12°C słabe, przelotne opady deszczu

Przejazd na Bałtyckiej a migracja żab

Brak tymczasowego przejścia może doprowadzić do nieszczęścia. Ludzie jak żaby będą ryzykować i będą podejmować próby przejścia przez tory „na skróty” - pisze Iwona Kasprzyk.


Wielu z Państwa pamięta zapewne głośną przed kilku laty akcję pomocy żabom. Przemieszczanie się żab, związane z przejściem z miejsc zimowana do miejsc rozrodu, często wiązało się z pokonaniem dróg przecinających szlaki migracyjne w wyniku czego żaby masowo ginęły pod kołami samochodów. 
Co mają żaby do zamknięcia przejazdu na Bałtyckiej?


Otóż, podobnie jak ludzie, mają swoje przyzwyczajenia… przemieszczają się do swojego celu najkrótszą drogą, nie licząc się z zagrożeniami. W przypadku żab (i innych stworzeń) opracowano programy, których celem było i jest, zapewnienie bezpiecznych przepraw przez drogę w miejscach, z których zwyczajowo korzystały.
Bo przyzwyczajenie to nie tylko  druga natura człowieka – żab także.

A co z ludźmi przemieszczającymi się od lat kilkudziesięciu tą samą drogą?
Już od wielu lat mówiono o budowie tunelu pod przejazdem na ul. Bałtyckiej. Wydaje się, że było wystarczająco dużo czasu, by opracować  tymczasową organizację ruchu  w tej okolicy na czas trwania inwestycji, tak by zapewnić mieszkańcom położonych nieopodal ulic i okolicznych wsi w miarę swobodny dostęp do centrum miasta. Taki plan ponoć powstał. Pytanie tylko gdzie jest opublikowany?
W artykule, pod linkiem http://www.warszawa-lodz.pl/84-poczatek-budowy-wiaduktu-na-ul-baltyckiej-w-grodzisku-mazowieckim i na stronie Urzędu Miasta czytamy jedynie:
"Projekt tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy nowego obiektu został ustalony i zatwierdzony przez Starostwo Powiatowe. Inwestycja została zaplanowana tak, aby ruch pociągów odbywał się możliwie jak najpłynniej. Kierowcy samochodów będą kierowani na objazdy, m. in. na pobliski wiadukt na ul. Okulickiego oraz na przejazd kolejowy w Kozerkach.”

 

Godna pochwały jest troska o płynny ruch pociągów i o wszystkich zmotoryzowanych.
A co z poruszającymi się pieszo żabami (czytaj: mieszkańcami) z ulic za przejazdem na Bałtyckiej? Czy ktoś na zlecenie Inwestora czy Urzędu Miasta przeprowadził wcześniej badania czy dokonał choćby pobieżnego rozeznania i oszacowania  ile osób codziennie i w jakim celu przemieszcza się na piechotę przez tę przeprawę?
Nie wszyscy mają samochody i nie wszystkie sprawy załatwia się jeżdżąc samochodem.
Nie wszyscy też mogą sobie pozwolić na  zwiększenie wydatków na paliwo związanych z objazdami przez Kozerki czy przez wiadukt, żeby dostać się w okolicę Bałtyckiej, Żyrardowskiej czy innych ulic położonych tuż za torami. Średnia zarobków 5.000 zł na mieszkańca Grodziska, przywoływana na stronie Urzędu Miasta dotyczy, jak się wydaje, nielicznych.
Dla  Pana Burmistrza, któremu jak wieść gminna niesie, w związku z posiadaniem służbowego samochodu przysługuje na poruszanie się po Gminie miesięczny limit 1500 km (ponad 50 km codziennie!), ten problem przeciętnego mieszkańca jest obcy.


To, że inwestycja jest realizowana przez kolej wcale nie oznacza, że zarządzający Miastem nie mają obowiązku dogadać się z Inwestorem i zapewnić pieszą przeprawę przez tory, choćby przesuniętą od dotychczasowej o kilkadziesiąt metrów w kierunku Żyrardowa.
Skoro urzędnik miejski Stanisław znalazł wolne pieniądze na budowę parkingu w pobliżu prywatnej inwestycji Pana Burmistrza i Pana Łysuniaka (patrz artykuł Piotra Mergnera: "Ten wóz jedzie bez hamulców" - czyli o budynku burmistrza opowieść) Miasto powinno wysupłać pieniądze i w porozumieniu z inwestorem bezzwłocznie wybudować i zabezpieczyć  tymczasową przeprawę dla pieszych.


Owszem, wprowadzono bezpłatną komunikację, którą można dotrzeć do kładki przy dworcu ale pominięto fakt,  że nie wszyscy chcą tam dotrzeć  i że nie wszystkie sprawy w mieście załatwiane są w okolicach dworca.
Dotarcie do kładki nie rozwiązuje problemu. Żeby przedostać się na drugą stronę torów należy jeszcze tę kładkę pokonać. Ludzie jak żaby, wolą przemieszczać się po ziemi - jest  im łatwiej i wygodniej.
Pomysły o pomocy osobom starszym, niepełnosprawnym, poruszającym się o kulach czy na wózkach nie rozwiązują problemu. Podobnie jest z  rodzicami małych dzieci, tych w wózku i tych prowadzonych za rękę. I tych,  którzy wybierają się rowerami na targ i z zakupami będą chcieli wrócić do domu. A co z mieszkańcami miasta, którzy są właścicielami działek  przy ulicy Bałtyckiej?


Wyjście „do miasta”: do  pracy, na zakupy, do lekarza, na targ, na cmentarz, do kościoła (mimo, że w Łąkach jest kościół wielu mieszkańców chodzi do Św. Anny) urośnie do rangi ogromnego problemu i będzie wymagało opracowania całego procesu logistycznego.
Dla osób zamieszkujących przy ulicach, które sąsiadują z zamkniętym właśnie przejazdem kolejowym, przejście do znajdującego się ok. 150 metrów dalej ale po drugiej stronie torów kolejowych przy ulicy Żytniej sklepu, stanie się praktycznie niemożliwe.
O wizytach rodziny czy znajomych mieszkających tuż za torami też  należy zapomnieć?
Dla wielu osób korzystających do tej pory z przejścia przez  przejazd kolejowy na Bałtyckiej zwykła wizyta u bliskich  mieszkających tuż po drugiej stronie torów stanie się całą wyprawą.


 Proszę sobie wyobrazić w miarę sprawną kilkudziesięciolatkę mieszkającą przy Narutowicza, tuż za przejazdem kolejowym, która musi dotrzeć do przychodni lekarskiej znajdującej się  u zbiegu ulic Chełmońskiego i Sadowej. Dotychczas wystarczyło, że przeszła przez przejazd i ulicą Żytnią i Nadrzeczną po przejściu ok. 700 metrów była już w przychodni. Po zamknięciu przejazdu musi wsiąść w autobus, który dowiezie ją do kładki nad torami, na którą najpierw musi wejść i zejść z niej  pokonując łącznie kilkadziesiąt stopni. A potem ma trzy wyjścia:
1. czekanie na kolejny autobus, który dowiezie ją w pobliże przychodni,
2. pojechanie tam taksówką, gdy czas oczekiwania na autobus jest zbyt długi a czas wizyty u lekarza się zbliża,
 3. pójście pieszo spod stacji, co wymaga pokonania trasy o długości mniej więcej 2 km kilometrów.
Przykładów można przytoczyć mnóstwo.

Rozwiązanie wprowadzone przez zarządzających Miastem nie jest żadnym rozwiązaniem, przecież przewidywany czas trwania inwestycji to nie tydzień, dwa czy trzy miesiące.
To, jak podano w komunikacie, prawie dwa lata (do końca 2015 r.!)

 

Tory kolejowe przecinają Grodzisk od prawie 170 lat .Wiele osób pamięta, że oprócz przejazdu na Bałtyckiej istniało jeszcze przejście dla pieszych (przejazd) łączące ulicę Poniatowskiego z ulicą 1 Maja. To był okres kiedy miasto funkcjonowało jako całość i dzielnica Łąki tętniła życiem. Obecnie zarządzający Miastem dostrzegają Łąki jedynie jako teren lokalizacji kolejnych  obiektów przemysłowych albo sytuowania budynków socjalnych niechcianych w innych „lepszych” dzielnicach Grodziska. Mieszkańcy dzielnicy Łąki dostrzegani są raz na cztery lata – przed wyborami. Lekceważeni od lat, za dobra monetę przyjmują każdą obietnicę Burmistrza.


Wystarczy jednak rozejrzeć się wokół, żeby dostrzec pewną prawidłowość: problemy dzielnicy zaczynają być uwzględniane dopiero i jedynie po podniesieniu larum przez mieszkańców.
To, co dzieje się w chwili obecnej w związku z inwestycją na Bałtyckiej zakrawa na skandal. Odcięcie dostępu do centrum miasta, to ograniczenie wolności… wolności do swobodnego poruszania się… to zamkniecie ludzi mieszkających za przejazdem na Bałtyckiej w pewnego rodzaju gettcie.
 I może o to chodzi.


Być może zarządzający miastem mają nadzieję, że po tym okresie mieszkańcy Łąk tak przyzwyczają się do funkcjonowania jedynie na terenie swojej dzielnicy, że przestaną w ogóle pokazywać się w położonej po drugiej stronie torów "lepszej" części miasta. Biorąc pod uwagę ekrany akustyczne przy torach (patrz opracowanie zawierające opis inwestycji na i obok torów w Grodzisku : http://siskom.waw.pl/komunikac..._tekst.pdf ), które chroniąc przed hałasem, niestety, także podzielą  przestrzeń zasłaniając kawałek świata - izolacja dzielnicy jest zapewniona.
A może powinniśmy dokonać secesji dzielnicy Łąki? Wszak mamy na jej terenie tyle firm, które opłacają podatki. Moglibyśmy wykorzystać je na rozbudowę infrastruktury w dzielnicy, na wybudowanie np. własnego malutkiego Domu Kultury, żłobka, boiska sportowego  itp. A może zacząć od placów zabaw dla dzieci i ławeczek dla osób starszych na przystankach autobusowych.

Może warto się nad tym zastanowić.[reklama]
W poniedziałek 24 marca o godzinie 18.30 w Szkole nr 4 jest spotkanie z Panem Burmistrzem Benedykcińskim - będzie więc okazja zapytać co Władze Miasta wraz z Inwestorem zrobiły dla zminimalizowania skutków zamknięcia przejazdu na Bałtyckiej i co mają zamiar zrobić?


Dlaczego dopiero w piątek dostarczono czytelną informację o  zamknięciu ruchu pieszego?
Dlaczego zamknięto przejście w piątek wieczorem, jeśli w sobotę i niedzielę nie prowadzono prac?
Żaby są ważne i trzeba je chronić ale nie wolno zapominać o ludziach.
Brak tymczasowego przejścia może doprowadzić do nieszczęścia. Ludzie jak żaby będą ryzykować i będą podejmować próby przejścia przez tory „na skróty”.
Gmina Grodzisk liczy ponad 40 000 mieszkańców, samo miasto około 30 000 mieszkańców a przez tory, tak na dobrą sprawę, można przejść jedyną kładką obok dworca  albo męczącym przejściem na wiadukcie, oddalonym od części dzielnic mieszkalnych o kilka kilometrów. 

 

Żeby nie było: zarządzający miastem  dbają o dobrą komunikację, szkoda, że w sposób wyjątkowo nierównomierny  żeby nie powiedzieć wybiórczy. Część dróg czeka kilkadziesiąt lat i nic a nowopowstające, niezaludnione ulice wręcz całe szlaki komunikacyjne, budowane są w tempie przyśpieszonym.
Co ciekawe, opis niektórych inwestycji po analizie z wykorzystaniem mapy gminy Grodzisk Maz. skłania do zadania pytania: ale o co chodzi ?!
Choć to sprawa na zupełnie inny artykuł, pozwalam sobie zasygnalizować temat przykładami przetargów :
2014r.: „Poprawa spójności układu komunikacyjnego w Grodzisku Mazowieckim poprzez modernizację ciągu dróg gminnych (ul. Radońska, ul. Lazurowa, ul. Orla, ul. Widokowa) stanowiących połączenie węzła autostrady A2 Grodzisk Mazowiecki z trasą Krajową nr 8 relacji Warszawa-Katowice
http://www.bip.grodzisk.pl/file.php?attachment=19540  wybrano ofertę firmy Mabau Polska Sp. z o.o., ul. Alternatywy 9, Szymanów, 05-532 Baniocha za cenę 5 749 962,78 zł brutto (http://www.bip.grodzisk.pl/file.php?attachment=19692

albo  wcześniejsza inwestycja:
2013r.: Modernizacja drogi gminnej (ul. Źródlana) stanowiącej połączenie dróg powiatowych nr 1504W i 1503W z drogą krajową nr 8 relacji Warszawa - Katowice.
http://www.bip.grodzisk.pl/file.php?attachment=18407
 
Szanowni Państwo, dbajmy o żaby, dbajmy o ludzi!

Iwona Kasprzyk
 

Przejazd na Bałtyckiej a migracja żab komentarze opinie

  • do p.Iwony - niezalogowany 2014-03-23 19:57:18

    Pani Iwono przecież przetarg na parking został ogłoszony i pan Stasio nie ma już pieniędzy na budowę przejścia dla bardzo dużej ilości mieszkańców.Ważne że zadowoli się jednego, który ma rzekomo limit 1500km miesięcznie, tylko jak sprzedawali starą Kugę to ten limit był dużo więcej przekroczony. Ciekawe kto płacił za ponadnormatywny przebieg

  • Paulina i sąsiedzi - niezalogowany 2014-03-23 20:01:01

    Brak tymczasowego przejścia przez tory w okolicy ulicy Bałtyckiej to ogromny problem , szczególnie dla mieszkańców tak jak Pani pisze tej części dzielnicy Łąki ale także dla mieszkańców wsi takich jak Wólka Grodziska, Kraśnicza Wola, Kozery a nawet Izdebno. Wystarczyło przez jakiś czas poobserwować ilu pieszych, z wózkami, na rowerach dzień w dzień minimum 2 razy dziennie wędruje tą drogą. Moja ulica, kilkanaście domów i kilkanaście osób codziennie wcześnie rano idących do kolejki WKD i w dalszą drogę do pracy. Jestem pewna, że wielu z nich " na dziko" będzie starało się przedostać na drugą stronę torów. Co musi się zdarzyć żeby Władze zadbały we właściwy sposób o swoich mieszkańców na okoliczność takich inwestycji? Czy czasu zabrakło na myślenie . Budowa tunelu od dawna zapowiadana, o ludziach nikt nie pomyślał. Większość zaskoczona.

  • Kaja - niezalogowany 2014-03-23 20:13:46

    Pani Iwono w tym mieście człowiek potrzebny jest przy urnie i do płacenia podatków z których Stanisław może wygospodarować kasę na parking przy prywatnej inwestycji pseudo zasłużonych obywateli. Niestety jak widać nic nie przygotowano przed zamknięciem przejazdu jednakże zapewne przygotują się do wielkiego otwarcia.

  • Współczuję: - niezalogowany 2014-03-23 20:15:08

    Dziś jadąc z Izdebna do znajomych na Narutowicza nie mogliśmy skręcić z Bałtyckiej w Narutowicza.Wiedzieliśmy, że przejazd zamknięty ale nie zorientowaliśmy się, że to aż takie ograniczenia. To naprawdę duża uciążliwość. Chyba nikt z mieszkających nie zdawał sobie sprawy , że tak to będzie.

  • Michał mieszkaniec Łąk - niezalogowany 2014-03-23 20:16:33

    kto każe ludziom z łąk chodzić do kościoła św.Anny? niech przez dwa lata chodzą do Przemienienia Pańskiego...ludzie rozwalacie mnie takimi artykułami, lepiej nic nie robić, zostawić stary przejazd, stać przed rogatkami przez całe życie

  • Miro - niezalogowany 2014-03-23 21:02:21

    szkoda żabek, ale widać mieszkańcom jeszcze gorzej. Te prawie 2 lata. Przetwarzam trase do pokonania i nie wiem jeszcze czy z buta na skrót przez tory to nie jest dla mnie jedyne wyjście.

  • Marek - niezalogowany 2014-03-23 22:26:09

    Oprócz Kościoła jeszcze inne potrzeby kierują mieszkańców do centrum. Budowa tunelu nie musi wiązać się z aż takimi utrudnieniami. Z każdej strony troche dobrej woli, odrobina wysiłku i fachowcy/ specjaliści znawcy tematu znaleźliby rozwiązanie. Tymczasowa przeprawa dla pieszych przez tory kolejowe chyba tylko w Grodzisku okazuje się niemożliwa.

  • Klopsik - niezalogowany 2014-03-23 22:44:00

    Mnie rozwalają właśnie takie komentarze. Najczęściej zamieszczają je Ci, których problemy związane z tego typu inwestycją w okolicy nie dotykaja na codzień. Jak mówi przysłowie syty głodnego nie zrozumie. Zgadzam się, ze nikt nam nie każe chodzić do kościoła św. Anny, ale to nie jest największy problem. Ja też co najmniej kilka razy w tygodniu stałam po kilkanaście minut przed zamkniętym szlabanem i cieszę się, że wreszcie zaczna się prace przy budowie tunelu. Ale, tak jak napisano w artykule był czas, by związane z inwestycją uciążliwości dla mieszkańców ograniczyć do minimum. Tu zabrakło dbałości o mieszkańców, a przede wszystkim wyobraźni i empatii.

  • Klopsik - niezalogowany 2014-03-23 22:44:55

    Obawiam się, że często nie będzie innego wyjścia.

  • Brak przejścia to, - niezalogowany 2014-03-23 23:04:17

    to skandal. PKP buduje, ale Władze są od tego żeby wymagać dodatkowego przejścia na czas budowy. Czy nikt o tym nie pomyślał?

  • Poniedziałek!!!! - niezalogowany 2014-03-23 23:13:15

    Już jutro w ŁĄKACH SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI - na stronie Grodziska nie ma tej informacji. Warto jednak spotkać się z BURMISTRZEM i przekazać mu swoje bolączki. Jak czytamy w notatce z pierwszego spotkania o funduszu obywatelskim będzie referował radny Morwiński. Stanisław znajduje to co mu poleci decydent. Pani Iwono w tej gminie nikt inny o niczym nie decyduje - jasne...

  • Marta - niezalogowany 2014-03-23 23:21:04

    A pomślał szanowny Pan ile osób chodzi lub jeździ rowerem do pracy np do Frito? Nikt się nie zainteresuje nimi bo przecież wszyscy mają samochody?

  • pysio - niezalogowany 2014-03-24 09:20:36

    Przejazd zamknięty Grodzisk korkami stoi. Strefa przemysłowa ustalona od lat, ale nie pomyślano o połączeniach. Mieszkańcy od 20 lat słyszą o obwodnicy, jak nie było tak niema. Parki rozrywki Jaksona w Książenicach, AWW z ogromną ilością miejsc pracy - gdzie one są ? Mieszkańcy zapatrzeni w czarodzieja na telebimach zapomnieli o logice. Podatki z NAJwyższej półki zatwierdzają radni - ktoś nas tu łupie bez miłosierdzia. Komu PRZYBYWA a komu UBYWA czas to dostrzec. Mieszkańcy spółdzielni szukają pomocy, ale radni z NAJ nie widzą bezprawia, choć kilka kancelarii prawnych mają do dyspozycji. Jakie społeczeństwo taka władza - co chcieliście to macie

  • tu - niezalogowany 2014-03-24 10:00:45

    najzwyczajniej zwykłych ludzi ma się gdzieś. O 5 rano wychodziłem do roboty, teraz 15-20 minut wcześniej. A to robi różnice uwierzcie. I z wywieszonym jęzorem nadrabiam kilometry.

  • Jasiek - niezalogowany 2014-03-24 10:39:34

    nikt z władz miejskich nie mieszka przy przejeździe to im nie zależy.

  • do 11 - niezalogowany 2014-03-24 11:02:46

    Czyżby Morwiński stał się delfinem ? Pierwszy krytyk Radnych opozycji referuje ? To trzeba mieć tupet.

  • Iwona Stawicka- Matela - niezalogowany 2014-03-24 17:36:48

    dobrze, że remontowany jest przejazd, ale od lat powinna być OBWODNICA i zastępcze przejście w Brwinowie burmistrz nie zgodził się na zamknięcie tunelu, na czas remontu a wiec można jak się chce. We wrześniu zginęła kobieta na przejeździe w Kozerach, dzieci ciężko ranne, dziś (poniedziałek) nie da się normalnie jechać na wiadukt od strony ŁĄK , koszmar na wiadukcie od 14 (jak mają ludzie się wydostać z pracy, do pracy i towarem, przecież tam są firmy). Ludzie nerwowo reagują, znów dojdzie do wypadku (oby nie śmiertelnego), w zeszłym tygodni w ciągu pół godziny były dwa ( przy zjeździe z wiaduktu i ul. chrzanowska). Nie można wjechać i wyjechać z okręgu przemysłowego, wiele firm myśli o przeniesieniu się do innych miast, co za tym pójdzie - bezrobocie, bo jak tu funkcjonować, od przeszło roku, TOTALNIE nie da się przejechać przez Grodzisk Maz. z jednym przejazdem (przez 2-3 lata albo wiadukt zamknięty ,albo Bałtycka) FIRMY MAJĄ JUŻ DOŚĆ. Podatki jak w Warszawie , szkoda, że dojazdów do firm normalnych nie ma.

  • Mirek - niezalogowany 2014-03-24 18:11:23

    Brwinów ma tylko jeden przejazd przez tory, my z Kozerkami 3. To chyba nie ma co porównywać. Oni musieliby jeździć przez Pruszków albo Milanówek, a piesi jak? Szkoda, że jak wiadukt był zamknięty to nikt się nie przejmował aż tak bardzo :-) wiem, autor mieszka gdzie indziej ;-) Autobus do szpitala numer 7 jest z dworca co godzinę, a biorąc pod uwagę i linie 8 i 9 - częściej. Bezpłatny bus też często kursuje. Na kładce Panowie pomogą. Co do remontu, proszę zauważyć, że remontowane są tory, nie tylko robiony tunel. Na całej linii nie ma stałego miejsca na przeprawę, bo przecież to plac budowy jest. Trochę rozumu. Skoro ktoś lubi kościół po drugiej stronie to dotrze, skoro warto. Sklepy i po tej stronie też mamy. Najgorsze co może być to egoizm, niestety każdy remont wymaga poświęceń i nie każdemu da się dogodzić. Ps. Dzisiaj w godzinach szczytu przy wiadukcie stała policja i w razie potrzeby kierowała ruchem. Wielkich korków ani o 7 ani ok. 16.30 nie widziałem. Trochę trzeba było postać, ale gorzej chyba było przy przejeździe jak zamknęli wiadukt rok temu.

  • Janek - niezalogowany 2014-03-24 18:14:11

    A to że ulotki zostały w weekend wrzucone to nie warto wspomnieć? Chyba ulotki więcej ludzi ściągną, bo nie każdy regularnie wchodzi na stronę miasta...

  • Hania - niezalogowany 2014-03-24 18:17:44

    Masz Kozerki, kładkę, do której dojedziesz za darmo i wiadukt, pod domem przejazdu nowego Ci nikt nie zrobi mój miły. A tory to plac budowy, niedługo dojdzie i do Bałtyckiej. Może kaski będą wypożyczać, żebyś przeszedł przez to legalnie?

  • kierowca - niezalogowany 2014-03-24 18:19:05

    Na znaki się patrzy...

  • Michał - niezalogowany 2014-03-24 19:23:44

    Człowieku za 2lata będziesz wychodził 15minut później...

  • Kaja - niezalogowany 2014-03-24 19:29:10

    Pozostaje wam wykorzystać swoje darowane od łaskawcy 20 zł na budowę przejścia. Zgłoście taką propozycję ciekawe co na to łaskawca.

  • Jacek - niezalogowany 2014-03-24 22:39:44

    człowiek w tym wszystkim niczym. Był taki czas kiedy budowa wiaduktu miała w pewnym momencie nałożyć się na budowę tunelu przy Bałtyckiej. Wtedy burmistrz mówił to nie problem bo będzie tymczasowy przejazd. A teraz to niemożliwe? Każdy chce tunelu ale prawie 2 lata budowy to można było włożyć odrobinę wysiłku i zagwarantować ludziom minimum uciążliwości.

  • Marek M. - niezalogowany 2014-03-24 22:43:36

    A wcześniej jakiś harmonogram spotkań mógłby się pojawić? Weekend ulotki- a zebranie dzisiaj! Ja wracam z pracy ok.19.30. Nie byłem ale gdybym miał info wcześniej.... Zostały mi tylko portale internetowe i pytanie sąsiadów o czym bylła mowa.

  • Michale - niezalogowany 2014-03-24 22:47:43

    Dziękuje , ale 2 lata robią różnice. Tak wtedy znowu zyskam te 15 min. I pomyśle o twojej jakże życzliwej uwadze.

  • CH - niezalogowany 2014-03-24 22:59:35

    Mieszkam na Żytniej. Brakuje mi przejścia przez przejazd bo pracuje we Frito L. Teraz słabiuchno. Jedyne pocieszenie , że potem na Żytniej będzie ruch prawie zerowy bo tunelem wyjadą w Bałtycką. Bałtycka weźmie to na siebie a u nas będzie wreszcie spokojnie i cicho.

  • Jaka jest prawda? - niezalogowany 2014-03-25 00:54:25

    Jest taki stary artykuł w Kurierze Południowym" Budowa tunelu ruszy wiosną" . Burmistrz mówi wtedy o komplikacjach i utrudnieniach komunikacyjnych i mówi też o tym, że na czas budowy tunelu kolej zorganizuje przejazd przez tory obok. Jak by chcieli to by mogli.

  • Bałtycka - niezalogowany 2014-03-25 07:05:48

    Objazd dla samochodów nie robi żadnego problemu . Czekaliśmy na ten tunel . Kładka dla wielu ludzi nie rozwiązuje problemu , nie wszyscy jeżdżą do pracy pociągiem i udają się w tym kierunku. Wystarczyło zrobić tymczasowe przejście dla ruchu pieszego . Wiem , że można to było zrobić tylko chęci zabrakło.

  • ww - niezalogowany 2014-03-25 09:24:53

    Mieszkańcy intelektualnie są na poziomie żaby. Gratuluję szacunku dla czytelników.

  • Iwona Kasprzyk - niezalogowany 2014-03-25 09:45:15

    No i po spotkaniu w Łąkach. Według Pana Burmistrza to tak na dobrą sprawę nie ma tutaj większych problemów. Zamknięcie przejazdu? Ruch kołowy przekierowany na wiadukt i podgrodziską wieś Kozerki, dla pieszych darmowy autobusik. A potem pod kładką "panowie pomogą". Dowóz na drugą stronę torów tak aby nie trzeba było pokonywać kładki i owszem! Jednak to podwoi koszty z około 30 000 zł do około 60 000zł. Tymczasowej przeprawy dla pieszych przez tory nie będzie bo obecny na spotkaniu Stanisław stwierdził, że nie jest możliwe jej wybudowanie. Kocioł na drogach w okolicy nowej "Biedronki" i wiaduktu? Pan Burmistrz wraz ze swoimi służbami przez kilka dni będzie obserwował i szacował. Szczególna uwaga skierowana bedzie na tablice rejestracyjne, żeby było wiadono ilu "naszych" a ilu "obcych" kręci się po drogach. Budynki komunalne i socjalne sytuowane jedynie w Łąkach? Nieprawda, bo najwięcej komunalnych jest w centrum miasta ot, choćby na ulicy Obrońców Getta a jeden nowy, budowany będzie także na Jaśminowej. Drogi te do budowy,te z dziurami, te wybudowane - sfuszerowane, z których woda zalewa mieszkańcom działki? Wszystko niebawem bedzie zrobione ... za miesiąc, za dwa ... no góra trzy. Jest pięknie! Na poczatku było trochę zamieszania ponieważ mieszkańcy domagając się informacji o swojej dzielnicy zburzyli misterny plan Burmistrza pochwalenia się innymi osiągnięciami. Przez pewien czas nie było też miło... Ci konkretni, zgłaszajacy problemy i oczekujący na równie konkretne odpowiedzi zostali spacyfikowani przez Pana Burmistrza (ach ta socjotechnika!) i jego wielbicieli. Były oklaski, były podziękowania, były pokłony mieszkańców ulicy Okrzei, którzy po kilkudziesięciu latach doczekali się budowy ulicy, były takze podziekowania dla mieszkańców (bo grzeczni) od firmy budującej . Była też zachęta do glosowania na Pana Burmistrza bo wybory do Europarlamentu niebawem. Część mieszkańców wyszła z niczym, część oczywiście zachwycona . Radosny jak kocur, któremu trafił sie smaczny kąsek , salę opuscił Pan Burmistrz i jego "podręczny" radny Morwiński . Amen

  • Do Marka M. - niezalogowany 2014-03-25 10:51:54

    . A nie jest dobrze. Ludzie chyłkiem po torach przechodzą.Korki na ulicach. Łąki jak geto ktoś powiedział. Tematy ulic to są nerwy. Dobrze że są mieszkańcy którzy odważnie mówią, bo co stale dziękować? przecież to nie łaska. Ulice powinny być zrobione. Płacimy podatki, Dzielnica przemysłowa to chyba jakieś obowiązki na władzy spoczywaja. W skrócie jak zwykle obiecywali niezadowolonym, ktoś tam się kłaniał dziękując burmistrzowi za ulice bo sie doczekał Każdy tylko o sobie myśli o swoim kawałku ulicy .Jak tak będzie dalej to na dobre wiele sie nie zmieni.Szwedzkie to też temat do zaangażowania ludzi z dzielnicy.

  • z Łąk - niezalogowany 2014-03-25 10:52:37

    Te spotkania wyborcze organizowane przez Burmistrza, przypominają Kościół. Burmistrz mówi do mieszkańców niczym ksiądz z ambony. Oczywiście wojsko emerytów jest w odwodzie na osoby dociekliwe, amen

  • Moja prawda. - niezalogowany 2014-03-25 11:04:13

    Zebranie to mają być konkrety. Zebrania dotyczące budżetów obywatelskich mają powiedzieć albo lepiej przypomnieć co nie zrobione w dzielnicy, czego potrzeba, co sie mieszkającym nie podoba.Opowiadanie o wydarzeniach i planach dla gminy znnamy bo słyszymy na okrągło. W Łąkach duże braki to i na zebraniu nie było lekko. Ulice, ulice, ulice, kanalizacja, i żeby było spokojnie i bezpiecznie. Władza musi przerobić to co usłyszała. Jak planować inwestycje nawet takie jak ten tunel to informować wcześniej . Spotkać sie z ludźmi i posłuchać ich zdania. To my codziennie tu żyjemy i pracujemy. Najlepiej znamy dzielnice. Mieszkam bardzo blisko przejazdu i szkoda że pare miesięcy wcześniej niepodano szczegółów zamknięcia. Nie oceniono potrzeb pieszych tylko przyjęto kilka dni przed zamknięciem wiadomość o zamknięciu.

  • Byłam na zebraniu - niezalogowany 2014-03-25 14:25:06

    Głosu nie zabierałam, trochę ze strachu, ale także z innych powodów. Zebranie było dobre, mieszkańcy przemówili ludzkim głosem, to się chwali. Zirytowały mnie podziękowania za ul. Okrzei. Kiedy ten naród zrozumie, że ulica nie jest czymś nadzwyczajnym. Przypomnijcie sobie klakierzy ile czekaliście na tą łaskę. I jeszcze jedno: Pani radna Olusia ciągle siedzi w urzędzie i wszystko wie, inni takiej wiedzy nie mają. Trzeba wyjaśnić - czy pani radna jest pracownikiem urzędu, czy szkoły? Nie dziwi fakt, że ona dziękować powinna, dziękować nawet na kolanach ale w swoim imieniu. Łąki niestety traktowane są po macoszemu.

  • pysio - niezalogowany 2014-03-25 14:28:28

    Czy to nie przypomina małżeństwa zawartego ślubem kościelnym i przysięgą, że cię nie opuszczę aż do śmierci ? Czy mieszkańcy nie przypominają panny młodej z ogromnym posagiem. Niedługo może być już srebrne wesele. Małżonka godzi się na wszystko, licząc ciągle na poprawę, a " małżonek " obiecuje. łoże wspólne razem dzielą, lecz które ma orgazmy, a które obowiązek ? Czy dojdzie do rozwodu choć to rozum dyktuje ?

  • Kacper - niezalogowany 2014-03-25 15:17:16

    Oleńce też już dziękujemy. Mamy nadzieję, że to jej ostatnia kadencja. Wiadomo było, że nie będzie to spotkanie dot. pomysłów mieszkańców tylko kampania wyborcza burmistrza. Skoro w wywiadzie dla obiektywu twierdzi, że żadna kampania mu nie potrzebna to po co ja za nasze pieniądze prowadzi. Niech finansuje go PSL nie zaś mieszkańcy.

  • Pani Iwono - niezalogowany 2014-03-25 15:26:34

    zachęcał do głosowania na niego w wyborach do europarlamentu, chociaż się tam nie wybiera. Ale prosili to startuje bo to wzmocni jego pozycje , a to wszystko robi dla Grodziska. Gorzej będzie. jak PSL straci te resztki władzy i co wtedy? Chyba mieszkańcy Grodziska muszą murem za PSLem głosować. Dla mnie zebranie jak zwykle, no może trochę więcej odwagi w mieszkańcach, ale jeszcze brakuje nam trochę współpracy w naszym ogólnym interesie. Łąki to jedna całość, nie tylko pojedyncze ulice.

  • do 30 - niezalogowany 2014-03-25 15:41:40

    A gdzie budynek komunalny na Jaśminowej ? Przecież juz było oficjalne spotkanie z Burmistrzem i ten zapewnił że takowego tam nie będzie . Czyżby kolejna bajka ?

  • Jaśmin - niezalogowany 2014-03-25 19:24:20

    Jaśminowa będzie go trzymać za słowo. Zapewniam! Podobno coś mówił o budynku bardziej pod Milanówkiem, ale to wyjaśnimy na spotkaniu w naszej dzielnicy. Nic o nas bez nas!Poprostu !

  • Witek - niezalogowany 2014-03-25 20:07:04

    W komentarzach pod artykułem o "niechcianym bloku" - pan Okurowski, tutaj autorką pani Kasprzyk przez lata nie potrafiąca radzić sobie z emocjami. Sądząca się "ze wszystkimi" o "wszystko" (w tym z sąsiadami). Czy to aby dobre autorytety, chyba nie znacie tych ludzi.

  • Do Witka - niezalogowany 2014-03-25 20:45:01

    Ważne , że ty ich znasz. Zapamiętaj prawo do sądu to nie łaska i obyś tam z powództwa tych osób przypadkowo nie trafił bo skoro ich znasz to poprzez samą znajomość możesz się narazić.

  • Klopsik - niezalogowany 2014-03-25 20:46:16

    Czyżby Pan był tym sąsiadem? A emocje? Trudno ich uniknąć jeśli widzi się ewidentne zaniedbania i nieliczenie się z ludźmi.

  • Lidka - niezalogowany 2014-03-25 21:54:01

    Najłatwiej skrytykować. Artykuł bardzo dobry, miała odwagę mocno napisać. Ludzie sie męczą, pod nosem gadają a poiedzieć wprost mało kto potrafi. Tu nie trzeba autorytetów. Nie tylko autorytety chodzą po tym świecie. A szanować trzeba wszystkich i tych co krytykują też..Tym bardziej, że w artykule sama prawda.

  • Iwona Kasprzyk - niezalogowany 2014-03-25 22:57:19

    Bardzo pana nr 40 przepraszam, ze ma pan problem z moimi emocjami. Jednocześnie pragnę zapewnić, że ani ja, ani moje emocje nie aspirujemy do roli "dobrych autorytetów". Pozdrawiam. Pozwalam sobie ponownie zamieścić link do nieczytelnego w powyższym tekście opracowania pod nazwą: "RAPORT O ODDZIAŁYWANIU PRZEDSIĘWZIĘCIA NA ŚRODOWISKO W RAMACH PONOWNEJ OCENY ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO DLA INWESTYCJI PN" "Zaprojektowanie i wykonanie modernizacji linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, odcinek Warszawa Zachodnia – Skierniewice w ramach Projektu POIiŚ 7.1-24.1 „Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, Lot A – odcinek Warszawa Zachodnia – Miedniewice (Skierniewice)” http://siskom.waw.pl/komunikac..._tekst.pdf Opracowanie zawiera szczegółowy opis inwestycji kolejowej na przestrzeni prawie trzech kilometrów torów przecbiegających przez Grodzisk. Dodatkowo polecam artykuł: http://www.rmf24.pl/fakty/pols...Id,1359181 Czytając Państwa komentarze i słuchajac części osób na wczorajszym zebraniu z ogromną radością dostrzegam, że jest sporo osób, którym zależy nie tylko na tym co dzieje się na ich własnym podwórku. Zgadzam się z Panem/Panią nr 37: przydałoby sie " trochę współpracy w naszym ogólnym interesie. Łąki to jedna całość, nie tylko pojedyncze ulice." A w Łakach naprawdę jest dużo do zrobienia. Jutro w Urzędzie Miasta o 17.00 jest sesja Rady Miejskiej. Pozdrawiam serdecznie, ik

  • obserwator - niezalogowany 2014-03-25 23:02:47

    Pani Iwono,podpisuję się obydwoma rękoma pod tym, co powyżej Pani opisała.Taka jest smutna prawda dla mieszkańców Łąk,a szczególnie południowo-zachodniej ich części. Ale żeby poprawić, być może choć trochę Pani nastrój,spieszę donieść,że również ta część Łąk( i nie tylko Łąk) doczekała się wreszcie sklepu z prawdziwego zdarzenia. Od niedawna przy ulicy Narutowicza,w powstałym nie tak dawno budynku mieszkalnym,funkcjonuje od niedawna nowy,dobrze zaopatrzony, i z przemiłą,fachową obsługą sklep spożywczy.Całkiem niemały, i co najważniejsze,że można nareszcie i w Łąkach,zrobić kompleksowe zakupy, zapłacić kartą,doładować telefon,a niebawem z tego co się dowiedziałem opłacić "Moje rachunki". Tak więc w tej beczce dziegciu "za przejazdem" znalazła się łyżka miodu.

  • Czarek - niezalogowany 2014-03-25 23:12:39

    A ja zgadzam ię z autorką. Nie znam osobiście ale już widze że dobrze pisze. A o zarządzających miastem powiem że idą na łatwiznę. Łatwe inwestycje pod publike a gdzie inwestycje strategiczne. Gdzie obwodnica? Chciałbym o tym usłyszeć od tych wyżej. Coś na papierzew tym temacie?

  • gość 2014-03-26 07:10:58

    W związku z brakiem przejścia dla pieszych przy przejeździe w ulicy Bałtyckiej , proponuję zablokować drogę w ulicy Matejki obok biedronki . Może wtedy magistrat podejmie jakieś konkretne rozmowy.

  • do Witka - niezalogowany 2014-03-26 11:56:39

    Tylko niewolnik musi słuchać pana i być jego klakierem. Człowiek wolny ma prwo mówić i pokazywać co go boli. Sądy są dla tych którzy czują się wolnymi i potrafią dochodzić swoich praw. Czy niewolnik w wolnym kraju będzie autorytetem ? Czy emocje to coś złego lub niedozwolonego ? Kibice sportowi okazują emocjie na zawodach, czy to zabronione ? Emocje związane są z płaczem i śmiechem, czy ty je posiadasz ?

  • Do 48 - niezalogowany 2014-03-26 18:24:24

    Daj sobie spokój, nie masz pojęcia o co chodzi i o czym piszesz, i lepiej żebyś nie musiał się dowiedzieć.

  • do kom. 49 - niezalogowany 2014-03-26 20:31:30

    Czy ty aby nie za dużo wypiłeś bo przestałeś kontrolować swoje wpisy oraz je rozumieć.

  • mogli - niezalogowany 2014-03-26 20:44:26

    :)Brawo!

  • Robert - niezalogowany 2014-03-26 21:06:13

    oj, artykuł zabolał. Sytuacja nieciekawa. Ludzie godzą się na wszystko , nie wymagają chociaż mogą. A jak się trafi ktoś kto zauważy , że można inaczej, wytknie obojętność na trudności i na trudną sytuacje dla pieszych to mu jeszcze " dokopią"

  • Hanka - niezalogowany 2014-03-26 21:10:47

    Jak mała jest nasza wiedza na temat planów, ograniczeń i uciążliwości związanych z tą budową.Tunel musi powstać, ale mieszkańcy powinni być uprzedzeni o wszystkich problemach jakie się z tym wiążą. Poczytajcie sobie ten Raport Środowiskowy dotyczący budowy tunelu

  • krach - niezalogowany 2014-03-26 23:34:57

    A po co tam ludziom przejście? Mają busa niech sie wożą.Jeszcze im źle?Zawsze mieszkali za torami.

  • gość 2014-03-27 08:01:05

    Walczmy o swoje. Zablokujmy ulicę Matejki obok Biedronki w piątek o 17-ej.Żądajmy wybudowania tymczasowego przejścia dla pieszych na zachód od posterunku dróżnika. Ile mieszkańców chętnych ?

  • Rychu - niezalogowany 2014-03-27 11:32:58

    Jeszcze nie odczuliśmy uciążliwości. Pogoda dobra , ten bus i jakoś to jest. Niech sie zaczną prace na dobre. Wtedy będziemy szukać pomocy. Nikt nie pójdzie na jakieś blokady. Ludzie sie wstydzą i boją. Najlepiej niech ktoś inny za nich to załatwi.

  • do Rycha - niezalogowany 2014-03-27 13:38:28

    Ci co się wstydzą i boją to póki ciepło niech zaczną kopać sobie schron w którym przeczekają do czasu wybudowania tunelu.

  • Maciek - niezalogowany 2014-03-27 19:23:40

    To niech zrobią chociaż przejścia dla tych biednych żab :)

  • Iwona Kasprzyk - niezalogowany 2014-03-27 22:16:30

    Na sesji Rady Miejskiej ( 26.03.2014r) ani słowa o komunikacji w Łąkach ... Za to skutki inwestycji kolejowej są już widoczne na nowo wybudowanej Ziemiańskiej. Połamane krawężniki, pogruchotene kostka chodnikowa, zawalona błotem jezdnia, którą jeżdżą samochody na plac budowy przy torach. Dwóch wynajetych pracowników biega z miotłami i sprząta ale ciężki sprzęt szkód w nawierzchni ulicy już narobił. Do Pana "Obserwatora" : słyszłam o otwarciu i widziałam sklep... i słyszałam bardzo miłe słowa o obsłudze. Mam nadzieję, że włascicielom się uda. Pawdę mówiąc mam nadzieję, ze w dzielnicy znajdą się i inni ludzie, którzy spróbują rozkręcić własną działalność gospodarczą. Specjalnie dla odważnej młodej dziewczyny, która na zebraniu w Łąkach mówiła o budynkach komunalnych, poniższy link i tekst ze strony Urzedu Miasta z 3 stycznia tego roku. Istotny o tyle, że precyzuje o jakie budynki chodzi i jakie jest ich przeznaczenie. Status budynku komunalnego a socjalnego jest zupełnie inny. Pan Burmistrz kolejny raz wprowadził ludzi w błąd. http://www.grodzisk.pl/aktualn.../2572.html " Budowa kolejnych mieszkań socjalnych ruszy w tym roku Jest dobra informacja dla osób oczekujących na mieszkanie socjalne w Grodzisku Mazowieckim.W tym roku rozpocznie budowa dwóch bloków przy ulicy Traugutta. Dzięki czemu powstanie blisko 70 mieszkań. Ich zasiedlanie planowane jest na początku 2016 roku- informuje Paweł Burzyk, dyrektor Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Grodzisku Mazowieckim. Nowe mieszkania będą jedno i dwupokojowe. Kolejne grodziskie budynki czekają na rozbiórkę, dzięki czemu mieszkańcy będą potrzebowali nowego domu. W planach rozbiórka budynków przy ulicy 11 Listopada 6, Hynka 10, Hynka 12, Obrońców Getta13, Obrońców Getta 15, Obrońców Getta 23, Obrońców Getta 25, Obrońców Getta 27..." Czy, ktoś trafił może na publikację dokumentu " Projekt tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy tunelu" ? Pozdrawiam ik

  • do mieszkańców Łąk - niezalogowany 2014-03-28 12:38:36

    NAJ jest stworzony do wyższych celów, dlatego chce na salony europejskie

  • Ale KLAPA - niezalogowany 2014-03-28 17:13:42

    W dniu dzisiejszym w wielkiej sali kina w Centrum Kultury Burmistrz miasta urządził spotkanie z dyr Urzedu Skarbowego. Plakaty rozwieszone na tablicach pod kościołami i nie tylko. Na nagłówku plakatu na pierwszym miejscu nazwisko Burmistrza. Podobno na spotkanie przybyło ok 10 osób w tym kilka osób z TV i radia. Na gali nie zabrakło kateringu czyli tzw szwedzkiego stołu z zakonskami i napitkiem. Może radni sprawdzą kto poniusł koszty tego spotkania. Dlaczego to spokanie zorganizowano w takiej ogromnej sali zamiast na piętrze ? Dlaczego brak kateringu na spotkaniach w sprawie funduszu obywatelskiego? Dlaczego brak było na nich TV ?

  • Piotr - niezalogowany 2014-03-28 18:49:04

    Ja, mieszkaniec bloku przy Rumiankowej, to już jestem jak na zesłaniu. Zobaczcie sobie na mapie, jaką drogę muszę codziennie docierać do "cywilizacji". Tu nie ma niczego.

  • wyizolowany - niezalogowany 2014-03-28 23:34:33

    żaby niezauważone przemkną przez tory:( może sie uda:( Durny żart, ale jak reagować w takiej sytuacji .

  • do Piotra. - niezalogowany 2014-03-28 23:44:38

    To prawda. Wszędzie daleko, zamknięci jakby w strefie zakazanej.Na uciszenie krzykaczy na chybcika robi się pare ulic, które zaraz zostaną rozjeżdżone. Budowa tunelu, ładnie pięknie ale władze nie przygotowane i nieprzygotowały nieszkańców na najgorsze.Żadnych informacji. Po drugiej stronie torów jakieś ogrodzenia do przesunięcia podobno, jakieś służebności użyczenia gruntów na urządzenia instalacji. Ciekawe co po " naszej " gorszej stronie".

  • Do 61 Ale klapa - niezalogowany 2014-03-30 10:00:25

    Potwierdzam to co napisałeś. Faktycznie było kilka osób, no może 15 razem z Wielkim Benem, panią dyr., obsługą, telewizją i paniami z mikrofonami. Organizator i zapraszający nie miał do kogo przemawiać. Powiedział może cztery zdania i mocno podirytowany wyszedł zostawiając zaproszonych z panią dyr. Urzędu Skarbowego. Na korytarzu w CK przygotowane żarcie i picie dla licznie przybyłych. Kto kogo zrobił w balona z tym spotkaniem - ciekawe, a jeszcze ciekawsze co o tym napisze miejscowa propaganda ? Myślę,że ludziska już mają to wszystko gdzieś i nawet piękne kanapeczki nie przyciągają. Wielu mieszkańców kanapki by zjadło, ale od urzędu skarbowego z daleka.

  • Kacper - niezalogowany 2014-03-30 19:35:40

    Organizowanie spotkania w godzinach kiedy większość ludzi jest w pracy to absurd. Trwa okres rozliczeń podatkowych i spotkanie takie miałoby sens ale w godzinach kiedy podatnicy wrócą z pracy. Niestety to spotkanie jak widać miało służyć promocji burmistrza do EU. Niestety stała publika ze związku emerytów i rencistów też zawiodła.

  • Ania - niezalogowany 2014-03-30 20:42:19

    Dzisiaj byłam świadkiem jak ludzie sobie skracają drogę przez tory przechodząc nieczynnym przejazdem kolejowym. Oby znów nie doszło do nieszczęścia na przejeździe......

  • marks - niezalogowany 2014-03-30 21:20:13

    Ok spoko jest zamknięte ale chyba można się poświęcić i mieć tunel?? Mieszkam w łąkach i jak zamkneli przejazd to też łatwo nie miałem, albo przez zakorkowaną Bałtycką albo przez milanówek mogłem się przebic na 2 strone. Ewnetualnie przez kładke. O tym ze łaki zostały rozjechane przrez samochody już nie wspomne. Ludze opamiętajcie się. Będziecie mieli tunel a wy narzekacie........

  • Jest niebezpiecznie. - niezalogowany 2014-03-30 23:31:18

    Tunel miał być i będzie. PKP pozyskało środki i inwestycja musi być zrealizowana w określonym czasie. Gorzej, że przez cały czas przygotowań Władze Grodziska nie wynegocjowały dodatkowego przejścia. O mieszkańców trzeba dbać a ta budowa to przwie 2 lata braku przejścia. Dziś kobiety z wózkiem przechodziły skracając sobie droge.

  • do marksa - niezalogowany 2014-03-31 08:49:04

    Chcesz to się poświęcaj. Tu nie chodzi o poświęcenie tylko złą organizację ruchu na czas remontu i o fakt, że mieszkańcy potrzebni są tylko przy urnach oraz do płacenia podatków

  • engels - niezalogowany 2014-03-31 08:59:35

    A co z miejscami pracy w parkach rozrywki, też miały być.

  • i - niezalogowany 2014-03-31 13:47:15

    park będzie , ale we Mszczonowie , od samego początku wiedziałam , że to fikcja, pytanie co tam powstanie i jak to wpłynie na jazdę samochodami przez nasze miasto a w szczególności przez wiadukt, bo pewnie obwodnicy od 15 lat obiecywanej się nie doczekamy.

  • gość 2014-04-01 07:59:44

    Info z pkp , mogliby wybudować tylko tymczasową kładkę , ale nie było zainteresowania ze strony opiniodawcy inwestycji min. starostwo , urząd miasta . NAPEWNO przy najbliższych wyborach wezmę to pod uwagę.

  • Basia - niezalogowany 2014-04-01 11:58:13

    dopiero dzisiaj do mnie dotarło jak to sie pieszo chodzi naokoło przez kładkę. Wyprawa nawet dla mnie a ja mam dopiero 34 lata.Samochód nawalił i z małym w wózku musiałam do lekarza. Dopóki człowiek sam nie doświadczy to nie zrozumie. Może jeszcze spróbują znaleźć rozwiązanie.

  • Pyt. - niezalogowany 2014-04-01 14:43:00

    W tej sytuacji dobra i kładka. Jak można było tak zlekceważyć mieszkańców? Gdzie teraz dowiedzieć się prawdy kto zaniechał?

  • Semir - niezalogowany 2014-04-03 14:51:22

    To artykuł z serii "nie znam się, to się wypowiem." Na CMK, która zaczyna się właśnie w Grodzisku, pociągi będą rozwijać 220-230 km/h. Przejazdy muszą być bezkolizyjne. Jeśli ta pani domaga się kolejnego przejazdu naziemnego, to po prostu jest dyletantem.

  • tp - niezalogowany 2014-04-03 15:56:29

    Tak. To chyba kolejny pomysł kolejnego ministra infrastruktury za nierządów Donalda Tuska. Na razie to z taką prędkością nieudacznicy i aferzyści od Donalda szykują się na stanowiska do PE z listy PO.

  • do Semira - niezalogowany 2014-04-03 16:05:33

    W związku z tym Burmistrz z wiaduktem i tynelem nie ma nic wspólnego. To wyłącznie sprawa kolei. To dlaczego na Placu Zygmunta Starego na przeciw kościoła / za kasę miasta/ postawiono ogromny baner o tunelu ? Baner postawiono 31 marca a napis mówi o 21 marca. W jakim celu to postawiono za pieniądze podatników ? Kto się chce dzięki temu promować. Na koniec czy wiadukt nie jest przejazdem naziemnym ?

  • Andrzej - niezalogowany 2014-04-03 16:25:11

    Dopóki llinia kolejowa nie zostanie zmodernizowana to prędkość o której piszesz nie jest możliwa.Przejazdy muszą być bezkolizyjne( piszesz), hm przynajmiej powinny być ! Chociaż z tego co widać nie będą . Popatrz np Kozerki?? i dalej. A Pani pisze o braku przejścia dla pieszych TERAZ na czas budowy. więc nie oceniaj.nie mieszaj faktów. Wiadomo jedno, były zapewnienia o przejsciu a nawet tymczasowym przejeździe aut. To sie rozmyło. Burmistrz mówi kolej nie zrobiła, niema możliwości i kropka. "Kolej" mówi nikt od nas tego nie wymagał , władze zapewniły objazd. Wszystko na temat moim zdaniem. Wnioski każdy wyciągnie sam.

  • bilbord - niezalogowany 2014-04-03 16:56:33

    W naszej gminie bilbordów jest sporo. Reklamują jednego . Z naszych podatków. Jak zbudują tunel to Benek będzie się tym chwalił i zrobi fetę na cztery fajery, tak jak z wiaduktem było. Szkoda tylko , ze nie zdążą przed wyborami.

  • gość2 - niezalogowany 2014-04-03 18:10:56

    Nie domagamy się przejazdu naziemnego po zakończeniu budowy, ale przydałoby się przejście naziemne usytuowane 100 czy 150 metrów za terenem budowy. Tak żeby przez 2 lata nie trzeba było pokonywać dodatkowo kilka kilometrów, żeby znależć się na ulicy znajdującej się tuż za przejazdem

  • Kacper - niezalogowany 2014-04-03 21:08:26

    Byłem dzisiaj w przybytku benka kultury ( CK ). To co zobaczyłem i usłyszałem wgniotło mnie w fotel. Spotkania z mieszkańcami rzekomo o funduszu obywatelskim 20 zł . Przecież to typowo wsiowy raut przedwyborczy. Ten facet bez żadnych ograniczeń za nasze pieniądze promuje siebie i czyni to w sposób prostacki. Nie znalazłem nigdzie uchwały Radnych zatwierdzających tzw. fundusz obywatelski na kwotę 20 zł od osoby. Na jakiej więc podstawie prawnej organizowane są te spotkania? Mam jedynie nadzieję , że obecni na tym raucie radni wyjaśnią te dziwne spotkania.

  • Ania - niezalogowany 2014-04-03 21:15:26

    Rano stoi policja i sprawdza czy przypadkiem ktoś nie przechodzi.....

  • normalnie myślący - niezalogowany 2014-04-04 15:17:12

    panie Andrzeju z tego co mi wiadomo to wszystkie przejazdy takie jak np. Kozeki zostaną zamknięte, od lat obiecuje na się obwodnice, niestety nie ma jej do dziś,a więc pozostaje nam ruch ciężarowych aut przez miasto , bo przecież gdzieś muszą jeździć a na bałtyckiej tylko osobówki. Nieudolność władz doprowadza do ogromnych korków i problemów nie tylko mieszkańców , ale i firm bo ile można tak prowadzić działalność w okręgu przemysłowym, 3 lata katorgi a klienci odchodzą, wielkie firmy myślą o wyprowadzce, bo jak mają stać po pól godziny, aby wjechać na wiadukt (co daje w obie strony godzine) a czas to pieniądz, do tego przejazd przez miasto to nie ma sensu prowadzić tu działalności. Po szybkiej kolei , pozostanie tylko wiadukt na ciężarowe, który w żaden sposób nie przyjmie normalnie całego ruchu z miasta i z łąk, plus wjazd na autostradę. Żyrardów, Błonie, Pruszków idą jak burza, a my cofamy sie w zastraszającym tępie, pusta promocja nic więcej : brak żłobka niewystarczająca ilość miejsc przedszkolach , szkołach ogromny niedobór dróg ,kanalizacji brak obwodnicy jedynie co rośnie nam to ogromne zadłużenie gminy i bezrobocie a i ilość spotkań i festynów przedwyborczych, na których obiecuje sie złote góry i to za nasze pieniądze.

  • Iwona Stawicka- Matela - niezalogowany 2014-04-04 15:19:52

    dobre inwestycje , same się obronią i wypromują , bez reklam i promocji za prawie 2 mln. Jak już kiedyś pisałam," krowa, która dużo ryczy , mało mleka daje"

  • Panicz - niezalogowany 2014-04-05 15:43:57

    Dziękuję Burmistrzu, że już nie będą Bałtycką jeździły tiry :)))) już nigdy tędy nie przejadą! a firmy i tak sobie dadzą radę, objazd dla nich to groszowa sprawa :))))))))))))))))))))))))) joł joł

  • Do 85 - niezalogowany 2014-04-05 15:48:27

    No właśnie pani Iwono, z tą krową ma pani rację. Jest ich koka w TUGRODZISK I one tylko ryczą, ale już bez mleka. :)

  • Do 85 - niezalogowany 2014-04-05 17:30:47

    Co ty kobieto wypisujesz? Jasne wszystko się samo zrobi hahahah akurat. Już młodzież, ba małe dzieci uczymy, że należy umieć się promować i mówić o swoich osiągnięciach. Bez tego możesz sobie robić i tak mało kto zwróci na to uwagę w sposób jaki powinien. Można robić wiele ale jak o tym nie będziesz mówił to tak jakbyś nie robił.

  • Patryk - niezalogowany 2014-04-05 19:14:26

    czyli największą zaletą i jednocześnie osiągnięciem burmistrza Grodziska jest umiejętność promocji. Tylko trzeba pamiętać kto płaci za tą promocje i ile ona Was kosztuje.Ceniłbym promocje gdyby niosła za sobą widoczne efekty i nieduże koszty. To byłby sukces. Rodzice w Grodzisku , ja już w Warszawie i z dystansem i bez emocji patrze na moje rodzinne miasto. Tu tak niewiele się dzieje,

  • z miasta - niezalogowany 2014-04-05 19:21:35

    kilka spotkań z burmistrzem już się odbyło. Dużo mówi, a co z tego wyniknie zobaczymy.Nie wiem jak się te wystąpienia mają do przytoczonego tu przysłowia.

  • Frito - niezalogowany 2014-04-05 19:25:06

    z tego tunelu to chyba wszyscy zadowoleni. Oburzeni za to jesteśmy, że o pieszych nie pomyśleli na czas budowy. Ale kto by sie ludem pracującym przejmował.

  • do kom. 87,88 - niezalogowany 2014-04-05 20:03:02

    Swoimi wypowiedziami sami potwierdziliście czym siebie i swoje potomstwo karmicie. Przykre, ale prawdziwe konserwant jak sierp i młot niezniszczalny, zaś głupota to choroba, która nie boli, jednakże kosztuje. mam nadzieję, że wasze przypadłości nie są finansowane z NFZ.

  • jak długo jeszcze ? - niezalogowany 2014-04-05 21:14:25

    Jak długo jeszcze będziecie wierzyć w te bajki Naj , tak długo będziemy się cofać i zadłużać. Ktoś kiedyś powiedział : Państwa , miasta,gminy zadłużają się bo zadłużają je politycy i samorządowcy,a odpowiedzialność spada na mieszkańców. I to jest wielka prawda. Grodzisk jest zadłużony po uszy .Nowe inwestycje buduje się w kredytach, które musimy spłacać w naszych co raz to wyższych podatkach.

  • g - niezalogowany 2014-04-07 14:26:13

    do 86, groszowa sprawa dla firm, cały tamten rok na jednym kursie nadrabianie 20km, przelicz jakie to grosze na ciężarowym, do tego wnerwieni klienci, bo nie ma jak dojechać, dostawcy też . Teraz przez 2 lata samochody proszą o wpuszczenie na wiadukt , czas wydłuża sie z kursem ok. 20min. w jedną stronę , na 5 kursach strata czasowa ok. 2 godzin, jak się stoi paliwo też leci a więc fakt , dla kogoś kto nie prowadzi firmy (szczególnie małej) to żadna strata . jakbys miał zablokowany lub utrudniony wyjazd z domu na 3 lata też byś się burzył, nikt nie mówi, że źle że bałtycką robią, TYLKO CO ROBILI DO TEJ PORY Z OBWODNICĄ I TU JEST BÓL. 1 przejazd przez miasto na 3 lata to delikatnie mówiąc głupota.

  • Iwona Stawicka- Matela - niezalogowany 2014-04-07 14:46:57

    do 88 , jak się mądrze inwestuje to nie trzeba promocji, dla młodych ludzi pobudować żŁobek (bo to priorytet), dużo mniejsze miasta mają już państwowe żłobki, u nas chwalimy się polityką prorodzinna, a tu brak miejsc w przedszkolach, żłobka nie ma. Obwodnica przyciągneła by inwestorów, tak jak jest to w Żyrardowie i Mszczonowie - to w końcu Mszczonów będzie miał park wodny nie my (choć u nas reklama, promocja, bilbordy itp) ciekawe ile pieniędzy poszło na coś co nigdy nie powstanie (pewnie grube miliony), obwodnica wyprowadziła by ruch z miasta (lepsze drogi , nie rozjeżdżone, przygiągneła by inwestorów). Zamiast festynów inwestycja w miasto, myślę, że nasi mieszkańcy pomogli by w różnych rzeczach i projektach, mamy cudowną młodzież, marzy mi się schronisko dla zwierząt , młodzież i dorośli na pewno by pomogli przy jego budowie. Znam wielu miłośników zwierząt, którzy pracą lub finansami pomogli by w tej inwestycji. Wiele pomysłów naszych mieszkańców mogło by wejść w życie, od najdrobniejszych po te sztandarowe, byłoby to z korzyścią dla nas wszystkich. Również moim pomysłem są szczepionki od miasta, wiele miast sponsoruje szczepionki dla maluchów(jako pierwsze były Kielce), dlaczego my nie możemy tego też zrobić,szczepionka 6 w 1 to koszt przeszło 1tys. zł. za serię, nie każdego stać.

  • Iwona Stawicka- Matela - niezalogowany 2014-04-07 14:57:14

    do 87 , wielu ludzi w naszym mieście robi fantastyczne rzeczy i to z własnych pieniędzy. Jelsi pan/pani sugeruje, że taki zwykły obywatel jak ja nie może nic zrobić to proszę pójść chociażby na cmentarz, 2 lata temu na sesji poprosiłam o kostkę na cmentarzu (bo jej brakowało w alejkach), na jesieni 2013r. zaczęto ją robic, teraz mieszkańcy i goście odwiedzający nas wspaniały, piękny cmentarz nie mają błota na obuwiu. Robię wiele projektów z fantastycznymi ludźmi, czy to BABY SWAP, CZY KWESTA NA 1 LISTOPADA NA CMENTARZU, CZY KONKURSY DLA MŁODZIEŻY, PACZKI DLA KOMBATANTÓW NA KRESACH , zawsze cieszy mnie duża frekwencja na nich, bez wielkiej promocji , bez mediów a ludzie przychodzą, uczestniczą lub pomagają.

  • dariooo - niezalogowany 2014-04-21 12:38:38

    przejezdzalem przez wasz grodzisk maz, miasto wyglada jak ruina, to co przypomina jakas dawna fabryke na baltyckiej to co to jest???? jedynie na plus to centrum kultury, w ktorym sie wybawilem niezle. Ale jak wracalismy furka przez baltycka na wies, to poprostu masarka. w jakich warunkach ludzie tam musza pracowac.

  • Do 97 - niezalogowany 2014-04-22 18:23:49

    I chyba przejeżdżając przez Grodzisk nadal byłeś w stanie "zabawowym". Nawet obcokrajowiec nie napisał by takich bredni i w tak niepoprawny sposób. Mnie też ubawiłeś hahahahahahahahahaha.

Dodajesz jako: Zaloguj się