi Radni zajmą się sprawą i upublicznią bardziej problem.W końcu są naszymi wybrańcami, reprezentantami . Przecież to są kpiny z nas mieszkańców ze strony władz gminnych.Jak można tak nas oszukiwać i tak trwonić pieniądze z podatków, gdzie nie można doprosić się o wyrównanie drogi, utwardzenie itd. Wstyd. Aż się mówić NIE CHCE.

  • Też Grześ - niezalogowany 2014-05-14 21:17:54

    To sobie gościu wizerunek poprawił.I to jeszcze Wyborcza o tym napisała. Mam wątpliwości czy aby perła ten wstyd spierze.. Ludzie wbrew pozorom wiedzą " co w trawie piszczy".Czas uwielbienia mija, prawda już nie taka zaszczytna.

  • Najlepszy - niezalogowany 2014-05-14 22:57:32

    Tych wyróżnionych, czy odznaczonych w Polsce jest tylu, że głowa mała. Odznaczenia mogą być przyznawane w różnych kategoriach, a wystarczy by znalazło się w Gminie dwie osoby zgłaszające. Jaki to problem?

  • UM - niezalogowany 2014-05-14 23:12:16

    Może wreszcie do ludzi dotrze .

  • do Piotra Mergnera - niezalogowany 2014-05-15 09:33:44

    Pięknie piszesz.Dziwne,że nie przeszkadza Ci,że właśnie taki "aparatczyk" gminny,o których piszesz przewodzi Ci w działalności samorządowej.Nie mierzi Cię to?

  • c - niezalogowany 2014-05-15 14:46:03

    Jest nowa nagroda dla NAj - przyznana przez samorządowców /kolegów ?/ Jak wiadomo większośc samorządów jest w rękach PSL. Jak długo jeszcze trwał będzie ten CYRK ?

  • do 23 - niezalogowany 2014-05-15 15:35:20

    Niejednemu przeszkadza i mierzi... ale to ludzie wybrali Szkoda, że po 25 latach jeszcze niektórzy nierozliczeni z przeszłością A ludzie jakby bez rozumu, ślepo wierzą.... lata tłumienia , ogłupiania ludzi robią swoje

  • Kacper - niezalogowany 2014-05-15 16:33:00

    Czy istnieje jakiś sondaż z nagrodami na tytuł złodziei w kołnierzykach? Jeżeli jest to dajcie namiary do kogo zgłosić bo kogo tam trzeba zgłosić to nie mam wątpliwości.

  • Do kom 23 - niezalogowany 2014-05-15 16:34:36

    Nie odwracaj kota ogonem. Co ma wspólnego przewodzenie z wydawaniem publicznych pieniędzy. Pan Mergner napisał całą prawdę w swoim komentarzu. Ona jest nieprzyjemna dla wielu, ale ma odwagę powiedzieć co myśli i co najważniejsze ma do tego prawo.

  • do P. Mergnera - niezalogowany 2014-05-15 16:52:47

    A ja pytam Pana i pozostałych Radnych jak wy sprawdzacie i zatwierdzacie budżet oraz udzielacie absolutorium wiedząc że tak ogromne pieniądze idą na,,pseudo promocję miasta jakim są kupowane tytuły o których czytamy w Gazecie ? Może czas rozliczyć to towarzystwo i przerwać łańcuszek wzajemnej adoracji . Oj działoby się wtedy , oj działo . Nie jeden by ucierpiał

  • do 27 - niezalogowany 2014-05-15 17:59:53

    chcesz to przerwać ? W listopadzie są wybory. Czas uświadamiać sąsiadów i znajomych o tym co się tu NAPRAWDĘ dzieje.

  • Piotr Mergner - niezalogowany 2014-05-15 19:50:49

    Jak wiadomo nie jestem z ugrupowania burmistrza. Niestety to właśnie ugrupowanie ma większość podczas głosowania. To Wy, jako wyborcy możecie coś zmienić. Potrzeba więcej niezależnych radnych. Pozdrawiam.

  • eL - niezalogowany 2014-05-15 21:09:18

    Dla mnie wystarczająco się już skompromitował. Mojego głosu w żadnych wyborach już nie otrzyma. Nabierałem sie długo i popierałem , dziś wiem, że aż za bardzo

  • Człowieku! - niezalogowany 2014-05-15 21:22:47

    Do kom. 27 O kontrolach zapomnij. Ci nasi wybitni przedstawiciele nie są po to żeby coś robić, kaska tylko się liczy. Posiedzi 2 godz., zgarnie 2 stówki i co go więcej obchodzi. Jesteś chyba nie poważny, że oni autorytety będą kontrolować. Zobacz na stronie Rady w kontrolach jak pracowali przez 3 lata. Jeden albo 2 protokóły możesz przeczytać i to wszystko. A swoją drogą bardzo dobre pytanie do pana Radnego.

  • A ja się dziwię, że - niezalogowany 2014-05-15 21:37:00

    nasza 2 w 1 jeszcze tytułu nie otrzymała. Jak ci szczęśliwi dyrektorzy jeszcze nie wpadli na taki pomysł. Jak nie mają kasy to promocja zapłaci nie ma sprawy, ale tytuł należy się. Jedną z kategorii może być szczery uśmiech, druga przerzucanie odpowiedzialności na innych.

  • Panie Burmistrzu - niezalogowany 2014-05-15 23:16:28

    Prosimy o tytuł dla najlepszej pani dyr. Naj Szkoły na Mazowszu, a może i w Polsce i dla radnego co ją wspiera. To nic trudnego, a plamę jaką dała trzeba czymś przykryć i to jak najszybciej.

  • kontrola - niezalogowany 2014-05-16 08:29:20

    Ale tu nie chodzi o głosowanie tylko o kontrolowanie i upublicznianie takich,,kwiatków,, Wy jako Radni jesteście od tego. Po to was wybraliśmy, a nie po to żebyście siedzieli cicho i klaskali.Wiadomo ze nie przegłosujecie, ale upublicznić informacje o takim stanie rzeczy możecie, a tego nie robicie.

  • ciekawy - niezalogowany 2014-05-16 10:42:54

    a o co chodzi z tą panią dyrektor szkoły? i której?

  • Mariusz - niezalogowany 2014-05-16 10:47:19

    Tytuły to nasza specjalność. Da się kupić. Jak nie taki to siaki. i błyszczymy na mazowieckiej ziemi i nie tylko. Zawsze to głośno i promocja nieważne przecież co mówią byle głośno!

  • Iwona Stawicka- Matela - niezalogowany 2014-05-16 13:44:13

    co do radnych opozycji, akurat p. Piotr Mergner ,P. Ala Pytlińska, p. Ewa Górska i jeszcze kilku, mówią i piszą o tym, ale co z tego jak ludzie nie chcą słuchać, nie obchodzi ich polityka( a polityka to np. brak żłobków, miejsc w przedszkolach itp.), albo nie mają czasu.

  • i - niezalogowany 2014-05-16 13:48:12

    nastepna nagroda za politykę prorodzinną niektóre miasta mają karte 2+ , my od 3+

  • Iwona Stawicka- Matela - niezalogowany 2014-05-16 13:57:48

    BURMISTRZ DOSTAŁ NAGRODĘ ZA POLITYKĘ PRORODZINNĄ : za to ta nagroda ???polityka prorodzinna jak się patrzy: - brak żłobka - miejsc w przedszkolach - brak świetlic, w których były by zajęcia plastyczne, muzyczne, również w których pedagodzy pomogli by przy odrabianiu lekcji niektóre miasta nawet dokładają lub sponsorują szczepionki dla maluchów a u nas wózeczek dla 1 dziecka w Nowym Roku Nie wiem kto przyznawał tą nagrodę, ale chyba innych miast nie widział. przykład Kielce, Zielona Góra , poniżej link : http://www.tugrodzisk.pl/aktua...zowieckim/

  • ciekawa lektura - niezalogowany 2014-05-16 14:57:07

    A tu kolejne zadłużenie dla mieszkańców. Jak długo jeszcze ? http://www.bip.grodzisk.pl/#Z2...A4NSwxLDAp Przetarg nieograniczony o wartości przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych. Przedmiot zamówienia Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 10 000 000,00 PLN z przeznaczeniem na spłaty kredytów i pożyczek z lat ubiegłych. Pełna dokumentacja w załącznikach

  • Pani Iwonko! kom. 39 - niezalogowany 2014-05-16 17:23:08

    Laureatem konkursu " Dobry klimat dla Rodziny" został Samorząd Grodziska, a nie Burmistrz. Nagrodę odbierał jako przedstawiciel Gminy w której funkcjonuje Karta Dużej Rodziny 3+ i 4+. Decyzja w sprawie Karty była podjęta przez Radę Miejską w poprzedniej kadencji Samorządu. Z ludzi którzy zabiegali o tą kartę pozostała tylko pani Krupska. Reszta poszła w odstawkę. Na ojca pomysłu wykreował się za to Burmistrz używając spore środki budżetowe na organizację Konferencji i Zjazdu Dużych Rodzin. W ubiegłym roku przez 3 dni czerwca kwaterowały w Grodzisku Duże Rodziny z całej Polski. Był pan Prezydent z Małżonką, Kardynał Nycz, Ministrowie, bogate rodziny i liczni przedstawiciele Samorządu. Telewizyjny przekaz poszedł w Polskę i przecież o to chodziło.

  • propozycja - niezalogowany 2014-05-16 17:28:04

    Potem to już nie problem obecnych władz jeśli chodzi o spłatę. Proponuję jako zabezpieczenie poręczenie na wekslu burmistrza - najlepiej z małżonką jeśli mają rozdzielność majątkową - a wtedy mocno zastanowi się nad sposobem łatania dziur w budżecie. Albo zamiast poręczenia tytuł wraz z dyplomem i statuetką - DOBRY KLIMAT DLA NIEGOSPODARNOŚCI.

  • nic dodać nic ująć - niezalogowany 2014-05-16 17:31:42

    kolega partyjny Burmistrza/ Sawicki/ promuje polskie świnie.

  • Roman Ignasiak - niezalogowany 2014-05-16 18:03:36

    Szanowni Państwo, pewnie się niektórym narażę, ale trudno. Prawda kosztuje. Czy ktoś sobie zadał pytanie po co te kupowane nagrody i statuetki Burmistrza i Gminy? - Otóż, paradoksalnie, nie dla Burmistrza! Potrzebne są do zbudowania Wizerunku Burmistrza, na który będą głosować wyborcy. Tak, będą głosować na WIZERUNEK, na Wirtualnego Burmistrza opisanego w mediach, prasie, radiu etc. (nb. w Jego prasie, w Jego radiu). Ile osób uczestniczy w pracach Rady Miasta? Ilu wyborców przychodzi między wyborami na posiedzenia Komisji, czy spotyka się z Radnymi, zwłaszcza opozycyjnymi? Jak wielu zdaje sobie sprawę z zadań Burmistrza i Rady, z ich kompetencji i zależności? Kto potrafi dostrzec pracę tych radnych, którzy rzeczywiście chcą wykonywać rzetelnie swoje obowiązki, choćby kontrolne, a tych, którzy w Radzie już nie tylko zajmują miejsca (czytaj: blokują), ale wręcz torpedują działania innych? Czy tak trudno to dostrzec na posiedzeniach tego gremium, które spotyka się regularnie a powołane jest właśnie do kontroli burmistrza? Ilu wreszcie widzi związek pomiędzy wrzuceniem kartki wyborczej raz na 4 lata, a wysokością podatków i opłatami za wodę, uiszczanymi co miesiąc? - Niestety, demokracja wymaga odpowiedzialności, a wielu się wydaje, że "oni" wszystko za nas załatwią. I tak jest, ci "oni" to 20-letni układ w Gminie, który za nas wszystko załatwia. Potrzeba przede wszystkim świadomości i wiedzy o tym, co się w naszej Gminie dzieje. Trzeba mądrości rozróżniania ziarna od plew. Nie da się tego wyczytać w mediach, prasie, czy usłyszeć w radiu. Trzeba doświadczyć tego osobiście. U nas, w Grodzisku, wszystkim podoba się Burmistrz ("taki fajny, swój Chłop!"), dopóki nie muszą załatwić z nim jakiejś sprawy "nie po jego myśli". Wtedy dopiero otwierają się oczy, pojawiają się wątpliwości... Kto głosuje za absolutorium dla Burmistrza co roku? Kto uchwala budżet na promocję po 1,5 mln zł rocznie? Kto głosuje za podwyżkami wody i podatków, albo wyraża zgodę na zaciągnięcie wielomilionowego kredytu? Kto zmienia plany zagospodarowania przestrzennego dla 1 działki lub przekazuje Marszałkowi Struzikowi miliony na budowę, której nie ma? - Wystarczy przyjść na sesję Rady Miejskiej i posłuchać lub poczytać sprawozdania z jej przebiegu! Nieskromnie dodam, że o kupowaniu nagród mówiłem na sesji Rady już w 2007 roku! Ale czy ktoś tego chce słuchać?

  • do ciekawa lektura - niezalogowany 2014-05-16 18:46:08

    Mam nadzieje, że autor tej uchwały jako przyszły eurodeputowany utytłany w tytuły będzie spłacał te kredyty. Dajmy mu szansę pod warunkiem, że jego diety będą obniżać nasze długi.

  • Kacper do kom. 41 - niezalogowany 2014-05-16 22:15:43

    Sorki , ale samorząd to radni sprawujący nadzór nad najemnym pracownikiem okresowym czyli burmistrzem. To dlaczego tej nagrody nie odbierała przewodnicząca rady czyżby nie zdążyła na tą okoliczność zakupić nowych korali ? Nowa kadencja podpiera się stara kadencją i wszyscy udają , że coś robią . Skoro burmistrz się wykreował za środki publiczne to rozliczcie go z tego do jasnej cholewki.

  • Alicja Pytlińska - niezalogowany 2014-05-17 00:25:22

    Podpisuję się pod każdym zdaniem kolegi Romana Ignasiaka. Również nieskromnie dodam, że miałam i mam świadomość, że za każdym odznaczeniem idą pieniądze i to wcale nie małe. Do tego trzeba jeszcze dodać obsługę medialną, nakręcane filmy, a także spotkania w Centrum Kultury z koncertami i cateringiem. To wszystko dla poprawy wizerunku......Dla mnie określenie Najlepszy Burmistrz jest jednoznaczne, najlepszy pod każdym względem. Czy tak jest? Nie wiem, nie mam skali porównawczej, ale wiem, że Najlepszych w Polsce jest cała masa - tak wynika z rankingów(pseudo rankingów) Czy firma przyznająca tytuły taka, czy inna chociaż raz pofatygowała się na sesję Rady, czy przeprowadziła ankietę wśród mieszkańców, czy chociażby przeprowadziła wywiady z radnymi, a może pracownikami podległych jednostek? Nic takiego nigdy nie miało miejsca. Ja będąc 8 lat przewodniczącą RM nigdy nie widziałam żadnej ankiety, nigdy nikt mnie nie pytał o ocenę, innych radnych też nie.

  • Dziadek - niezalogowany 2014-05-17 00:35:06

    Pozory często mylą. Wszystkim wokół wydaje się, że w Grodzisku tak idealnie, wszystko poukładane i zarządzane tak jak nigdzie. Otóż zaczyna mi się wydawać, że poukładane ale w zupełnie innym znaczeniu niż zazdroszczący nam sądzą. Nagrody i tytuły odbierane przez burmistrza oprócz próżnego w tym przypadku poczucia dumy na niewiele się przydają. Pracy w Grodzisku nadal brakuje a ostatnio goszcząc w Urzędzie Pracy usłyszałem nawet o rosnącym bezrobociu, ulice w wielu rejonach miasta nadal doprowadzają mieszkańców do wściekłości, do tego braki miejsc w państwowych przedszkolach( frustraja młodych rodziców ogromna) Że nie wspomne o przychylności burmistrza dla zwykłych ludzi/ petentów (gra pozorów , bo na serio to nie wiem czy przejąłby się czymkolwiek co jego nie dotyczy) Ludzie mówią , że w Grodzisku po tylu latach już trudno liczyć na zmiany. Narzekają i głosują , dlaczego? Podobno to uzależnienie

  • porada do 44 - niezalogowany 2014-05-17 08:14:13

    Najwyższa pora aby zmienić ten chory układ i odsunąć od władzy i składu rady tych klakierów. Wybierzmy tych którzy nie są w układach , tych którzy coś dobrego zrobią dla gminy.

  • Michał - niezalogowany 2014-05-17 08:51:36

    co tam burmistrz. Ważne jakich mamy radnych. Robi to na co mu pozwalają. Bez kontroli , bez zdecydowanych głosów tych wybranych przez mieszkańców robi co wg niego i dla niego korzystne np. kupuje nagrody tak jak opisują w GW. Czy Rada nie jest tym zażenowana? Może niektórzy, a może wszystkim to pasuje? Czy mają głos czy zaniemówili z wrażenia po wyborze? Sam sobie zadaje to pytanie , bo znając niektórych zaniemówiłem z kolei ja .

  • pysio - niezalogowany 2014-05-17 14:54:51

    Zmienił się system gospodarki regulowanej na gospodarkę rynkową, lecz społeczeństwo pozostało w poprzedniej epoce, Wiele osób przybyło z wiosek do miasta, lecz mentalność pozostała. Mysz sokoła nie urodzi, ot co.

  • To to nic. - niezalogowany 2014-05-17 16:35:51

    Kolega naszego burmistrza - burmistrz Gostynina w 2007r otrzymał tytuł "Najbardziej Podziwiany Burmistrz w Polsce 2007r." Nagroda była trochę przedwczesna. Podziwiać można go było dopiero w 2013 i 2014r. Programy w TVN 24 z burmistrzem Gostynina, któremu wizerunek urzędnicy płachtą przykryli, to dopiero zasługiwało na podziw.

  • do Radnych - niezalogowany 2014-05-17 20:08:31

    To dlaczego pozwalacie na to wszystko ? Czy nie można nic zrobić co by zmieniło układ ? Przecież są odpowiednie organa ku temu powołane. Przecież tu aż się prosi o dogłębną kontrolę, która sprawdzi wszystko po kolei od zmiany planów zagospodarowania poprzez wydawanie pieniędzy na promocję , pozwolenia na zasypywanie stawów aż po limit wyjeżdżonych kilometrów służbowym samochodem.

  • nic dodać nic ująć - niezalogowany 2014-05-18 07:25:51

    Kiedy na sesji Pani przewodnicząca ogłosiła, że Burmistrz znowu otrzymał tytuł Najlepszego Burmistrza rozległy się oklaski - za dobrze ulokowane pieniądze podatników ?

  • do 54 - niezalogowany 2014-05-18 14:43:21

    Tak trzymać. Niech go chwalą.Ja wiem swoje.Może i pozostali przejrzą na oczy kto tu kogo robi..... .

  • zainteresowana - niezalogowany 2014-05-18 17:20:57

    Czy to możliwe, że chodzi o wypasioną placówkę w Książenicach?

  • DO 56 - niezalogowany 2014-05-18 23:15:25

    Nie tylko możliwe, ale pewne. Pani dyrektor dała plamę i to jaką....

  • Do 57 - niezalogowany 2014-05-19 14:22:36

    Coś taki tajemniczy? Cóż to za plama?

  • Do 58 - niezalogowany 2014-05-19 15:28:31

    Zapytaj radnego z Książenic, on zna temat.

  • do 56 - niezalogowany 2014-05-19 15:32:16

    no właśnie, może coś szerzej o tej plamie pani dyrektor szkoły w Książenicach. Albo to zwykła jakaś plota zazdrośników naj szkoły

  • Do 59 - niezalogowany 2014-05-19 16:27:19

    ... że niby Pan Radny i Pani Dyrektor, coś tego, że razem?

  • pysio - niezalogowany 2014-05-19 16:31:04

    Burmistrz B w gazecie B powiedział, że kocha Grodzisk - czy za takie pieniadze ktoś by czuł nienawiść ?

  • pysio - niezalogowany 2014-05-20 09:48:32

    Czas Najwyższy aby społeczeństwo polskie zaczęło nadawać PRAWDZIWE tytuły za DARMO. Proponuję zrobić katalog - każdy może się przyłączyć. Oto pierwsze propozycje. Najlepsza szajka, Najlepszy herszt. Najbardziej skorumpowany polityk, sędzia, prokurator, policjant, strażnik, lekarz, urzędnik, radny, dyrektor, prezes, Największy klakier, wazeliniasz. Wszystkich chętnych proszę o uzupełnianie katalogu

  • karol - niezalogowany 2014-05-20 18:59:46

    http://finanse.wp.pl/kat,10403...;_ticrsn=3 No i mamy - największy aqua park. Ale nie w Grodzisku tak reklamowanym, tylko w Mszczonowie. O o dziwo ma zatrudniać mniej pracowników jak niedoszły Park Rozrywki w Natolinie. Tam nikt się nie chwali , tylko pracuje dla mieszkańców i nie dla tytułów tylko dla rozwoju gminy. Nic tylko pozazdrościć i życzyć rychłej realizacji. Nam pozostają nie zrealizowane obietnice , dziurawe drogi itd itd.

  • do karola - niezalogowany 2014-05-22 10:42:02

    Ktoś tu musi odszczekać to naobiecywał

  • zapewne - niezalogowany 2014-05-22 21:19:08

    Pewnie tak. Obiecanki cacanki , a głupiemu radość. Znamy te bajki nie od dzisiaj. Gdyby stały się rzeczywistością to Grodzisk by mlekiem i miodem płynął. A tak pozostaje nam wierzyć że kiedyś to nastąpi.

  • do 64 - niezalogowany 2014-05-23 12:13:39

    Żeby to zrobić to trzeba mieć jaj i honor, a nie wszyscy go mają

  • A dzisiaj w Warszawie - niezalogowany 2014-05-23 23:05:15

    jechałem autobusem oklejonym kandytatem PSL Grzegorzem Banedykcińskim a dopiskiem Najlepszy Burmistrz. Informacji o tym, ze tytuł kupiony nie było.

  • ciekawa - niezalogowany 2014-05-24 06:30:36

    A tu mamy następne , nowe i rosnące koszty utrzymania z naszych podatków http://www.bip.grodzisk.pl/#Z2...A5MCwxLDAp

  • do kom. 68 - niezalogowany 2014-05-24 09:08:19

    Zapewne wygra firma TARANIS zatrudniająca upośledzonych mózgowo pseudo ochroniarzy. To dopiero biedne dzieci na placu zabaw nasłuchają się słownictwa spod budki z piwem.

  • Klakier - niezalogowany 2014-05-25 23:34:59

    Jak słyszę od kolesia, że wie, że na 100% zostanie radnym ( wiadomo z jakiej partii lokalnej ) w najbliższych wyborach samorządowych - to już myślę, że to Naj wybiera radnych ( Ci co w temacie to wiedzą o co chodzi ) , a poza tym mówię sobie , olej to , olej to g....no . I idź zagłosuj mądrze , ot tak dla zdrowego politycznego sumienia , mimo , że Twój głos nic nie zdziała ...:(

  • Majowa sesja - niezalogowany 2014-05-29 10:46:36

    Rady Miejskiej za nami. Jeżeli ktoś z czytających i komentujących prasowe doniesienia o kupowaniu kolejnych tytułów oczekiwał reakcji Radnych w tej kwesti, to się nie doczekał. O przepraszam, reakcja jednak była! Oklaskami przyjęto informację Burmistrza o kolejnym otrzymanym tytule : "Samorządowy Menedżer Regionu"... Hura ! Jest to tytuł dla Burmistrza bardzo istotny bo, jak zaznaczył, przyznany przez "kolegów samorządowców". Oczywiscie był również obrazek z Pałacu Prezydenckiego z odebrania przez burmistrza nagrody i statuetki przyznanej grodziskiemu SAMORZĄDOWI w konkursie „Dobry Klimat dla Rodziny" Cytat ze strony Urzędu Miasta: "Konkurs skierowany do samorządów, jest jednym z elementów strategicznego Programu Polityki Rodzinnej Prezydenta RP. Celem konkursu jest wyróżnienie i upowszechnienie w całej Polsce najlepszych lokalnych rozwiązań sprzyjających rodzicielstwu". Grodzisk "sprzyja rodzicielstwu" Kartą Dużych Rodzin 3+ i 4+ (dzięki pomysłodawczyni Pani Joannie Krupskiej). Zdecydowanie gorzej z przeciętnym rodzicielstwem: 42 tysięczna gmina bez jednego żłobka i z brakami miejsc w przedszkolach, brakiem szerokiej oferty bezpłatnych zajęć dla dzieci i młodzieży, brakiem placów zabaw dla dzieci... Troska zdrowotna o dzeci i rodzinę? Szpital, w którym nie ma porodówki, ginekologii, albo choćby ortopedii dziecięcej... O co chodzi w tym wszystkim? Przeczytajmy ze zrozumieniem fragment artykułu ze strony Urzędu: "Burmistrz Grzegorz Benedykciński podziękował za wyróżnienie parze prezydenckiej Annie i Bronisławowi Komorowskiemu oraz Joannie Krupskiej Prezes Związku Dużych Rodzin. -Cieszę się i dziękuję Pani Joannie Krupskiej, która przekonała mnie, że warto zainwestować w duże rodziny. Dzięki niej dziś stoję w tym znakomitym gronie- mówił po wręczeniu nagrody burmistrz." A więc popatrzmy na statuetki i zdjęcia burmistrza jak "stoi w znakomitym gronie". iwona kasprzyk

  • P. - niezalogowany 2014-05-30 09:27:07

    Kiedyś za tow. Gierka przewożono krowy helikopterami z jednego PGR-u do drugiego aby przed wizytą I sekretarza zapełnić oborę, wykazać się i otrzymać dyplom czy uścisk dłoni sekretarza.. Metody trochę się zmieniły, cel pozostał taki sam. Burmistrz , jako były szef PGR-u , wie więc co należy robić aby się wykazywać i otrzymywać statuetki, i uścisk dłoni rezydenta.

  • Do kom. 70 - niezalogowany 2014-06-04 14:16:54

    Pani Iwono bardzo dziękuję za Pani zaangażowanie, udział w sesjach i trafne komentarze. Z boku to inaczej wygląda. Co do oklasków, to nie było takiego aplauzu jakiego wyróżniony oczekiwał. Ja czytam tugrodzisk i nie klaskałam, koledzy obok raczej ironicznie - hura,łubu dubu....... Dla mnie osobiście te wyróżnienia nie są wiarygodne i nic nie znaczą, a sporo kosztują. Co to znaczy, że oceny dokonali koledzy samorządowcy, co oni mogą na ten temat wiedzieć. Ja i wielu radnych byłych i obecnych to też samorządowcy - byli lub obecni. Nas radnych nikt, nigdy o zdanie nie pytał, a nawet gdyby zapytali, to jaką mamy skalę porównawczą. Prawdziwe nagrody wygrywa się w konkursach, a nie na podstawie wypełnionej ankiety. A.Pytlińska..

  • Czytelnik - niezalogowany 2014-06-04 16:37:26

    Kupowane tytuły już zawsze cieniem na kolejnych wyróżnieniach. Kupione kolejne czy zasłużone??Z zażenowaniem czytam , ale Ci co wręczają podczas sesji powinni być jeszcze bardziej zażenowani. No cóż takie mamy elity w naszym mieście...

  • pysio - niezalogowany 2014-06-04 17:49:03

    Wszystkie te związki miast,gmin i powiatów to towarzystwo wzajemnej adoracji. Wiadomo KTO je powoływał i w jakim celu. W ten sposób tworzy się obronę i ochronę wiecznych włodarzy. Wybrańcy tak pokochali swoje STOLCE, że żyć bez nich już nie potrafią. Gnoją kraj ile wlezie dla prywaty robiąc z niego prywatne folwarki. Czas rozwalić i napiętnować te szemrane księstwa- dla dobra nas wszystkich.

  • pytek - niezalogowany 2014-06-05 13:06:56

    Kto wie ilu "gości" przybyło do Grodziaka z Kujawsko- pomorskiego ? Ilu zasiadło na urzędach w mieście ? Jakie są powiązania rodzinne ?

Dodajesz jako: Zaloguj się