Wyloguj się do życia

02/11/2013 15:25
Oświata, Wyloguj życia - zdjęcie, fotografia
  • Fotka nr 0 z 2
  • Fotka nr 1 z 2

Kilka dni temu ruszyła ogólnopolska akcja „Wyloguj się do życia” Projekt stworzyła fundacja FIRS. Ma on uświadomić rosnące zagrożenie uzależnieniem od komputera i Internetu oraz zachęcić do szukania autentycznych emocji, relacji i doświadczeń w prawdziwym życiu. Akcję wspiera znany polski raper Wojtek „Sokół” Sokołowski, który wystąpił też w jej spocie reklamowym. Kampnia społeczna finansowana jest z będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia, Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych


 

W coraz większym stopniu zjawisko uzależnienia od komputerów i Internetu dotyczy młodzieży – aż 38,1% nastolatków w Polsce w wieku 11-16 lat „czuje się bardziej sobą online” niż w kontaktach bezpośrednich z innymi ludźmi. Tak wynika z badań opublikowanych w 2011 roku (Kids Online). Nic więc dziwnego, że adresatami pierwszego etapu projektu Wyloguj się do życia są uczniowie polskich  gimnazjów, czyli młodzież w wieku 13 -16 lat. Jest to wyjątkowo wymagająca grupa docelowa. Dlatego z myślą o nastolatkach powstał kilkunastominutowy film edukacyjny, w którym zamiast nauczycieli, popularny raper - Sokół pokazuje alternatywy dla wirtualnego świata i zachęca do „życia naprawdę”.

 

Oprawiona ekspresyjną, hiphopową ścieżką dźwiękową fabuła, opowiada historię dwójki nastolatków – mających marzenia, zainteresowania, przeżywających przygody i pierwsze zauroczenie. Ich życie to dwa mocno skontrastowane światy – wirtualny i realny. Który z nich jest bardziej atrakcyjny? To otwarte pytanie ma prowokować do dyskusji.

 

W pracę nad filmem zaangażowali się profesjonaliści. Współtwórcą scenariusza jest Jakub Żulczyk, reżyserem – zdobywca Fryderyka – Kuba Łubniewski, a za produkcję odpowiada jeden z najbardziej doświadczonych domów produkcyjnych – Film Produkcja.

 

Żyjąc w XXI wieku nie możemy uciec od Internetu i wcale do tego nie namawiamy. Chodzi o to, by zachować zdrowe proporcje. Jeśli ten film choć u części nastolatków sprowokuje pytanie: „Czy życie nie przecieka mi przez palce?” My tylko zaczęliśmy mówić o problemie. Liczymy na otwartych i świadomych nauczycieli, pedagogów, rodziców oraz wszystkich tych, którzy będą chcieli kontynuować ten temat.  to już dobry punkt wyjścia do zmiany - podkreśla Tatiana Mindewicz - Puacz prezes Fundacji FIRST.

 

Film trafi do ponad 7,5 tys. szkół w Polsce. W pakiecie nauczyciele otrzymają także schemat lekcji, stanowiący inspirację do poprowadzenia zajęć wychowawczych na temat uzależnienia od sieci i komputera oraz bazę do organizacji konkursu na plakat inspirowany tematyką projektu.

 

„Czy tak ciężko być sobą w dzisiejszych czasach? Czy naprawdę chcesz wyglądać jak te wszystkie idiotki w sieci?” – pyta charyzmatyczny raper Wojtek Sokół Sosnowski w filmie inaugurującym projekt Wyloguj się do życia.

 

Aby zwiększyć zainteresowanie tematem, skrócona i zdynamizowana wersja  filmu jest dostępna w Internecie. Informacje o projekcie, a także o samym problemie uzależnienia od sieci umieszczane są na platformie komunikacyjnej www.wylogujsie.org.

 

Uruchomiono również fanpage akcji na portalu Facebook.

 

Ambicją autorów jest wykreowanie mody na bycie „wylogowanym”, czyli korzystanie z dobrodziejstw, jakie oferuje wirtualna rzeczywistość, zachowując zdrową równowagę i nie tracąc kontaktu z prawdziwym światem.

 

 

[reklama]

 

Wyloguj się do życia komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Wczasy, wycieczki, kolonie,

Biuro Podróży TAKT działająca od 1990 r. oferuje wyjazdy zagraniczne i krajowe : wczasy, kolonie , wycieczki, pielgrzymi oraz sprzedaż biletów..


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez tugrodzisk.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Biuro Obsługi Turystów TAKT z siedzibą w Grodzisk Mazowiecki 05-825, Żwirki i Wigury 9

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"